Audi Urban Concept Spyder

Audi je prošle nedelje objavio prve skice o novom "ultra laganom" koncept automobilu (nazvan Audi Urban Concept), koji će sledećeg meseca moći da vide posetioci Salona automobila u Frankfirtu.
Danas je saopšteno da će mu društvo u Frankfurtu praviti još jedna verzija, i to Spyder.


Kao i standardni Urban Concept, i Urban Concept Spyder pokreću dva elektromotora (nisu saopšteni konkretniji podaci), baterije su litijum-jonske, točkovi od 21 inča, a u kabini ima mesta za dva putnika.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
U nastavku pročitajte PR saopštenje Audija o Urban Conceptu
Audi Urban Concept je potpuno novi koncept sa 1+1 mestom za putnike, namenjeno vozačima koji uglavnom voze u zagušenim urbanim zonama.
Urban koncept ne spada u neki od klasičnih segemenata, već kombinuje karakteristike trkačkih automobila, zabavnih vozila i urbanih vozila u jednu, potpuno novu, celinu.
Razvojno odeljenje je kao fokus imalo minimalnu težinu, odnosno intezivno korišćenje ultra laganih legura, ali i na principe efikasnosti i redukcije. Rezultat je koncept vozilo bez nepotrebnog viška kilograma koje se koncentriše na samu srž kretanja.
Dizajn, sam po sebi, daje akcenat na pokret, tako da je karoserija tako projektovana da u potpunosti odslikava kretnju. Urban koncept vozilo koristi 21” felne.
U unutrašnjosti se nalazi mesta za dva putnika, koji sede u delimično pognutom i sportskom položaju, veoma nisko. Sve kontrole i materijali su podređeni činjenici da je cilj bila minimalna težina. Vozač može podesiti položaj nožnih komandi i upravljača, kako bi prilagodio vozačku poziciju svojim potrebama.
Tehnologija u urban konceptu odslikava sposobnosti i mogućnosti razvojno istraživačkog odeljenja Audi, a posebno ističe potencijal korišćenja ultra laganih materijala. Kokpit je pravljen od CFRP materijala, a od istog materijala su pravljeni donji delovi sedišta.
Za pogon su zadužena dva e-tron elektro motora, dok će energija stizati iz litijum jonske baterije.
Odjednom BMW i3 izgleda kao lepotan...
Ovo je neki demonstrator tehnologije. Ruzan doduse. Ali mi samo nesto ide u glavu. Ok, vozis elektroautomobil u-gradu ne zagadjujes, ali sa ovako otvorenim/niskim vozilom udises gasove koje emituju sva vozila oko tebe. Zatvorena verzija ima vise smisla.
@UCS
pa zar tebi i3 izgleda ruzno:) Mislim, nemoj da ga uporedjujes sa serijom 3 kupe, uporedjuj ga sa slicnim automobilima: Peugeot eON, Mitsubishi MiEV (ili kako se vec zove)...
Meni licno, ako pogledam stvari iz vise uglova, i3 mi je mnogo zanimljiviji nego i8. Iako je i8 atraktivniji i prelep. Ja sam za testiranje i razvoj elektromobil tehnologija, tako da i ovaj Audi koncept podrzavam i drzim im fige.
BMW je recimo iskljucivo zbog tezine baterija poceo da eksperimentise sa materijalima od ugljenicnih vlakana, i vec za neku godinu imacemo velikoserijski automobil od tog materijala. To znaci da cemo za 10 godina imati seriju 7 koja je mnogo bezbednija prilikom sudara, a pritom ce teziti ispod 1600-1700kg.
Da se vratim na temu, meni je i bez ovih tehnoloskih aspekata i3 prelep u svojoj kategoriji, da ne kazem "na svoj nacin":)
@toma,
Bojim se da ce i3 biti bitno izmenjen kada udje u proizvodnju, bar sto se tice spoljnog izgleda. Konkretno mislim na staklene povrsine. Zaprepastio sam se kad sam procitao da je shiri od X5-ce. Ovako "staklen" deluje nekako vazdushast i prijatan oku, ali ako zatvore te delove bojim se da ce ispasti obicna kutija na tockovima. Znaju oni sta rade, tesim se.. :D Isto mislim za i8.
I ja sam za razvoj novih tehnologija, narocito na ovom polju. Nisam bio rodjen tada, ali isto mislim da su prvi dizeli bili na istom tapetu kao sad elektroautomobili.