Citroen priprema serijsku verziju Wild Rubis concepta

Na Sajmu automobila u Frankfurtu, šef Citroena, Frederic Banzet najavio je da će ova francuska kompanija krajem 2014. godine ili početkom 2015. godine početi proizvodnju novog velikog crossovera.
Ali, novi automobil će biti dostupan samo na azijskom tržištu (prvenstveno kineskom), a biće baziran na poznatom koncept modelu Wild Rubis.
Jasno je da Wild Rubis sa dužinom od 4,7 metara i visinom od 1,59 metara potpuno zadovoljava koncepciju velikog crossovera, ali sudeći prema Banzetovim rečima, novi model neće nositi radikalan izgled kao i koncept, mada će mu biti sličan.

Model će se proizvoditi u tvornici u Shenzenu. Fabriku su zajednički osnovali grupa PSA i grupa Changan automobile, a u novoj fabricii već ove godine počinje proizvodnja modela DS5, dok će tokom sledeće godine početi proizvodnja kompaktnog sedana, ali i velikog crossovera.

Povećanje prodaje u Kini jedan je od osnovnih Citroenovih zadataka, jer im je konačni cilj prodaja 50 odsto svih proizvedenih automobila izvan Evrope.
Izvor: Proauto.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Citroen
dobro... nek si ga nose u aziju a nama nek daju nešto, što ima više veze sa Citroenom i europskim ukusom!
Bice preskup kao i cela DS serija, a i slabo prodavan jer nece imati kvalitet uskladjen sa cenom. Da se ne lazemo, ko ce tolike pare da da na Citroen. Tako im je i C6 pukao kao zvecka..
@NemanjaBB
paaa, sad... teško je reć, da kvalitet nije usklađen sa cenom, jer su svi iz linije DS, koje sam imao prilike vozit (3 različita DS3, 2 DS4 i 2 DS5) bili iznimno solidno napravljeni od kvalitetnih materiala (u usporedbi sa A4 B6, koji je tada bio glavni familiarni auto).... no, ipak se slažem, da bi (pogotovo DS4 i DS5) mogli imat nižu cenu! nekih 1500-4000 eura više od slično motoriziranog i opremljenog C4 bilo bi "puna kapa"... jer ipak su oboje samo "C4 kupe" i "C4 karavan"... ali ta "niža cena" je više zbog "klase i tehničke osnove", nego zbog "kvaliteta" ;)
budući, da su od pojave DS linije ukupno prodali više od 380.000 komada i da broj prodanih godišnje iznosi skoro već 20% njihove prodaje, teško je reć i da se slabo prodaju... :)
a ako pitaš mene, C6 im je "pukao" zbog praktički nepostojeće palete motora i preočito korištenih sklopova koncernskih automobila i do par puta jeftinijih od C6...
no, prema njihovom vlastitom priznaju, C6 je "otac" linije DS... bez njega je ne bi bilo, jer su kakao kažu, na njemu napravili potrebni tehnološki pomak u kvalitetu proizvodnje, kojeg do tada jednostavno nisu imali (što je praktički i jako lepo vidljivo na primeru prvog C5)... i što je bio i razlog za to, da su tako dugo "muljali" od predstaljanja C6 Lignage koncepta, do proizvodne verzije C6... ;)
a ono što meni "ne valja" kod ovog Wild Rubis-a nije njegov eventuelni "nekvalitet" već to, da bi na nosu mogao mirno nosit bilo koju drugu značku osim Citroenove...
C6 je puko zbog dizajna, po mom misljenju.
DS linija je vec sasvim druga prica, odlican posao rade, pogotovo DS5 !
@Pit
šališ se... pa naspram uobičajne konfekcije auto još dan danas izgleda ko svemirski brod! uz to je još i iznimno minimalističkog i čistog dizajna i -iako je u usporedbi s konceptom puno "deblji"- izgleda upola manji od svojih tadašnjih (pa i današnjih) konkurenata i faktički jako dobro krije svoje dimenzije...
što bi se, za dizajn osmišljen prije najmanje 15 godina...
evo fotki predloga iz izbora za nasljednika XM-a iz 1998-me: http://www.citroenet.org.uk/prototypes/C6-design-studies/images/09.jpg
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/C6-design-studies/images/13.jpg
...moglo prozvat i više nego "prokleto dobro"!
:) ;)
Odlican, za razliku od onog Cactusa!
