
Ferrari je legendarni 250 GTO od 1962. do 1964. godine napravio u samo 36 primeraka i svi i dalje postoje, a jedini beli 250 „Gran Turismo Omologato“ koji je napravljen 1962. godine isporučen je Englezu Džonu Kumbsu koji je iste godine s prvim izlaskom na stazu Brends Heč stigao do drugog mesta. Pre odlaska u kolekcionarsku garažu krajem šezdesetih godina, Kumbsov beli GTO su na trkama uspešno vozila i tri naredna vlasnika, navodi Klix.ba.

Poslednji šesti vlasnik je kolekcionar Džon Širli koji je automobil kupio 1999. godine, a nekoliko godina posle je odlučio da restauracijom automobilu vrati stari sjaj, pa je karoserija pored ostalog lakirana originalnom belom bojom i ukrašena detaljima koji su je odlikovali 1962. godine u trci Goodwood Tourist Trophy, kada je iza upravljača bio Gejem Hil.
Uz autentičnost šasije (3729GT) i mehanike iza koje stoji „Red Book“ sertifikat Ferrarija, očekuje se da će novi vlasnik za jedini beli 250 GTO, koji je takođe jedan od samo osam primeraka s volanom na desnoj strani, morati da izdvoji oko 40 miliona dolara.

Podsećanja radi, Ferrari 250 GTO pokreće napred smešteni trolitarski V12 motor (Colombo Tipo 168/62) „pozajmljen“ iz trkačkog modela 250 Testa Rossa koji je 1962. godine osvojio Le Man, a 300 konjskih snaga pri 7.500 obr/min u izvrsno izbalansiranom okruženju učinilo je da 250 GTO od automobila zamišljenog za korišćenje na javnim putevima ubrzo postane omiljeni „alat“ tadašnjih trkača i timova širom sveta.
Izvor: Klix.ba
Foto: Mecum