Lynk & Co 03 Cyan Concept od 528 KS testiran na putevima Španije

Cijan rejsing je objavio prvi video svog konceptnog putničkog automobila “lynk&co 03” tokom testiranja na putevima Španije.
Šveđani kažu da su na jugu Evrope sproveli sveobuhvatni razvojni program svog koncepta od 528 KS, a da su Španiju odabrali da bi utekli od duge zime kakvu imaju kod kuće.
“Ovaj automobil je razvojna platforma za buduće produkcijske performantne putničke automobile zasnovane na Lynk&co tehnologiji,” objasnio je Henrik Fris, šef automobilskog razvoja i istraživanja u Cijan rejsingu.
“Taj put smo ranije već prešli sa “volvoom S60 polstar” i “V60 polstar”, u kombinaciji s našim ranijim sportskim programima s Volvo automobilima i Polstarom. A izrada putničkog vozila zasnovanog na WTCR trkačkom modelu “lynk&co 03″ prestavlja uzbudljiv i važan korak napred za naše buduće programe.”
Cijanov performantni koncept predstavlja interpretaciju trkačkog automobila namenjenog standardnim putevima i u njemu je upotrebljena ista tehnologija kao u trkačkom modelu “lynk&co 03 TCR”, koji će ove godine debitovati u Svetskom turing kupu.
“Ovaj koncept je možda pomalo ekstreman, ali naučili smo da automobil morate da poterate do krajnjih granica da biste istražili njegove prave karakteristike. I s ovim modelom smo upravo to i uradili”, primetio je Ted Bjerk, trkač i razvojni vozač u Cijan rejsingu.
“Težimo da pronađemo optimalnu ravnotežu između brzine reakcije i performansi, u kombinaciji s predvidljivim, uravnoteženim i sigurnim ponašanjem. To je ista filozofija koju primenjujemo u razvoju trkačkih automobila i ja podjednako volim da vozim i ovaj “lynk&co 03″ i moj trkački auto.”
Osnovu za turboprehranjivani dvolistarski motor konceptnog automobila od 528 KS predstavlja agregat koji se može naći u serijskoj verziji modela “lynk&co 03”.
Razvoj motora vodi isti tim koji je proizveo agregate poput Volvoovog 1,6-litarskog, ovenčanog šampionskom WTCC titulom 2017, ili onog u V8 konfiguraciji, s kojim je švedski proizvođač nastupao u svom fabričkom programu u Australijskim V8 superautomobilima.
“Kada razvijate trkački motor, vaši ciljevi se ne razlikuju mnogo od onih koje postavite kada radite na motoru za performantni putnički auto. Ne želite da on isporuči samo veliku snagu, već da tu snagu kombinujete sa visokim nivoom povoznosti,” dodao je Matijas Evenson, šef razvoja agregata u Cijan rejsingu.
“Iako je Lynk&co motor u koncept automobilu relativno mali u odnosu na snagu koju oslobađa, njegov dizajn nam omogućuje da postignemo i veliku snagu i dobar odziv na niskim obrtajima.”
Tim koji učestvuje u razvoju “lynk&co 03 cijan koncept” putničkog automobila pridružiće se trkačkoj ekipi Cijan rejsing na predsezonskim testovima.
Izvor: Serbiaring.com