Peugeot 208 Cabriolet prototip

Peugeot 208 Cabriolet je trenutno izložen u Francuskoj i nudi uvid u ono što je moglo da bude, da su šefovi kompanije dali zeleno svetlo za njegovu proizvodnju.
Na slikama je naime jedini Peugeot 208 Cabriolet koji postoji, a koji je sada prvi put prikazan u Musee De L’Aventure Peugeot u Sošou.

Razvoj projekta „A97“ je počeo 2007. godine, nekoliko godina pre promocije originalnog Peugeota 208 hečbek koji je otkriven 1. novembra 2011. godine.

Za razliku od prethodnika, 206 CC i 207 CC, koji su imali tvrde sklopive krovove, kabriolet verzija Peugeota 208 je dobila konfiguraciju sa mekim krovom. Francuski brend je time priznao prednosti ovog rešenja u vezi uštede troškova i težine.
Kao što je prikazano na prototipu, tradicionalniji meki krov bi omogućio uravnoteženije proporcije, bez karakteristika kupea iz prethodnih iteracija. To bi takođe omogućilo više prostora za glave i kolena putnika pozadi, čineći unutrašnjost manje skučenom.
Krovni mehanizam je razvila austrijska kompanija Magna Steyr, koja je bila odgovorna za proizvodnju Peugeota RCZ. Crveni meki krov prototipa se uklapao u unutrašnjost presvučenu kožom.
Prototip Peugeot 208 Cabriolet ima i izmenjeni zadnji deo, sa doteranim vratima prtljažnika i novim zadnjim branikom.

U muzeju navode da projekat nije ostvaren zbog „restrukturiranja i racionalizacije koju je u to vreme sprovela grupa PSA“. Projekat je prekinut 2011. godine, u korist brata DS3 Cabria slične veličine. Potonji je koristio fiksne stubove i mnogo manji platneni krov. Ovo rešenje je dovelo do značajno nižih troškova razvoja u poređenju sa potpunim kabrioletom.
Prema unutrašnjim izvorima, proizvodnja DS3 Cabria je zahtevala ulaganje od 50 miliona evra, što je četiri puta manje u odnosu na Peugeot 208 Cabriolet. Ovo čini ogromnu razliku u uštedi, posebno kada uzmemo u obzir nizak prodajni potencijal.
Peugeot 208 Cabriolet i druge zanimljive koncepte možete pogledati u Musee De L’Aventure Peugeot u Sošou. Peugeotova izložba Style & Design ostaće otvorena za posetioce sve do 22. septembra.

Još jedan intrigantan i do sada neviđen prototip je beli Peugeot RCZ Cabriolet, koji takođe nije uspeo da stigne u proizvodnju. Ovaj model ima gornji deo od platna, koji odstupa od karakterističnog staklenog krova na serijskom kupeu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Laventure-association.com / Lenouvelautomobiliste