
Prema novoj verziji nacrta Nacionalnog standarda, svim putničkim vozilima mora biti potrebno najmanje pet sekundi da dostignu 100 km/h nakon svakog paljenja.
Nacrt pod nazivom "Tehničke specifikacije za motorna vozila koja se kreću na putevima“ je deo šire inicijative za bezbednost i ponašanje na putevima u Kini. Namenjen je zameni trenutnog standarda GB 7258-2017, koji nije uključivao takva ograničenja, navodi Klix.ba.
"Nakon svakog uključivanja/paljenja putničkog vozila (isključujući automatsko pokretanje i zaustavljanje motora), vozilo treba biti u stanju u kojem vreme ubrzanja do 100 km/h nije kraće od 5 sekundi", navodi odeljak 10.5.4 novog predloga.
Zadati način rada za ograničavanje performansi automobila pri pokretanju mogao bi biti sličan Eco načinu rada koji ograničava snagu i nalazi se u većini električnih vozila, a njime bi upravljao softver. Naravno, vozači uvek mogu odabrati brži način rada, ali bi trebalo da ponavljaju isti postupak svaki put kada pokrenu automobil. Nešto slično se trenutno sprovodi u Evropi s upozorenjima o ograničenju brzine, koja se moraju ručno isključiti.
Ako bude odobreno, novo pravilo bi se primenjivalo na sva putnička vozila u Kini, nezavisno o tipu pogonskog sklopa. Međutim, to bi najviše uticalo na brzorastuću flotu ultrabrzih električnih vozila. Na primer, Xiaomiju SU7 Ultra je potrebno samo 1,98 sekundi za ubrzanje od 0 do 100 km/h, Zeekr 001 FR do "stotke" stiže za 2,02 sekunde, Tesla Model S Plaid za 2,1 sekundu, a BYD Yangwang U9 za 2,36 sekundi.
U drugom nacrtu pod nazivom "Sigurnosne specifikacije za motorna vozila koja se kreću na putevima", kineski regulatori imaju još jedno pravilo vezano za brzinu, ovaj put za duže modele.
Odeljak 10.5.1 glasi: "Putnička vozila dužine šest metara ili više moraju imati funkciju alarma za prekoračenje brzine, sposobnu da aktivira alarm putem vizuelnih ili zvučnih signala kada brzina premaši maksimalnu dozvoljenu brzinu (maksimalna dozvoljena brzina ne sme da prelazi 100 km/h), osim onih sa kompatibilnim funkcijama ili uređajima za ograničavanje brzine".
Dok su najveći minivan modeli i flagshio SUV-ovi ispod praga od šest metara, ovo pravilo bi moglo uticati na produžene limuzine. Još jedna žrtva bi bila prethodna generacija modela Rolls-Royce Phantom VII s produženim međuosovinskim rastojanjem koji iznosi 6.092 mm, dok se njegov naslednik smanjio na 5.982 mm.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xiaomi