home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Twingo

Nakon električnog Renaulta 5 (danas potvrđen kao premijera za ženevski sajam automobila u februaru 2024. godine po početnoj ceni od 25.000 evra), francuski proizvođač automobila će tržištu 2026. godine ponuditi još manji i povoljniji gradski električni model, i to pod već dobro poznatim nazivom Twingo.

Renault nam je danas omogućio pogled na četvrtu generaciju Twinga u koncept formi, sa retro inspirisanim stilom koji podseća na originalni model prve generacije iz 1992. godine.

Renault Twingo

Projektovan i proizveden u Evropi, ovaj novi električni model ima za cilj da ponudi primamljivu početnu cenu ispod 20.000 evra pre subvencija kada se pojavi na tržištu 2026. godine, pozicionirajući se kao isplativ odgovor na sve veći broj kineskih rivala.

Renault Twingo

Luka de Meo, generalni direktor Renault grupe, izjavio je da novi Twingo teži da postane automobil koji menja pravila igre, prateći stope svog prethodnika od pre 30 godina. Očekuje se da će ovaj pristupačan model pomoći Renaultu u postizanju svog cilja „demokratizacije“ električnih vozila u Evropi, zahvaljujući novoosnovanoj jedinici Ampere, koja je posvećena razvoju električnih vozila i softvera.

Renault Twingo

Stil novog Renault Twinga je u velikoj meri inspirisan prvom generacijom iz 90-ih. Međutim, on odstupa od konfiguracije sa troja vrata (kakvi su bili modeli prve i druge generacije Twinga), odlučujući se za praktičniji dizajn sa petoro vrata. Sličnosti idu dalje od polukružnih LED jedinica na oba kraja koje podsećaju na nasmejane oči iz crtanog filma. Prednje staklo odgovara nagibu kratke haube, stvarajući prepoznatljive proporcije.

Renault Twingo

Ručice za prednja vrata su neprimetno integrisane u osvetljeni krug, dok su ona za zadnja vrata diskretno skrivene u C-stubovima. Ovaj dizajn omogućava novom Twingu da prihvati praktičnost karoserije sa petoro vrata, zadržavajući vizuelnu suštinu prethodnika sa samo troja vrata.

Renault Twingo

Staklene potvršine i produženo zadnje staklo predstavljaju evoluiranu interpretaciju originalnog dizajna, dok primetno veći točkovi čvrsto unose proporcije u 21. vek.

Renault nije otkrio detaljne specifikacije za ovaj urbani EV, ali su istakli njegovu „najbolju efikasnost u klasi“ od 10 kWh/100 km, nultu emisiju CO2 i smanjenje emisije CO2 od 75% tokom celog životnog ciklusa u poređenju sa prosečnim evropskim SUS vozilom prodatim 2023. Pored toga, zahvaljujući svom kompaktnom otisku, Twingo zauzima 20% manje prostora od tipičnog evropskog automobila.

Renault je potvrdio da će se svi budući modeli iz njegove jedinice Ampere proizvoditi u Evropi, što se odnosi i na Twingo (neki mediji su pre nekoliko dana u tom kontekstu pomijnali Sloveniju). Gradski automobil će se najverovatnije bazirati na AmpR Small arhitekturi. Ovo je novo ime platforme CMF-BEV koja će takođe biti osnova malo većeg Renaulta 5, među mnogim drugim električnim vozilima.

Govoreći o Twingu, Luka de Meo je otkrio da su u toku razgovori sa partnerima o podeli troškova razvoja, ne ulazeći u detalje.

Kada stigne u prodaju 2026. godine, Renault Twingo će se takmičiti u evropskom A-segmentu protiv modela Volkswagen ID.1, Citroen e-C3 i Fiat Panda, kao i sa osnovnim električnim vozilima Hyundaija, Kije i Opela, o kojima se pričalo a koji će do tada već biti u prodaji.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 1695



Komentari