Dacia Duster Concept u Ženevi

Dacia Duster je prvi crossover koncept rumunske marke, koji će svoju zvaničnu svetsku premijeru doživeti na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi (5. – 15. mart).
Ono što odmah privlači pažnju jesu u stvari vrata ovog automobila. Naime, sa vozačeve strane se nalaze samo jedna vrata (pa ovaj auto skoro liči na sportski kupe), dok su sa suvozačeve strane ugrađena dvoja vrata, ali sa tzv. samoubilačkim načinom otvaranja (pa sa te strane Duster izgleda kao MPV vozilo).
Robustan zadnji deo (sa ugraviranim imenom Dacia), veliki petokraki aluminijumski točkovi od 21 inča (gume 245/35 ZR21), kratki prepusti, odsustvo B stuba, izdužena prednja svetla, stakleni panoramski krov, visoka pozicija retrovizora, trapezoidne izduvne cevi, moderna ali minimalististički rešena dvobojna unutrašnjost (u kojoj kada se ukloni suvozačevo sedište ima mesta i za brdski bicikl), kao i Anthracite Grey boja, samo su tačka na i ovog zaista zanimljivog koncept vozila.
Dužina Dustera inače iznosi 4250 mm (koliko ima i Logan), širina je 1640 mm, visina 1495 mm, međuosovinsko rastojanje 2804 mm, zapremina prtljažnika je 470 litara, a težina praznog vozila je 1300 kg. Usput, Cd koeficijent otpora vazduha iznosi 0,30.
Za pogon je izabran 1.5 dCi dizel motor sa 77kW/105KS i 240 Nm obrtnog momenta pri 2.000 o/min. (u kombinaciji sa manuelnom šestostepenom transmisijom), što je dovoljno za ubrzanje do stotke za manje od 10 sekundi (tačnije 9,6 sec), dok je potrošnja u kombinovanom ciklusu 5,3 litara na 100 km (emisija CO2 je 139 g/km).
VIDEO : Dacia Duster Concept
fantastican rendering, ali nebitno sto je ovo nestvaran proizvod, odlican je nacin za kreiranje brand-awareness-a!
Naravno, ova futuristicka divota i lepota nece uciniti realne Dacije nista bolji i primamljivijim automobilima :)))
Zanimljivo nema sta...
Medjutim, hoce li ovakvo nesto ikada i raditi je vec druga stvar.
Jos ako ce biti cena kakva je kod Renault-a, onda i nema mnogo smisla.
E pa, ako cemo bas realno, itekako lici na USISIVAC. Futuristicki rendering koji ce tesko doci do prototipa a kamo li do neke serijske proizvodnje 2020.god.
Kako li su samo zamisljali da kad potovarite bajk, da doprete do sedista iza vozaca kad vozaceva strana ima jedna vrata, a tesko da se sedista preklapaju kao u Jugicu.Verovatno preko krova :-)).
Renoov dizajn centar se oduvek glupirao neskladnim linijama, mada ovako nabudzeno na prvu loptu pleni izgledom. Zagledajte malo bolje.
Nije daleko od imena.