Prve test vožnje Volkswagen Taiguna

Preuzeto sa: Superauto.rs
Vodeći evropski auto-magazini ovih dana su imali prilike da se na test vožnjama bliže upoznaju sa novim modelom iz Volkswagenove game, pod imenom Taigun. Predstavljen prošle godine na Salonu automobila u Sao Paulu, u Brazilu, novi kompaktni crossover baziran je na platformi koju koristi i modelu Up!, čija se serijska verzija Taiguna očekuje na tržištu do 2016. godine.
Drugim rečima, automobili na promotivnim vožnjama bili su još uvek iz tzv. predserije, tek odmakli u razvojnoj fazi od koncepta, a Volkswagenu će dobro doći zapažanja i iskustva vodećih evropskih auto-novinara u cilju optimizacije serijskog modela i otklanjanja svih eventualnih nedostataka i problema.

Novi crossover prilično je skromnih dimenzija, budući da je za 110 mm kraći od VW Pola, a čak 340 mm od Nissana Juke, no to i nije toliko važno, budući da je u startu i osmišljen kao mikro-SUV, pre svega namenjen urbanim zonama, nego li off road avanturama. Stoga se i ne očekuje opcioni 4x4 pogon, barem ne kada je Evropa u pitanju.

Modeli na testu bili su opremljeni jednako malim, trocilindarskim TSI turbo benzinskim agregatom od 1,0 litre, koji oslobađa sasvim respektabilnih 110 KS, dok isti blok, samo bez turbo punjača, u modelu Up! može da se pohvali sa svega 60, odnosno 75 „konja“. Prema zapažanjima britanskih auto-novinara, test automobili jedva da su imali zvučnu izolaciju, stoga je irelevantno prenositi utiske o vibracijama ili buci koju motor proizvodi. U svakom slučaju, čak i ovako skroman agregat, u stanju je da Taiguna, teškog svega 985 kg, do 100 km/h „lansira“ za svega 9,2 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 187 km/h. Pri tome, obećava prosečnu potrošnju od svega 4,7 litara dizela, uz jednako skromnih 110 g/km emisije CO2.
Sudeći prema utiscima britanskih novinara, Taigun se sasvim dobro pokazao, nudeći pri tome i solidnu količinu unutrašnjeg prostora, uz prtljažnik od 280 litara, odnosno 987 l kada se obore zadnja sedišta. Iako je još rano pričati o ceni, predviđanja su da će na prostoru Evropske unije, Taigun startovati od oko 14.000 evra, dok će najopremljenije verzije, najverovatnije opremljene dizel agregatom, koštati oko 20.000 evra.
Izvor i fotografije: AutoExpress.co.uk