Volkswagen space up!
Novi Volkswagenov koncept space up!, koji je upravo predstavljen novinarima
na salonu automobila u Tokiju, u osnovi je logičan nastavak priče započete pre
nešto više od mesec dana na salonu u Frankfurtu, kada je nemačka fabrika
promovisala studiju up! Taj VW up! dobio je veoma pozitivne kritike (i za najavljenju
cenu od 8000 evra), tako da pojavljivanje ovog drugog modela iz up! serije
koncept automobila nije nikakvo iznenađenje. Novi space up! je mali gradski
automobil za 4 putnika i sa četiri vrata na boku (za razliku od modela up! sa dvoja)
i prema rečima ljudi iz VW-a predstavlja malo prostorno čudo (zato i reč space u imenu). Dugačak je naime
samo 3,68 metra (23 cm više od up!-a), širok 1,63 metra, visok 1,54 metra, a
nudi "prostranost značajno većeg vozila". Tome doprinosi i nešto duže
međuosovinsko rastojanje u odnosu na up!, koje sada iznosi 2560 mm, dok je
motor smešten pozadi i pokreće zadnje točkove. Novi space up! u stvari ima 6
vrata : četiri bočna, i to tzv. "samoubilačka" (prednja se otvaraju u
suprotnom smeru od zadnjih), dok se pozadi nalazi providni poklopac
prtljažnika, koji se otvara iz dva dela, u odnosu 1/3:2/3. Korisna zapremina
prtljažnika se kreće od 220 litara (osnovna zapremina) pa sve do 1005 litara
kada se obore i sedišta pozadi (ovde i napomena da se suvozačevo sedište može
zarotirati za 180 stepeni). Kao i up!, i space up! ima mogućnost da se sva
sedišta (sem vozačevog) mogu sklopiti i izvaditi iz automobila. U kabini space
up! ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča, koji vozaču pokazuje
osnovne podatke (kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna
emisija CO2), dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu
klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter. Što se dizajna
tiče, VW je i ovde primenio jednostavne i čiste linije, bez mnogo
eksperimenata. Činjenica da se motor nalazi pozadi (VW najavljuje benzinske,
dizel i hibridne motore), uticala je na spoljašnji dizajn ovog koncepta. Tako
space up! nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja
svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub
i veliki 18-inčni točkovi sa gumama dimenzija 165/50. Dakle, ovde radi se o
malom i funkcionalnom vozilu, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno
narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba. Kako sada stvari
stoje, na serijsku verziju ovog koncepta moraćemo da sačekamo još koju godinu,
tačnije do kraja 2009. ili početka 2010. godine.