P.S. C6 je pregazilo vreme, a i pojavio se u pogresno vreme, dok je DS linija vrhunska, cak i sto se tice kvaliteta izrade (imao sam priliku da vidim) tako da cena nije jaka jer se i odlicno prodaje!
Naravno nije za pacenike u Srbiji i sire... :)
Sitroen ponovo poseduje "krunu" koju je izgubio u poslednjih nekoliko decenija.
Sitroen je ponovo kralj automobilske avangarde i to je odlično.
Autor drugmirko 14 Sep 2013, 16:18
DS5 mi je kul skroz. Gledao sam na sajmu, dizel verziju, full oprema, ali je cena bila skoro 50 000e..A to je vec problem. S obzirom na to koje probleme imaju sa elektronikom i ostalim stvarima..
@NemanjaBB
neznam kakve su kod vas carine... kod nas je najskuplji DS5 hibrid, koji sa top opremom košta 45k eura. puno! ali svi hibridi koštaju "ko zmijski znoj"... recimo jednako velika Oplova Ampera nosi istu suludu cenu...
verovatno si i ti gledao hibridnu verziju. normalne verzije DS5 nose od 15 do preko 30% niže cene... ali, i to je još uvjek skupo i to u našim krajevima faktički jeste problem.(i, kako možeš pročitat gore, po meni priličan besmisao).
jedino što mi nije jasno je koji su to njihovi problemi sa "elektronikom i ostalim stvarima", o kojima govoriš... koliko mi je poznato, Citroeni nemaju nekih ozbiljinjih problema sa eletronikom od facelifta XM-a dalje, a od toga će polako bit već 20 godina...
njihovi turbodizeli su nepoderivi a turbobenzinci, iako nisu neka "perla", nisu najgori na kugli zemaljskoj... da jesu, ne bi tolike godine za redom dobivali "engine of the year" nagrade....
@Pit
C6 je trebao imati vecu paletu motora, inace je perfektan !
Udobnost, neprevazidjen.
Npr upravo tvoj omiljen brend, takvu udobnost ima tek sada u novoj S klasi po ceni od 80 i kusur hiljada eura, a Citroen je imao pre 7 godina za 40.000 eura...Mada bi trebali tek da ih stave na test i uporede koji lakse podnosi neravnine i ostalo pa tek da vidimo, ne bih se usudio da dam tek tako lako prednost S klasi ;)
@drugmirko
Gotivim Citroen, mada prethodni C4 mi nije bas bio nesto...Ali trenutni C5 je...Bomba. Vozio sam se u C5 2011 3.0 benzinac, full oprema, placen u Svajcarskoj godinu dana star 30.000 franaka, presao nesto mizerno. Auto je ubica, ok menjac nisam ni ocekivao da reaguje kao kod Audija ili Bmw-a, ali je za respekt. Skroz zanimljiva i dobra tabla, kokpit. Takodje je i hidraulika jaka gotiva, kada ga izvuces skroz dodje ogroman, a mozes da ga spustis i izgleda kao neki kupe...Vrh je, nemam reci. Takodje je i lepo odradjeno zadnje staklo, Citroen zna da uradi nesto sto ce opet biti drukcije u moru istih stvari.
drugmirko
S obzirom da si fan Citroena, pretpostavljam da bi mogao da mi odgvoriš na jedno pitanje vezano za "Francuze".
Poznato je da Francuzi igraju na udobnost.
Ali po čemu se razlikuju Pežo-Citroen-Reno izmedju sebe ?
Naravno, tu ne mislim na dizajn.
Neki je vrv više sportski nastrojen, neko komforu itd.
@hh
Audi to i ne forsira toliko.
Audi je oduvek vise poznatiji kao sportski brend. Normalno je uci u Audi i osecati rupe, dok kad covek udje u Mercedes ocekuje udobnost, a i pored toga Citroen je ispred i nudio je godinama bolje za duplo manju cifru.
hh
A Mercedes nudi od samog postanka. : )
dusan
Smesno je to sto pises. C6 je klasa ispod S klase.
