
Sve bi trebalo da se proizvodi na jednoj lokaciji, od baterijskih ćelija do celog vozila, objasnili su iz kompanije, dodajući da bi takva proizvodnja bila jedinstvena u Evropi i da bi ojačala otpornost njihova lanca snabdevanja.
Trenutno se u fabrici u Grunhajdeu proizvode samo delovi, a baterijske ćelije se dovoze iz SAD-a.
Ukupno će u fabriku baterija uložiti gotovo milijardu evra, najavili su iz američke kompanije.
Trenutao se proizvodnja ćelija u Evropi ne isplati zbog kineske i američke konkurencije, dodali su.
Još 2020. godine je Ilon Mask rekao da želi da pretvori pogon u Grunhajdeu u najveću fabriku baterija na svetu, a proizvodnja kompletnih baterijskih ćelija bila je u planu od otvaranja 2022.
I drugi proizvođači automobila ulažu veće iznose u fabrike baterija. Tako Volkswagen gradi pogone u nemačkom Salcgiteru, španskoj Valensiji i kanadskom St. Tomasu.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla