Amerikanci i automobilska geografija
Dosad smo se već više puta uverili da Amerikancima i ona obična geografija nije baš jača strana a tako je izgleda i sa tzv. automobilskom geografijom. Naime, prema istraživanju Anderson Analytics-a, čak 58,4 odsto američkih studenata veruje da je britanski Land Rover američka marka automobila ! Samo njih 18,5 % je tačno odgovorilo i identifikovalo ovaj brend kao britanski (mada treba reći da se već godinama nalazi u vlasti američkog Forda). I to je tek početak. 33,7 % studenata misli da je Lexus američka kompanija a približno isti broj je pravilno odgovorio da se u stvari radi o japanskoj firmi. Bilo bi zanimljivo čuti i koliko mladih Amerikanaca uopšte zna da se Lexus nalazi u vlasništvu Toyote. I švedski proizvođači automobila su namučili američke studente. 49 procenata ispitanika je izjavilo da je Volvo nemačka marka a i za Saab je 40,4 % studenata zaključilo da se takođe radi o nemačkoj kompaniji ! Samo oko 15 odsto ispitanika je pravilno odgovorilo da se u stvari radi o švedskim markama. Ni južnokorejski Hyundai nije bolje "prošao" u ovom istraživanju. Čak 55,7 % studenata je pogrešno zaključilo da je Hyundai japanska kompanija. Prosto rečeno, ova generacija obrazovanih Amerikanaca ili nema ideje odakle je koja marka ili jednostavno pretpostavlja da sve dolazi iz SAD-a, Nemačke ili Japana. Da dodamo da je istraživanje obavljeno na 375 univerziteta širom SAD-a tokom jesenjeg semestra 2006. Bilo bi zanimljivo videti rezultate nekog sličnog istraživanja među našim studentima...