Hummer iz Kikinde

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
Milan Brkin iz kikinde, profesor karatea, za četiri godine sam napravio tri tone težak američki vojni džip "hamer 1"
Nosilac crnog pojasa šesti dan, profesor karatea Milan Brkin (48) iz Kikinde nije samo jedan od vodećih poznavalaca drevne borilačke veštine u Srbiji nego je i vlasnik američkog vojnog džipa koji je napravio sa svojih deset prstiju.
Kad je pre četiri godine započeo izradu robustnog automobila koji koristi američka vojska, Milanovi prijatelji sumnjičavo su vrteli glavom komentarišući da nešto s njim nije u redu. Oko tri tone teško vozilo, visoko 1,9 metara, široko 2,2, a dugačko 4,7 metara, sada je predmet strahopoštovanja svih vozača.

- Na ulice neće izaći dok ne prođe atest na Mašinskom fakultetu u Beogradu. Ubeđen sam da će zadovoljiti sve kriterijume. Da od hrpe metala napravim paklenu mašinu, nije bilo lako, jer na internetu nema podataka o njegovim karakteristikama. Pretpostavljam da ih američka vojna industrija ljubomorno čuva. Zato sam sa interneta skidao fotografije i šublerom merio svaki deo. Ovaj mukotrpan posao trajao je mesecima - priseća se majstor čeličnih ruku.
A onda je u radionici svoje supruge, u kojoj se izrađuje bravarija i radi mašinska obrada, započeo sklapanje „hamera“. Dosta materijala pronalazio je na vojnim otpadima. Najzahtevnije je bilo napraviti školjku i donje postolje.
- Pošto je radionica mala i u njoj nema prese kakva se koristi u fabrikama automobila, pravio sam deo po deo, savijao limove da bih dobio ojačanje. U pravljenju vozila puno su mi pomogli sinovi Dragan i Dejan, kolega Aleksandar Bulajić, Zoran Đakljaš i Dušanka Savić, majstorica za gitovanje. Moj „hamer 1“ pokretaće BMW motor od 2.500 kubika - kaže profesor Brkin.
Na srpskim putevima kotrlja se tek nekoliko komercijalnih „hamera 2“, dok „jedinicu“ koriste samo specijalne snage MUP.
Nije na prodaju
- Prema podacima do kojih sam došao, rabljene „hamere“ američka vojska prodaje
za 50.000 do 200.000 dolara. Ni sam ne znam koliko sam novca uložio da sebi
priuštim ovakvo vozilo, zato ne mogu da kažem koliko će vredeti. Izvesno je da
neće biti na prodaju, taman da mi se na vratima pojavi osvedočeni ljubitelj
„hamera“ Arnold Švarceneger - kaže Brkin.
Na stranu izgled,dizajn,i kvalitet...Svaka cast za trud i upornost.Samo vece tockove da stavi,izgledace bolje.
Sumnjam da ce ga pokrenuti sa 2.5 motorom.
Ne lici puno na H1,pogotovo zadnji deo.
Vrata i ostalo.
Losa kopija.
Svakako,tesko je samostalno napraviti,ali ne znam zasto se mucio?
Niti ce to biti H1 niti moze da ima takve performanse?
Ogibljenje,penjanje vertikalno,prelzaenje prepreke od metar itd...
kakve crne prepreke, zadnja vuca bez reduktora... zameram samo na izboru motora... svaka cast za sve ostalo... nego na cijoj je sasiji radio ovo?
@milan
zar mislis da bi ga Kinezi bolje "sklepali"? Kikindski mi se vise svidja od Kineza.
Svaka cast, treba da porazmisli o komerijalizaciji svog znanja i da pravi lakse modele koji bi imali trzisni uspeh ako ne pretera sa cenom.
Ljudi nemojte da pricate gluposti. Najlakse je podcenjivati tudji rad i trud.
Svaka mu cast. Nije lako ostvariti takav projekat.
Ko misli da ovo ne valja nek napravi bolje.
Stvarno treba cestitai svakome ko nesto ovako pokusa i odvoji nekoliko godina za rad...
Prednji prozori su mogli biti lepsi, jer ovako izgledaju kao prozori na nekom suterenu( oni podrumi sto su postali stanovi i lokali)...
Jos jednom sve cestitke...
U ovo bi trebalo da ide neki dizelaš sa velikom zapreminom i obrtnim momentom. hehe Bmw-ov motor od 2,5 litra, svašta.
Pa svako ko misli da je ovo smesno i lako sam neka pokusa da uradi nesto..najlakse je sedeti za kompom i pricati kako nesto nevalja.Ja se bavim slicnim stvarima i znam kakva je to muka,jedino bi promenio sa 2.5 na 5.0 V12,pa da vidim sta bi onda rekli pojedinci..pozdrav konstrukturu i uzdravlje da se vozis