@Pit
ako govoriom o PSA, onda je Citroen "udobnost" i "ekstravaganca" a Peugeot "klasika" i "dinamicnija vozna svojstva".... Renault trazi svoj "prostor pod suncem" neovisno i kako mu pase....
ako ih "merimo njemackim naocalama" i jako nategnemo, onda bi po mom misljenju Peugeot hteo bit "francuski BMW" a Citroen ko nekakav Audi... :)). no, problem je, da su, umesto da nastave ovim tempom dizat kvalitet izrade obe marke, sad odlucili od C linije Citroena pravit nesto izmedju VW-a i Dacie, samo "finije", od Ds linije "avantgardni Audi" a Peugeot bi jos uvjek hteo bit BMW... ;) :)).
dok bi Renault hteo bit.... paaa i povezali su se sa Mercedesom :D
steta sto neces vidjet odgovor, jer vesti lete a tema pada sve dublje i dublje... bas me zanima slazes li se s mojim "razmisljanjem" :)
drugmirko
Hvala na odgovoru. Ne razumem se u Francuze , njihove karakteristike i razlicitosti, zato i pitam. Znam da su generalno udobni, ladje. Kao i to da Citroen ide na Avangardu. Koji je onda najudobniji Francuz onda ?
pa to je bar lako... daleko najudobniji francuzi (a verovatno i sire) su hidraulicni Citroeni! tu im pogotovo unutar klase nitko ne moze parirati! problem je, da je udobnost obrnutno proporcionalna sa voznom dinamikom, pa se tako kod hidraulickih Citroen uvek "kuka", da im zavoji ne "leze".
sto je ipak malo nategnuto, jer se njihovi standardni poluaktivni sistemi u zavoje voze sasvim korektno! normalno... kakvom M BMW ni do koljena a razlika je osjetna i naspram obicnog.... ali ni za ovim "obicnim" BMW- ima ni priblizno ne zaostaju toliko, koliko su od njih udobniji. ima jedna lepa Clarksonova recenica iz testa C6:
-"A big citroen should wobble around like a boat, but this... this corners rather well!"
no, ipak mi nesto ostaje nerazumljivo... em imaju fenomenalan potpuno aktivan sistem "activa" hidraulike, kojeg ne ugradjuju em imaju i klasicno ogibljenu verziju hidraulicara.... mogli bi, ili iskoristit mogucnost hidraulike, da bude vraski udobna ili, po potrebi, prokleto dobra za vozit kroz zavoje (activa) ili pravit ultra udobne hidraulicare sa korektnim ali ne istupajucim voznim svojstvima i cvrsce, agilnije i dinamicnije "klasicare" .... no oni su odlucili, da im i klasicno ogibljene verzije "hidraulicara" budu udobne...
sami sebi zatvaraju vrata preko kojih bi mogli i vuc musterije i zaradjivat dodatne novce...
drugmirko 15 Sep 2013, 17:15
Promasio si! Citroen nikako ne moze biti pandan Audiju, Audi nit je udoban nit je avangardan.
dusan 15 Sep 2013, 12:39
Nesto slab taj sport sa prednjom vucom :)
@hh
za nemce je avangardan... a buduci, da su uz Citroene kod kuce bile i dve A4-ke (B6 i B8) a kod sestre istovremeno dve A3-ke (8L i 8P), dok je sestrin covek vozio BMW... i, da sam normalno isao vozit svaki novi Citroen, koji je u to doba izasao, i da je Audije, kad su bili na servisu menjalo nesto od VW-a... mogu ti bez nekih pretjeranih pretnzija i silnog pametovanja rec, da je Audi daleko "najfrancuskiji" po dizajnu, ergonomiji i "ambientu" kabine... BMW je "cista i krajnje metodicna vozacka funkcija", VW je u svakom pogledu samo ultimativno dosadan, dok je Audi to sto mu je u to vreme nedostajalo do BMW-a nadoknadjivao sa nekim, za nemce neuobicajnim sarmom. pogotovo u kabini. a to je i ono, sto ga je "maknulo" od VW-a...
znaci, ne mislim strogo na udobnost... i Audi je svejedno iznimno nemacki proizvod... ali, ko i kod francuza, kod njega nije sve samo susta funkcija i pedantna izrada... nesto malo daju i na "ugodjaj i estetiku zbog ugodjaja i estetike same".... zato mislim, da je Audi "najfrancuskiji" od nemaca i kao takav "nemacki Citroen"...
nadam se, da me sad razumes bolje. ;) :).
@hh
Quattro burazeru, Quattro ;)
Nesto sto je sigurno to je da Audi ima sportskiji imidz od Mercedesa. Sta znaju obicni ljudi koji ne prate previse automobilizam da li je FWD, AWD ili RWD, imaju kintu i kazu hocu sportski auto, hocu Audi...Hocu udobniji auto, hocu Mercedes. Ako gledamo te premijume. Sada sto je tebi tesko da gledas stanej u kojem je Mercedes i kako kaska za konkurentima, to je vec problem tvoj ali i ostalih ljubitelja Mercedesa :)))