Honda CR-V Hybrid Racer sa 800KS

Honda se sprema za sezonu INDYCAR 2024 i radi na pripremi svog novog hibridnog pogona za trkačku seriju. Da bi dali nagoveštaj šta dolazi, ugradili su svoj 2,2 litarski V6 INDYCAR motor sa dva turbo punjača u CR-V Hybrid.
„CR-V Hybrid Racer je naša 'elektrifikovana laboratorija', da istražimo gde bi talentovani muškarci i žene iz HPD-a i Honde mogli da idu sa elektrifikacijom, hibridnom tehnologijom i 100% obnovljivim gorivima", rekao je David Salters, predsednik i tehnički direktor za razvoj u Honda Performance.

Snaga dolazi od 2,2 litarskog HI23TT V6 motora, kojem pomažu par Borg Varner EFR7163 turbopunjača, McLaren Applied Technologies Tag 400i ECU i Empel MGU hibridni motor sa Skeleton Superkondenzatorima.

Pokreće se na trkačko gorivo za koje Shell tvrdi da je 100 posto obnovljivo. Sve u svemu, Honda kaže da je pogonski sklop sposoban da proizvede više od 800KS (597 kW/811KS).
Prednje vešanje je pozajmljeno od Acure NSX GT-3 Evo22, a zadnje vešanje iz automobila Dallara IR-18 Indy. Par prednjih kočnica od 380 mm i Brembo kočnica od 355 mm pozadi (pozajmljene iz istih izvora) pomažu u usporavanju.

CR-V Hybrid Racer se nalazi na 2Elle Engineering aluminijumskim točkovima od 20 inča. Umotane su u letnje gume Firestone Firehawk Indy 500 Ultra-High Performance.
Donja polovina karoserije je napravljena od ugljeničnog kompozita, a tu su i masivni prednji spliter, branici sa otvorima, prošireni blatobrani, leptir prednja vrata i veliko zadnje krilo.
Osmišljen i dizajniran od strane Honda Performance Developmenta, tim je za ovaj projekat dobio pomoć od Hondinog severnoameričkog odeljenja za dizajn, a izrađen je u Honda razvojnom centru u Ohaju od strane Honda of America Racing Teama.
Honda CR-V Hybrid Racer će svoj javni debi imati na Velikoj nagradi Firestone na Floridi, od 3. do 5. marta.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs