Toyota bZ4X Concept

Toyota danas predstavlja konceptnu verziju buduće Toyote bZ4X na salonu automobila u Šangaju – predstavljajući prvo u nizu električnih vozila s baterijom i nula emisija (BEV). Do 2025. Toyota planira da predstavi 15 električnih vozila na baterije, uključujući 7 Toyota bZ modela.
Toyota bZ4X Concept, SUV srednje veličine s pogonom na sve točkove, sastavni je deo Toyotinog prelaza iz čisto automobilske kompanije u posao posvećen pružanju bolje mobilnosti za sve. ‘BZ’ je skraćenica za ‘Beyond Zero’, pojačavajući Toyotinu predanost ne samo postizanju nultog iznosa ugljeničnih emisija i ugljenične neutralnosti, već i širenju ostvarivanja novih koristi za okolinu, za pojedince i za društvo u celini.

Novi koncept Toyote bZ4X je razvila Toyota Motor Corporation u partnerstvu sa Subaru Corporation, oslanjajući se na specifične veštine i iskustvo svake kompanije. Očekuje se da će prodaja serijske verzije započeti oko sredine 2022. godine.
Koncept bZ4X
Toyota bZ4X Concept je vozilo koje je više od samo prevoznog sredstva; služeći i kao udoban i povezan prostor u kojem ljudi mogu da uživaju u zajedničkom provođenju vremena tokom putovanja.

Glavni inženjer Koji Toyoshima navodi: „Naš ciljani kupac je neko ko pridaje važnost vremenu provedenom sa porodicom i prijateljima. Kada žele da uživaju u takvim vremenima, Toyota bZ4X Concept može da im posluži kao centar za okupljanje. “
Spoljašnji dizajn
Spoljašnji dizajn Toyotinog bZ4X koncepta predviđa velika očekivanja ljudi od iskustva vožnje električnim vozilom bez potrebe za kompromisom. Njegov celokupni oblik oživljava dinamičnost i korisnost: SUV ima karakterističan visoki položaj za vožnju, ali i čvrst stav na putu. Karoseriju čine senzualne površine, u kombinaciji s preciznim i visokotehnološkim stilom.

Prednji deo automobila – trenutna tačka prepoznavanja za svako vozilo – oslobađa se poznate maske i umesto toga sadrži raspored senzora, svetla i aero elemenata u prepoznatljivom obliku “čekića”, stvarajući novi stav i prisutnost na putu.
Prostrana kabina i “pogonski modul”
Toyota bZ4X Concept je napravljen na novoj modularnoj platformi e-TNGA, razvijenoj posebno za električna vozila. Dugo međuosovinsko rastojanje i kratki prepusti pomažu u stvaranju izuzetno prostrane i otvorene kabine.

Prednja kabina je dizajnirana oko “pogonskog modula” koji vozaču daje osećaj direktne povezanosti sa putem i važnim informacijama. Nisko postavljena instrument tabla otvara panoramsku vidljivost i naglašava osećaj prostora. Kontrole su grupisane oko centralne konzole, dizajnirane za lako prepoznavanje i upravljanje. Digitalni ekran instrumenata vozača je postavljen iznad upravljača, tako da je za registraciju podataka potrebno samo minimalno kretanje oka.
Razvoj
Razvojni program je ubrao rezultate više od 20 godina Toyotinog vodstva u elektrifikaciji vozila i kvalitetu, trajnosti i pouzdanosti bez premca. To je osiguralo da električni pogonski sklop – motor, upravljačka jedinica i sistem upravljanja baterijama – pružaju vodeću efikasnost u klasi i veoma konkurentan domet vožnje.
Ekološki profil automobila je dodatno ojačan ugrađenim solarnim sisitemom za punjenje, koji povećava udaljenost koja može da se pređe. Zahvaljujući velikom iskustvu Toyote u razvoju tehnologije baterija za hibridne električne i priključne hibridne električne modele, veća, snažnija baterija potrebna za Toyota bZ4X Concept je stvorena za pouzdane, trajne performanse, održavajući vozni domet automobila.
Autentični SUV sa pogonom na sve točkove
Sistem pogona na sve točkove, isporučen električnim motorima na prednjoj i zadnjoj osovini, razvijen je zajedno sa Subaruom. Bogato nasleđe i duboka stručnost Toyote i Subarua su kombinovani da bi pružili visoku sposobnost pogona na sve točkove koji Toyota bZ4X Concept izdvaja u svom segmentu, dajući mu istinsku terensku sposobnost koja vozačima pruža dodatnu sigurnost i mir u svim uslovima na putu.
Napredni sistem „Steer-by-Wire“
Toyota bZ4X Concept biće dostupan s prvom na svetu verzijom „Steer-by-Wire“ u jednom modelu masovne proizvodnje. Ova tehnologija daje vozaču veću kontrolu i precizniji odziv u skladu s brzinom vozila i uglom upravljanja. „Steer-by-wire“ takođe odstupa od tradicionalnog kružnog upravljača, zamjenjujući ga upravljačem jedinstvenog oblika koji eliminiše potrebu da vozač pomera ruke oko volana dok okreće, dodajući na kvalitetu, ali i zabavi u vožnji.

Toyotino liderstvo u elektrifikaciji
Nova koncept Toyota bZ4X je najnovija prekretnica na Toyotinom putu za postizanje nula emisija koje je započelo pre više od 20 godina lansiranjem originalnog Priusa, prvog hibridnog električnog automobila na svetu za masovnu proizvodnju. Od tada je Toyota neprestano pomerala granice elektrifikacije vozila, postižući sve veću efikansost svoje hibridne tehnologije i realizujući nove mogućnosti razvojem plug-in hibridnih električnih i električnih vozila na vodonikove gorive ćelije.
Do danas je Toyota prodala više od 17 miliona elektrifikovanih vozila, štedeći oko 140 miliona tona CO2. Između 2010. i 2019. godine, elektrifikovana tehnologija je pomogla Toyoti da smanji ukupnu emisiju CO2 u vozilu globalno za približno 22%.
Do 2025. godine Toyota će globalno ponuditi više od 70 elektrifikovanih vozila u svom portfoliu, uključujući najmanje 15 električnih vozila na baterije.
PR saopštenje - Toyota