
Proces koji je doveo do ove odluke je započeo merenjima koje je sprovela Nemačka Savezna agencija za motorni saobraćaj i transport na Volkswagen Golfu Plus 2.0 TDI koji je prethodno bio umešan u skandal Dieselgate, piše PiataAuto.md.
Ove analize su otkrile da su, u normalnim uslovima rada, emisije uglavnom bile u skladu s propisima, ali je postojao unutrašnji mehanizam kojim se sistem recirkulacije izduvnih gasova deaktivirao kada je motor bio hladan ili kada je temperatura okoline pala ispod 10 °C. Ovaj mehanizam je smanjio efikasnost obrade emisija u čestim radnim uslovima.
Šta to znači za vlasnike i industriju?
Kako prenosi Klix.ba, sudska odluka zahteva ili tehničke modifikacije ovih motora da bi se uklonio tzv. softver "termalni prozor" ili povlačenje vozila s puteva. U praksi, proizvođači osporavaju izvodljivost ovih modifikacija, tvrdeći da bi na starijim motorima intervencije mogle biti nemoguće, a na novijim bi bile izuzetno skupe i mogle bi uticati na kratkoročni rad.
Pogođeni vlasnici bi mogli od proizvođača tražiti povraćaj novca za automobile, ali prethodno zakonodavstvo predviđa da proizvođači mogu odbiti kompenzacijski iznos za korišćenje vozila tokom vremena, tako da povratna vrednost može biti značajno niža od tržišne cene.
Odluka nije konačno sprovediva. Može se uložiti žalba višim sudovima, a do donošenja konačne odluke vozila mogu da nastave da saobraćaju. Međutim, prognoze su pesimistične za one koji poseduju ove dizelske automobile, jer će njihova tržišna vrednost biti umanjena, a rizik od zabrane se povećava.
Koji su brendovi pogođeni i šta će se sledeće dogoditi?
Najpogođeniji su dizel modeli brendova kao što su VW, Audi, Škoda, BMW, Mercedes, Toyota, Volvo, Opel, Fiat i Renault, ali lista nije detaljna. Jednostavno rečeno, ako automobil ima Euro 5 ili Euro 6a-c standarde emisije, onda je vrlo verovatno da će biti pogođen.
Nemačka autoindustrija se nalazi u teškom periodu. Nametanje promena tako velikom broju vozila značilo bi ogromne troškove, u vreme kada je pritisak na prilagođavanja strogim emisijama i prelaska na električnu mobilnost već visok.
Bez obzira na sve, deo ovih automobila će verovatno završiti na tržištu Balkana. Interes trgovaca polovnjacima, ali i kupaca ionako se uglavnom svodi na dizelaše upravo ovih godišta.
Izvor: Klix.ba / PiataAuto.md
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen