Mercedes-Benz Vision Iconic Concept

Pored raskošnog, ali bezvremenskog prisustva, centralna karakteristika je reinterpretacija jednog od najprepoznatljivijih elemenata u automobilskoj istoriji: kultne rešetke hladnjaka Mercedes-Benza. Ova kultna rešetka, prvi put predstavljena sa potpuno novim električnim GLC-om, izražava i emocije i inteligenciju i omogužava Mercedes-Benzu da se izdvoji iz mora istovetnosti.

„Vision Iconic otelotvoruje našu viziju budućnosti mobilnosti. Sa revolucionarnim inovacijama kao što su neuromorfno računarstvo, upravljanje pomoću žice, solarna boja i visoko automatizovana vožnja Nivoa 4, zajedno sa najsavremenijom tehnologijom, postavljamo nove standarde za električno i digitalno doba. Ovo prelepo vozilo je dokaz naše posvećenosti da mobilnost sutrašnjice danas učinimo stvarnošću“, kaže Markus Šefer, član Upravnog odbora Mercedes-Benz AG.
„Inspirisan zlatnim doba automobilskog dizajna 1930-ih, ovaj izložbeni automobil otelotvoruje čistu suštinu Mercedes-Benza. Sa svojom haubom koja mu daje veličanstveno prisustvo, skulpturalnim, tečnim linijama i daškom Art Dekoa, on se uzdiže i postaje prava ikona automobilske lepote. Enterijer sa neprekidnom klupom za sedenje i elegantnim zadnjim delom, evociraju uspomene na legendarni 300 SL. Naš Vision Iconic je više od običnog automobila - to je skulptura u pokretu, omaž bezvremenskoj eleganciji i izjava za budućnost. Simbioza tradicionalnog zanatstva, najsavremenije tehnologije i nepogrešivog dizajnerskog jezika čini ga vrhunskim izrazom vrednosti, prestiža i gracioznosti: najlepšom, najprestižnijom vrstom stvari“, ističe Gorden Vagener, glavni dizajner u Mercedes-Benz AG.
Prednji deo je definisan kultnom rešetkom. To je upečatljiv, napredan omaž tradicionalnoj hromiranoj rešetki, koja kao ključni element dizajna oblikuje lice Mercedes-Benza više od 100 godina. Kultna rešetka crpi inspiraciju iz uspravnih rešetki legendarnih modela kao što su W 108, W 111 i Mercedes-Benz 600 Pullman.

Sa svojim širokim hromiranim okvirom, rešetkastom strukturom od dimljenog stakla i integrisanim konturnim osvetljenjem, kultna rešetka spaja nasleđe sa digitalnom modernošću. Zrači prisustvom, statusom i snažnim osećajem Mercedes-Benz identiteta. Ovo novo lice brenda prvi put je predstavljeno sa potpuno novim električnim GLC-om u septembru 2025. Vision Iconic se nadovezuje na ovo snažno prisustvo čak i osvetljavanjem uspravne zvezde na haubi.
Vision Iconic savršeno demonstrira uzvišeni dizajnerski jezik brenda usavršavajući kultnu rešetku - smelu, uspravnu i ponosnu - do digitalnog prednjeg dela statusa i integrisanjem jarko osvetljene zvezde na haubi. Osvetljenje kultne zvezde i hromirane rešetke u kombinaciji sa animiranim scenarijima za rešetku demonstrira važnost integracije svetla za emotivizaciju digitalnog dizajna. Prepoznatljiv dizajn prednjeg dela je obogaćen tankim, modernim i samouverenim farovima ispunjenim najnovijom tehnologijom osvetljenja. Duboka crna boja visokog sjaja naglašava skulpturalni spoljašnji dizajn izložbenog automobila.

Sa automatizovanom vožnjom, uloga enterijera automobila se menja. Vision Iconic nudi uvid u ovu budućnost, koju karakteriše udobnost salona i potpuno novo iskustvo hiper-analognog i digitalnog luksuza.
Unutrašnjost Vision Iconica redefiniše automobilsku eleganciju kroz raskošnu kompoziciju inspirisanu Art Dekoom, sa najfinijom izradom i ekskluzivnim materijalima. Centralni deo instrument table je plutajuća staklena struktura, takozvani „Zeppelin“ - skulpturalni oblik koji otkriva zadivljujući enterijer umetnički dizajniranih detalja i prefinjenu interakciju analognih i digitalnih instrumenata.

Kada se vrata otvore, instrument tabla oživljava kinematografskom, potpuno analognom animacijom inspirisanom vrhunskim hronografima. Koncept ekrana od stuba do stuba besprekorno uklapa tehnologiju u enterijer. U centru, jedan od četiri sata je oblikovan kao logo brenda, delujući kao pratilac veštačke inteligencije.
Iza Zeppelina, velikodušna dekorativna površina se razvija u zadivljujući intarziju sjajnog sedefastog izgleda, nudeći i vizuelnu dubinu i zanatsku finesu. Zamršena intarzija od sedefa takođe odlikuje panele vrata, okružujući fino izrađene i polirane mesingane ručke na vratima u srebrno-zlatnim tonovima pre nego što se preliva u blistavi, zvezdasti uzorak koji elegancijom uokviruje zadnje sedište.
Vozač i suvozač mogu da dele prostranu, raskošno tapaciranu prednju klupu u tamnoplavom somotu - podstičući osećaj zajedničkog opuštanja i luksuznog iskustva.
Ispred vozača, četvorokraki volan ističe sportski, ali elegantan karakter. Logo Mercedes-Benza lebdi unutar staklene sfere, stegnut žbicama poput dragulja.
Pod vozila je presvučen razrađenom intarzijom od slame, luksuznom dekorativnom tehnikom koja datira iz 17. veka i oživljena je 1920-ih. Izvedena u klasičnom Art Deko motivu u obliku lepeze, ova ručno izrađena završna obrada donosi istorijsku umetnost u moderno doba.

Mercedes-Benz istražuje inovativne solarne module koji bi se mogli besprekorno primeniti na karoseriju električnih vozila, slično tankoj pasti. Fotonaponska aktivna površina mogla bi da se prilagodi različitim podlogama. Kada se primeni na celu površinu vozila Iconic Vision, dodatni domet bi mogao da se iskoristi od sunca, u zavisnosti od geografskog položaja i lokalnih uslova. Na primer, površina od 11 kvadratnih metara (ekvivalentno površini srednje veličine SUV-a) mogla bi da proizvede energiju za do 12.000 kilometara godišnje pod idealnim uslovima. Solarne ćelije imaju visoku efikasnost od 20 procenata i kontinuirano generišu energiju - čak i kada je vozilo isključeno.
Budući modeli vozila poput Vision Iconica uključivaće sve više i više funkcionalnosti, kao što je autonomna vožnja. To će dovesti do znatno većih energetskih potreba. Efikasnost je stoga ključni faktor. Svojim istraživanjem veštačkih neuronskih mreža, Mercedes-Benz otvara nove puteve u razvoju računarskih arhitektura zajedno sa partnerima iz istraživanja i industrije. Neuromorfno računarstvo imitira funkcionisanje ljudskog mozga. Ovo bi moglo da učini veštačku inteligenciju znatno energetski efikasnijim i bržim. Bezbednosni sistemi, na primer, mogli bi bolje da prepoznaju saobraćajne znakove, trake i druge učesnike u saobraćaju i da brže reaguju, čak i u uslovima loše vidljivosti - i bili bi 10 puta efikasniji od trenutnih sistema. Neuromorfno računarstvo ima potencijal da smanji energetske potrebe za obradu podataka u autonomnoj vožnji za 90 procenata u poređenju sa današnjim sistemima.
Kao pravi pionir, Mercedes-Benz stoji na čelu razvoja sistema za potpomognutu i automatizovanu vožnju. Zahvaljujući sofisticiranom pristupu zasnovanom na bezbednosti, dodatno poboljšane gradske mogućnosti od tačke do tačke Nivoa 2 dolaze standardno. Sa ovim sistemom, Mercedes-Benz nudi stručno rukovanje složenim scenarijima gradskog saobraćaja, sa kooperativnim upravljanjem i ubrzanjem kao jedinstvenom karakteristikom. Pomaže vozaču da se kreće prometnim ulicama u najvećim svetskim gradovima. Logičan sledeći korak u razvoju uslovno automatizovane vožnje bio bi priprema automobila poput Vison Iconica sa visoko automatizovanim sistemom vožnje Nivoa 4. Nakon ulaska na autoput i aktiviranja sistema Nivoa 4, vozač bi mogao da iskoristi vreme za opuštanje, a da se uopšte ne bavi saobraćajem. Takođe bi bilo moguće i dozvoljeno odspavati ili se udobno smestiti dok strimujete najnoviji trendovski video, uključujući impresivno iskustvo zvuka i ambijentalnog osvetljenja. Automobil postaje luksuzni salon.
Nakon dolaska na cilj, opušteni i osveženi, izašli biste iz Vision Iconica i pustili Mercedes da se pobrine za ostalo. Sa visoko automatizovanom funkcijom parkiranja koja koristi sofisticiranu arhitekturu senzora automobila, Mercedes-Benz vraća svojim kupcima vreme unazad, jer nije potreban vozač za parkiranje. Bez ograničenja bilo kakve infrastrukture, funkcija parkiranja Nivoa 4 dostupna je za skoro sve scenarije parkiranja.
Sa upravljanjem pomoću žice, potpuno novo iskustvo upravljanja u kombinaciji sa maksimalnom bezbednošću postaje stvarnost u Mercedes-Benzu. Posebno savršena interakcija sa upravljanjem zadnje osovine za dugačak automobil poput Vision Iconica, prednosti ove tehnologije postaju očigledne: upravljanje bi se poboljšalo, a manevrisanje i parkiranje bi postali lakši. To je zato što upravljanje pomoću žice može dodatno da smanji potreban napor i eliminiše potrebu za ponovnim hvatanjem volana tokom parkiranja. Ova tehnologija ne zahteva mehaničku vezu između volana i prednjih točkova. Umesto toga, zahtevi vozača za upravljanje se brzo i električno prenose putem kontrolnih jedinica i aktuatora.
Štaviše, upravljanje pomoću žice dovodi do veće fleksibilnosti u dizajnu enterijera. U kombinaciji sa budućim uslovno i visoko automatizovanim sistemima vožnje poput ADAS-a, vozač bi mogao imati još opušteniji položaj - na primer na prostranoj, raskošno tapaciranoj klupi u Vision Iconicu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs