Škoda VisionS concept za sajam u Ženevi

Škoda je nedavno objavila nekoliko teaser crteža kojima je za predstojeći sajam automobila u Ženevi najavila svoju novu studiju VisionS, a danas su se pojavile i prve zvanične fotografije ovog vozila.
VisionS je u osnovi koncept kojim nam Česi najavljuju njihov budući veliki SUV Kodiaq (neki sajtovi pišu da će ime biti Kodiak).

Ovde treba pomenuti da se definitivni, serijski model očekuje kasnije ove godine, i to na sajmu u Parizu.

Kako se kaže u vesti, vozilo se bazira na MQB platformi, dok mu dimenzije izgledaju ovako: dužina 4700 mm, širina 1910 mm, visina 1680 mm i međuosovinsko rastojanje 2790 mm.
U unutrašnjosti ima mesta za do šest putnika, dok se za pogon brine hibridni pogonski sistem koji podrazumeva 1.4 TSI benzinac sa 157KS/250 Nm i dva elektromotora (jedan sa 54KS i drugi sa 116KS).
VisionS concept ima pogon na sva četiri točka, ukupna autonomija mu iznosi oko 1.000 km (samo na elektropogon može da pređe nekih 50 km), ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,4 sekunde, a prosečna potrošnja u hybrid modu po fabričkim podacima iznosi 1,9 l/100 km (emisija CO2 je 45 grama po km).
Kodiaq će po ranijim najavama raspolagati sa najvećom prostranošću u svojoj klasi kao i gamom VW benzinskih i dizel motora, u paru sa šestostepenim manuelnim i DSG automatskim menjačima. Takođe, u ponudi će biti 4x2 i 4x4 verzije.
Od motora se pominju četvorocilindrični agregati koji se nude u aktuelnom Superbu, pri čemu će najslabiju verziju pokretati 1,6 litarski dizelaš. Takođe, u planu je i hibridna varijanta.
U svakom slučaju, Kodiaq je jedan od nekoliko novih SUV/crosovera modela koji će ovom proizvođaču pomoći da svoju globalnu prodaju poveća na 1,5 miliona vozila godišnje.
Nemački magazin Auto Bild je krajem prošle godine pisao da bi Kodiaq na nemačkom tržištu trebalo da startuje po ceni od oko 24.000 evra
Takođe, više medija iz Nemačke i Velike Britanije je pisalo da Škoda za 2017. godinu priprema i Coupe varijantu ovog modela.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Bok i soferka podsecaju na Q7, grill po malo na Range Rover. 2.87cm uzi, 15.4 cm kraci i 0.96cm nizi od BMW X5 e70. Jedno malo poredjenje
".. a prosečna potrošnja u hybrid modu po fabričkim podacima iznosi 1,9 l/100 km."
Greškom je propušteno da se navede da je u pitanju 1.9 l vode na 100 km..
@ čarobnjak
Vidit ćemo baš cijenu. Shema je što u EU sve preko 4.5 metra jako, jako teško ide. Naravno osim premiuma, a ni oni nisu u Bog zna kakvom broju.
Iz tog razloga pretpostavljam da će identičnu tehničku osnovu koristiti i neka druga vozila, ako ne u Europi barem u Kini.
N.N.
pise cena od 24000 eura...
Zamisli da das tolike pare za jednu Skodu pored Mazde CX-5, Qashqai-ja, RAV 4, Tucson-a i gomile dsrugih???
4,7 metara je prevelika duzina za kompaktni SUV, s obzirom na konkurenciju, tako da me ne bi iznenadilo da se pojavi verzija sa 5 i duza sa 7 sedista, kao sto ce biti slucaj sa Tiguan-om odnosno Tiguan-om XL...
Mada 7 putnika plus prtljag i 1.6 TDI... za maksimalnu dozvoljenu brzinu bice dovoljno... :)
@carobnjak
Yeti daje manje od ekvivalentnog VW... mora da je "izrod" onda... :)
"Mada 7 putnika plus prtljag i 1.6 TDI..."
Dobar vic :)
1,6 TDI ( i uopšte 1,6 dizel sa oko 250 Nm, koliko VW nudi u 1,6) ne može U MEKANOM SNEGU da pokrene ni HB iz C segmenta.
Stavite mu "čarape" ili lance (bilo šta za povećanje trakcije), neće biti u stanju da proklizne pogonski točak, niti će kvačilo to izdržati. A ako pri kretanju naidjete na mekan sneg, vozilo će postepeno bukvalno da gubi brzinu i obrtaje. I na kraju se (u prvoj) ugasi. Govorim iz iskustva, jer se tako ponaša slabašni 1,6 HDI. Bezbroj puta sam to iskusio.
Ti motori su "ona stvar" za (vlažan) sneg (i dobru trakciju, tj. uz čarape ili lance).
SUV vozila sa "klasičnim" 1,6 dizelima su realno smešna (ne znam za one 1,6 od oko 350 Nm ili više Nm). I to nije ni za terensku vožnju, ni sneg.
@ čarobnjak
Ne patim ja baš na taj način za znakom. Ajde, da budem do kraja iskren. U moju garažu nebi PSA i Hyundai-Kia proizvodi, ovo ostalo od poznatih sve može.
Problem je ovdje same veličine vozila. Ovo je nesumnjivo D-segment SUV-a (iako EK ne definira podklase u J-segmentu, a bome niti one ostale nisu jasno definirane) i to ide u EU iznimno slabo.
Zanimljivo da nakon toliko godina i dalje najvise komentarisu vozaci losijih polovnih vozila!
Skoda nema promasen model do sad, a Yeti je najveci pogodak kompanije.
Kodiak je samo logican nastavak..
I cenovno ce biti prilagodjeno nasem trzistu, tako o pocetnoj cen od 24K nema govora. To ste valjda naucili do sad?
Sta sad nije jasno, carobnjacicu?
milicu moj,
drago mi je da se konacno javio neki skodoljubac da brani cast ovakve renomirane marke! :)))
Nigde nisam rekao da ima promasen model, verovatno te je ubolo ono "izrod" a to se odnosilo na nejasno mesto skoro svih Skodinih modela, u odredjenim segmentima, na primer Oktavija ulazi i u D segment, Rapid nit je B nit je C, SuperB je takodje ogroman, Yeti je prekratak u odnosu na konkurente, Rumster, sta li je tek to?!?
Sad OK? :)