home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Da li je moguće dramatično smanjenje težine električnog automobila uz istovremeno zadržavanje najbolje moguće bezbednosne zaštite ? To je cilj Visio.M konzorcijuma u Nemačkoj, koji razvija koncept efikasne mobilnosti kod električnih vozila. U njegovom srcu je tzv. MUTE istraživačko električno vozilo, koje ima ciljani domet vožnje od 100 km i maksimalnu brzinu od 120 km/h.

Vozilo će imati maksimalnu izlaznu snagu od 15 kW uz maksimalnu težinu praznog vozila od 400 kg, bez baterija. Da bi se ovo postiglo, inženjeri iz Visio.M konzorcijuma fokusirali su se na inovativno strukturiranu monokok šasiju koja se obično nalazi u trkačkim automobilima. Ona kombinuje lagane materijale sa odličnom stabilnošću. Putnički podešena šasija treba da bude napravljena od ugljeničnih palstičnih vlakana, dok će pogonski sistem imati efikasni asinhroni električni motor. Njegov sistem prenosa će koristiti veoma lake zupčanike sa šupljim vratilom i oni mogu biti 15 % lakši od istih delova konvencionalnog dizajna.

Naravno, bezbednost putnika neće biti ugrožena. U strukturu od ugljeničnih vlakana biće postavljeni specijalno prilagođeni sigurnosni pojasevi i drugi inovativni bezbednosni sistemi koji bi trebalo da minimiziraju povrede ako se dogodi nesreća. Inženjeri se nadaju da će biti u stanju da maksimalno podignu nivo bezbednosti do završetka ovog  projekta.

Projekat koji se finansira u iznosu od preko 10 milliona evra u zadnje dve i po godine, fokusiran je na istraživanje iz oblasti ključnih tehnologija kod elektromobilnosti, navedeno je od strane German Federal Ministry of Education and Research.

Visio.M konzorcijum čine sledeće kompanije i ustanove: BMW AG, Daimler AG, Autoliv BV and Co KG, Federal Highway Research Institute, E.ON AG, Finepower GmbH, Hyve AG, Innoz GmbH, IAV GmbH, Intermap Technologies GmbH, Neumayer Tekfor Holding GmbH, LION Smart GmbH, Siemens AG, TUV SUD AG, Texas Instruments Germany GmbH, Continental Automotive GmbH i Technische Universitat Munchen.

Izvor: Netauto.rs



čitanja : 902



Komentari