Lamborghini Asterion LPI 910-4 sa hibridnim pogonom

Lamborghini je ranije ovog meseca sa jednom teaser slikom i veoma kratkim saopštenjem najavio da će na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu održati promociju svog novog koncepta, ali tada nije saopšteno šta je tačno u pitanju.

Sada tajni više nema i pred nama su prve zvanične slike i detalji tog automobila, nazvanog Asterion LPI 910-4. Ime je inače dobio po minotauru iz grčke mitologije, a slovo I u imenu je od italijanskog ""ibrido", dakle hibrid. Da, ovaj Lamborghini ima hibridni pogonski sistem koji kombinuje 5,2 litarski V10 benzinac sa 610KS, tri elektromotora, litijum-jonske baterije i sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom, pa ukupna snaga iznosi 910KS.

Asterion LPI 910-4 ima pogon na sva četiri točka, a fabrika navodi da ubrzanje do stotke iznosi 3,0 sekunde, dok je najveća brzina 320 km/h.

Pažnju privlači i podatak o prosečnoj potrošnji goriva (iznosi 4,1 l/100 km, emisija CO2 je 98 g/km), kao i činjenica da ovaj Lamborghini može da se kreće i samo na elektropogon kada može da pređe oko 50 km (pri brzinama do 125 km/h).


Automobil ima točkove od 20 i 21 inča sa Pirelli gumma, a u unutrašnjosti su upotrebljeni materijali poput aluminijuma, kože, ugljeničnih vlakana i titanijuma. Na trokrakom volanu su inače tri dugmeta, i to za tri moda vožnje: Zero (elektro mod), Ibrido (hibrid) i T (Termico).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
DOPUNJENO: nove slike koje su objavili nemački magazini Auto Motor und Sport i Auto Bild





Uf, jedva čekam da za nekoliko dana u Parizu vidim ovaj auto. Kakvo iznenađenje od Lamba. :)
slazem se sa pitom. potpuno razocaranje, izgled je odvratan. a nece to moci ni prismrdit velikoj trojci
Druga polovina automobila je sjajna, konkretno me svetlosne grupe pozadi odusevljavaju. Nisam bas siguran gde da "stavim" ovaj auto u Lambovu gamu. Ima snage kao LaFerari ali je ocigledno da aerodinamika nije na njegovom nivou. Ispravite me ako gresim.
Ja sam se potajno nadao da ce ovo biti nalik konceptu Giugiaro Parcour, tj. da ce biti super znazan/brz auto sa povecanim klirensom. Kao i sam pomenuti koncept koji me je odusevio.
Da nije teksta i vidljivih oznaka, pomislio bih da Ford planira novi GT40 ili na neku reinkarnaciju DeTomaso Pantere. Nekako mi se ne uklapa ovo u aktuelnu Lambovu gamu. Vise sam ocekivao nesto jos mocnije od Aventadora, da pomuti vodu superhibridnoj trojci. Sto kaze Uros, mnogo snage, a mala max brzina, nesto tu ne stima, a ime Asterion je bas obecavalo.