home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)

Firma "Verano motors" rešena je da kupi kragujevačku "Zastavu", saznaje Press iz dobro obaveštenih izvora iz srpske fabrike automobila. Naime, najveći distributer "Pežoa" u Srbiji namerava da u Kragujevac dovede Francuze, koji bi u našoj fabrici pravili jedan od svojih novih modela. Pressov izvor tvrdi da je "Pežo" zainteresovan da preko "Verano motorsa" uđe u "Zastavu".

- "Verano" bi zapravo kupio "Zastavu", ali bi se u njenim halama u dogovoru sa "Pežoom" pravio jedan njihov model sa licencom. To bi bio novi model, a ne neki na izdisaju, kao što je, na primer, "opel astra". Pominje se čak i "pežo 307". Taj model bio bi namenjen kako srpskom, tako i tržištu u regionu - otkriva Pressov sagovornik. Zainteresovanost "Verana" za "Zastavu" Pressu je potvrdio i Milorad Savićević, predsednik Upravnog odbora grupe "Zastava vozila".

- Istina je da se "Verano" interesuje za "Zastavu", ali ta firma nije jedina. Za jedinu srpsku fabriku automobila zainteresovani su i Predrag Ranković Peconi i kompanija "Rodić MB" - tvrdi Savićević. On, međutim, smatra da niko od njih nije dobar strateški partner za Zastavu.

- "Verano" je, na primer, veliki distibuter automobila, ali sumnjam da će "Pežo" praviti neki novi model u "Zastavi". Sa Francuzima smo pričali pre nekoliko godina i odbili su bilo kakvu saradnju. Posao sa njima u najboljem slučaju bio bi poput ovoga sa "Fijatom", odnosno oni bi sklapali neki svoj stari model kod nas, i to onaj koji je već na izdisaju. Prodati "Zastavu" bilo kome osim ozbiljnim i velikim auto-fabrikama, bila bi propast. To ne bi značilo obnovu auto-industrije u Srbiji, već prodaju prostora, koji bi imao neku drugu svrhu - objašnjava Savićević. Prema njegovim rečima, raspisivanje tendera za prodaju "Zastave" u decembru, kako je najavio Mlađan Dinkić, ministar ekonomije, brzopleta je odluka države.

- Vlada je poranila sa prodajom. Da bi našli pravog partnera i da bi obnovili auto-industriju u Srbiji, potrebno je više vremena i novca. Vlada bi morala da iz nacionalnog investicionog plana izdvoji bar 200 ili 300 miliona dinara za "Zastavu", da joj odobri neke poreske i carinske olakšice, kako bi privukla nekog ozbiljnog partnera. U tom slučaju imali bismo šta da ponudimo. Bar šest meseci treba da radimo na našoj fabrici, kako bi je što bolje prodali. Neka tender bude, na primer, u martu sledeće godine, do tada ništa neće propasti. S druge strane ako država nema interesa da obnovi auto-industriju u Srbiji, onda može odmah da oglasi prodaju, pa šta bude - ocenjuje Savićević i naglašava da bi ozbiljne pregovore trebalo voditi prvenstveno sa Rusima, a zatim i sa Turcima, Indusima i Kinezima. Zoran Radojević, generalni direktor "Zastave vozila", u intervjuu za magazin "Ekonomist", čije je delove prenela agencija Beta, istakao je da će investitor koji bude pobedio na tenderu i preuzeo kragujevačku fabriku morati da nasledi ugovore sa "Dženeral motorsom" (GM) i italijanskim "Fiatom". 

- Najsrećniji bih bio da to bude neki od afirmisanih svetskih proizvođača automobila. Namera nam je da se prilikom tenderske prodaje definiše da budući vlasnik do kraja 2010. mora da obezbedi da se u Kragujevcu proizvodi potpuno novi model automobila i za tržište Srbije i za region. Novi model automobila bi se proizvodio u više od 120.000 komada, a investicija u taj model, prema nekoj računici, koštala bi oko 157 miliona evra - precizirao je Radojević.



čitanja : 1546



Komentari

samo neka je zatvore vec jednom pa da svi uvozimo automobile bez carine a ne samo one za koje neko ima dil

Autor vlada 07 Avg 2007, 18:04

nemoj vlado da se nadas, da bi se drzava tako lako zbog zastave odrekla carine.razmislaj malo i o tome sta ce da rade kragujevcani

Autor boki 07 Avg 2007, 18:25

Autor OxiaWorksXS 09 Dec 2007, 05:40