home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Da li ste čuli šta je INITIAL D? Zašto je upravo to kultni film u Japanu? Odgovor potražite u narednom tekstu.

Siguran sam da je svako od nas u nekom svom trenutku poželeo da bude trkač, pa doživi tu energiju i pritisak kada ti protivnički auto dahće za branikom. Pa makar i na video igrici, doživljaj je sjajan, zar ne? Naravno u realnom svetu nema baš puno onih koji bi noću jurili pustim ulicama a još manje da se sa nekim i takmiče.

Ukoliko barem približno želite osetiti sladak rizik brze vožnje i ushićenje pobede onda svakako morate pogledati arimirani ciklus japanskih serija "INITIAL D" , koje više nego odlično prenose tu atmosferu.

INITIAL D je arimirana serija za odrasle zasnovana na popularnom japanskom stripu (manga) koje se emituje u Japanu od 1998god. U središtu pažnje stripa i serije su ilegalne ulične trke koje se uvek održavaju po neprometnim planinskim serpetinama.

INITIAL D je doživeo nekoliko serijala:

   1. First Stage (26 epizoda 1998),

   2. Second Stage (13 epizoda 1999),

   3. Third Stage (Film 2001),

   4. Extra Stage (2 epizode, nastavak sižea drugog serijala 2001),

   5. Battle Stage (50 film 2001),

   6. Fourth Stage (24 Epizode, 2004),

   7. Battle Stage II (2007)

, a 2005 godine u Aziji je izašao dvočasovni film, koji prikazuje likove i njihove doživljaje iz njihovog prvog serijala.

Glavni lik je flegmatični srednjoškolac Takumi Fuđivara, koji radi na pumpi zajedno sa svojim srednjoškolskim drugovima. Većina zaposlenih na pumpi pripada lokalnoj trkačkoj ekipi "Akina Speed Stars". Zaplet počinje kada ih ekipa "Red Sans" izazove na odmeravanje snage po planini Akina. Ne želeći da budu poniženi na domaćoj stazi, pošto im je najbolji vozač, Iketani, imao udes prilkom treninga ekipa Speed Stars-a moli Takumijevog oca, Buntu, nekadašnjeg vozača izuzetne reputacije, a sada prodavca tofua, da im spase obraz. Na trku dolazi Takumi i ostavlja sve u čudu prilikom demonstacije svojih vozačkih sposobnosti koji, čini se, ni sam nije svestan. Naime one je već 5godina, još pre nego što je dobio vozačku dozvolu, vršio noćne isporuke tofua po Akini umesto svoga oca, koji je usmeravao njegovu vožnju, na primerima i instrukcijama, nego puštajuči ga da pronađe sopstveni stil. Kada su svi otkrili ko je tajni "duh Akine", Takumija počinju da izazivaju na trke mnogo bolji vozači. Za njega se odmah, naravno zaiteresovala i jedna devojka iz škole po imenu Natsuki, koja održava tajnu vezu sa starijim muškarcem, spremnim da plati ta druženja.

Mnogo pažnje u filmu i seriji posvećeno je osobinama likova, njohovom razvoju kao i međusobnim odnosima. U karkterima likova nema ničega banalnog, a autor je vrlo uspešno napravio balans u preplitanju žanrova. To doprinosi uverljivosti pričei daje mogućnost da se razviju simpatije prema običnim i nesavršenim ljudima.

U planinskim trkama trik nije samo staza. Izbalansiranost, veština i hrabrost su ono što je potrebno za pobedu. Konkretno staza po Akini je podeljena na uspon i spuštanje niz planinu. Svaka trka izgleda kao da ju je nemoguće dobiti, jer su protivnički automobili uvek sa snažnim i dodatno budzenim motorima, za razliku od Takumijeve zastarele Toyote Sprinter Trueno GT-APEX (AE-86), dobro poznatog, specialnog trkačkog modela Toyote Corolle, koju je svojevremeno savršeno izbalansirao njegov otac. Zato je Takumi uvek na drugoj poziciji prilikom uspona, kada je neophodna snaga i kontrolisano ubrzanje, a kada prilikom spuštanja dolazi do izražaja tehnika vožnje po krivinama i usporavanja, tada Takumi koristi teren koji ne zahteva toliko sirove snage motora, a koji on zna napamet.

Mnogobrojni likovi su zanimljivi i talentovani i bez obzira na zajednički hobi, nisu jednolični. To se posebno odnosi na njihove stilove vožnje.

Da li je potrebno dodati da serija obiluje i različitim autentičnim modelima japanskih trkačkih automobila? Samo u prvom serijalu će te videti vozila koja pripadaju Takumijevim protivnicima:

Mazda Savanna RX-7 Infinin III (FC3S), Mazda Efinin RX-7 (FD3S), Nissan Skyline GT-RV Spec II (BNR32), Nissan 180sx Sileighty (RPS13) i Honda Civic SiR II (EG6).

Itsuki i Iketani iz Speed Stara voze Toyotu Corollu Levin SR-5 (AE-85) i Nissan Silviu K (S13).

U animi nije toliko pažnje posvećeno grafici likova, barem ne u prvom serijalu, koliko grafici vozila. Svi automobili su vrlo uspežno prikazani sa najviše mogućih detalja, da bi se njihov izgled što više prilbižio stvarnim modelima. Kako serija obiluje scenama planinskih trka, ne može biti ni govora o ručnom crtanju. Jedini način da se dinamika kretanja automobila, proklizavanje, šaltovanje, rada sa pedalama prikažu zaista realno je da se to uradi na kompijuteru. Većina statičnih scena na automobilima je crtana ručno, a akcije su prikazane uz pomoć niskobudžetne, ali uspečne CG animacije.

Same trke su takođe dobro osmišljene i dizajnirane, a to sve nije slučajno. Poznati japanski profesionalni vozač je kontrolisao tehničke sastavljače serije. Sekvence sa uklizavanjem u lakat krivinu pod punim gasom, preticanja, rizične jurnjave niz palninu dižu adrenalin čak i gledaocima koji nikada nisu pratili auto trke. Muzika je još jedna vizit karta serijala. Lepo se uklapa u radnju, naročito u scenama sa trkama, a predstavlja neku mešavinu roka, tehno i hip-hopa, takozvani Eurobeat, koji je vrlo popularan u Japanu. Svi zvučni efekti su pravovremeni, naročito zadivljuju zvuci motora, koji odgovaraju pravim.

Pošto ste ljubitelji sportskih automobila i trka i radoznali kako izgleda ova anima, ovo je jednostavno PRAVA STVAR za vas. Serijal obiluje pojmovima koji se koriste u savremenom auto sportu, koji se ne retko objasnjavaju i demonstriraju u toku same serije. U tom smislu INITIAL D ima i edukativni karkter. Pogledavši ga otkrićete mnogo toga interesantnog i novog, i zašto ova anima gde god da se pojavi ima ogroman uspeh i to ne samo od nas ljubitelja trka i sjajne Toyote Sprinter Trueno GT-APEX (AE-86).

Siguran sam da znate da je jedan od naslednika upravo te legendarne Toyote Sprinter Trueno GT-APEX (AE-86) nov Toyotin model sa oznakom GT86 tako da vas video u nastavku neće baš puno iznenaditi.

Izvor: Toyotaclub.rs



čitanja : 1836



Komentari

pogledao film mnogo bolji nego tokio drift i po meni bolji od sko ro celog serijala paklene ulice

Autor marinko 24 Sep 2016, 09:38