home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
HiPhi 1 SUV concept

SUV senzacija iz Kine predstavljena javnosti s rešenjima od kojih zastaje dah

Kineska startup komoanija Human Horizons je predstavila svoj radikalni električni SUV koncept koji bi trebalo da dođe na tržište 2021. godine, prenosi Tportal.hr.

Da zaista granice ljudske mašte ne postoje, najbolje je juče dokazala kineska startup kompanija Human Horizons, čiji tehnički tim vodi bivši šef odeljenja za posebna vozila Jaguar Land Rovera, predstavljanjem svog radikalnog SUV koncepta HiPhi 1 SUV. Ovo konceptno vozilo u detalje otkriva kako će izgledati prvi automobil ove nove firme, koji bi trebalo da bude u prodaji u roku od dve godine.

HiPhi 1 SUV concept

Firma Human Horizons je usmerena na tehnologiju koja se fokusira na 'pametna vozila, pametan prevoz i pametne gradove'. Planiraju razvoj niza modela za rastuće kinesko tržište premium električnih vozila, dizajniranih za privatne vlasnike i zajedničku upotrebu, s naprednim autonomnim sistemima i komunikacijom od vozila do svega (vehicle to everything ili V2X).

HiPhi 1 SUV concept

Koncept HiPhi 1 je prvo vozilo koje su predstavili, a tehnički razvoj je vodio Mark Stanton, koji je pre radio za Ford kao i Jaguar Land Rover, a poslednje radno mesto mu je bilo šef Operacije za posebna vozila u JLR-u.

HiPhi 1 SUV concept

Vozilo ima 562 senzora koji nude 'autonomiju višeg niova' koristeći V2X komunikacijske sisteme. HiPhi će takođe nadzirati kabinu pomoću kamera za prepoznavanje lica, pa čak i senzora za miris, kako bi otkrio one neželjene. HiPhi 1 sadrži devet elektronikom upravljanih vrata, preklopa i pretinaca, uključujući zadnja vrata koja se otvaraju prema gore, kao i ulazni sistem bez upotrebe ruku koji koristi sistem prepoznavanja lica i usklađen je s pametnim telefonom.

HiPhi 1 SUV concept

Vozilo će imati nekoliko načina da mu se pristupi, uključujući postavku 'superstar', koja otvara sve sisteme krova i vrata. Tu je i način 'parade' koji će omogućiti modelu da se polako kreće, uz podignuta vrata.

HiPhi 1 SUV concept

Dizajn eksterijera naglašava kineski ukus s visokim dizajnom vozila u stilu crossovera i velikom staklenom kabinom u obliku kupea. Human Horizons kaže da je izostanak klasičnog motora s unutrašnjim sagorevanjem omogućio da se prednja pregrada gurne puno više napred nego u uobičajenom automobilu, s ukupnom dužinom od 5,2 metra, otprilike dugog međuosovinskog rastojanja kao i kod Range Rovera, omogućavajući veliki prostor u kabini. Sadrži i peraje dizajnirane za usmeravanje strujanja vazduha prema zadnjoj ivici zadnjih vrata te sličan kanal ugrađen u prednje krilo. Kevin Chen kaže da su se inspirisani avionima i pomažu stabilnosti pri velikim brzinama, a koeficijent otpora vazduha je 0,28.

HiPhi 1 SUV concept

HiPhi takođe ima pametna svetla koja mogu da projektuju uzorke na put ili zidove, čak i uzorak pešačke zebre kako bi se pešacima pokazalo da mogu bezbedno preći. Veći paneli ispod rasvetnih jedinica sadrže stotine LED-ova i mogu da prikazuju uzorke ili čak poruke.

Kabina ima tri reda s po dva sedišta i sva se pokreću na struju, a mogu se prebaciti u brojne konfiguracije.

Struktura automobila uključuje čelik i aluminijum visoke čvrstoće, s prostorom za baterije ispod poda. Instrument ploča se u velikoj meri sastoji od digitalnih ekrana s ​digitalnim paketom instrumenata - s uskim osetlivim ekranom na sredini centralne konzole i drugim pred suvozačem za reprodukciju medija. Sadrži i sistem za vožnju unazad s kamerom, iako to u Kini trenutno nije legalno.

Stanton, koji predvodi tim od oko 400 inženjera, rekao je da će se nuditi verzije s pogonom na zadnje i sve točkove, a ova potonja će imati par motora od 270 KS i ubrzanje od 0 do 100 km/h od oko 3,9 sekundi. U ponudi će biti i različiti paketi baterija, pri čemu će najveća od 96 kWh pružiti raspon do 645 kilometara sa zadnjim pogonom prema protokolu NEDC testiranja. Težina vozila će biti oko dve tone.

Iako se u ovom trenutku ne planira prodaja HiPhi 1 van Kine, kompanija dugoročno ima globalne ambicije. Cene će tek biti definisane, ali verovatno će se nalaziti u višem segmentu kineskog tržišta električnih vozila, s tim da će isporuke krenuti od 2021. Proizvodnja će se odvijati u postrojenju koje je Kia prethodno koristila u kineskom zajedničkom poduhvatu (joint venture), a koje se trenutno preuređuje.

Izvor: Tportal.hr

Foto: Human Horizons



čitanja : 328



Komentari