BMW Vision Driving Experience na sajmu u Šangaju

Vision Driving Experience je inače prvi put prikazan pre nešto više od dva meseca, ali je tada još uvek bio pod kamuflažom folijom.

Prototip je očigledno baziran na konceptu Vision Neue Klasse iz 2023. godine, ali ovaj automobil ima agresivniji prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, kao i dramatičniji zadnji deo. Vision Driving Experience je takođe niži od koncepta iz 2023.

BMW je za Vision Driving Experience predvideo četiri elektromotora sa više od 1000 KS (i oko 18.000 Nm), kao i pogon na sva četiri točka.

Novi M3 EV (interno poznat kao ZA0) bi trebalo da debituje 2027. Napravljen na platformi Neue Klasse koja je zajednička sa NA0 i3 planiranom za 2026. godinu, električni M3 obećava visoke performanse. Očekuje se da će osnovni model raspolagati sa oko 670 konjskih snaga, a zatim će uslediti i snažnije verzije.
ZA0 M3 EV će iskoristiti najsavremeniji superkompjuter Heart of Joy platforme Neue Klasse, koji pokreće napredni sistem pogona na sva četiri točka i integrisanu kontrolu dinamike vožnje. Ove inovacije osiguravaju da M3 isporučuje preciznost i agilnost koju vozači očekuju od M automobila, čak i kada gama prelazi na električnu energiju.
Automobil će odlikovati i tipični M dizajnerski elementi poput proširenih blatobrana.
Takođe, električni M3 će imati lažni zvuk motora i izduvnog sistema.

BMW M planira da ponudi nekoliko verzija M3 i M4 (ZA2) električnih modela, sa različitim snagama kako bi se zadovoljile različite potrebe.
Kako navodi Motor1, nemačka kompanija je potvrdila da će M3 sledeće generacije takođe dobiti i verziju sa šestocilindričnim benzinskim motorom, baš kao i sadašnji automobil.
Zvuči kao da će M3 sa SUS pogonom postojati još neko vreme... sve dok to zakon dozvoljava. Potpredsednica BMW M-a za kupce, brend i prodaju Slivija Nojbauer je to potvrdila u nedavnom intervjuu za australijsku publikaciju CarExpert.
„Nudimo potpuno električne M Performance modele u većini segmenata koji pružaju istinski M osećaj bez ikakvih lokalnih emisija“, kaže Nojbauer. „Ali, takođe verujemo da će biti mesta za druge tehnologije, kao što su hibridni ili konvencionalni pogoni.“
Imajući u vidu aktuelnu potražnju za električnim vozilima, ima smisla zadržati benzinski M3. Neće svaki kupac M3 želeti da pređe na električni model, čak i ako nudi više performansi. Znamo skoro godinu dana da BMW planira da zadrži obe iteracije u liniji, delimično zahvaljujući relaksiranim propisima o emisiji izduvnih gasova.
„Možete nam verovati, spremni smo za budućnost“, navodi Nojbauer za CarExpert. „Takođe mogu da vas uverim da će potpuno električni M3 imati brata sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Oni će postojati paralelno. Dakle, bez obzira na potražnju kupaca, moći ćemo da zadovoljimo sve potrebe na bilo kom tržištu, sve dok to dozvoljava regulativa.”
Električni M3 će debitovati 2027. godine, pre nego što novi benzinski M3 bude predstavljen 2028. godine, navodi BMWBlog.
Novi benzinski M3 neće dobiti ručni menjač. Član odbora kompanije je rekao medijima prošle godine da su dani manuelnog menjača odbrojani u kompaniji. Tako da je verovatno da će manuelni menjač biti povučen iz modela M3 i M4 nakon što ova generacija završi svoj životni ciklus.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs