Hyundai i30 stigao u Srbiju

Prodaja novog Hyundaijevog modela i30 je nedavno konačno počela i u našoj zemlji. Radi se o automobilu C segmenta (gde se nalaze VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308, Citroen C4, Renault Megane, Toyota Auris...), a već po imenima glavnih igrača u ovoj klasi postaje kristalno jasno koliko težak posao tek čeka novi i30 u pridobijanju evropskih kupaca, tradicionalno naklonjenim pomenutim markama. Naravno, Hyundai ima nekoliko jakih aduta, koji bi trebalo da obezbede dobar plasman novog i30 na Starom kontinentu. Mada možda tako ne izgleda na prvi pogled, i izgled je jedan od aduta na koji Hyundai i te kako računa. Iako je dizajn u suštini stvar subjektivnog utiska, ipak se mora priznati da svaki novi Hyundai izgledom sve više liči na ono što prosečan Evropljanin želi; dakle ne previše futuristički što bi odbijalo potencijalne kupce ali istovremeno ne i bezličan dizajn, koji bi se utopio u masu, dok se kvalitet i bezbednost naravno podrazumevaju. U globalu, radi se o Hyundaijevoj verziji već postojeće Kie Ceed, što naravno nije ništa neobično kada se zna da je Hyundai i vlasnik Kie. Za izgled je inače bio zadužen Hyundaijev dizajn centar u nemačkom Riselshajmu. Iako je i30 pokupio par dizajnerskih rešenja sa nekih postojećih automobila (maska a la Honda Civic sedan, vrata prtljažnika su kao na BMW-u seriji 1, a svetla pozadi neodoljivo liče na Fiat Punto u verziji sa 3 vrata iz 1999.-2003.), opšti utisak je ipak izuzetno pozitivan. Par reči i o dimenzijama. Dužina novog i30 je 4245 mm, širina 1765, visina 1480 mm, dok je rastojanje između osovina identično Kiji Ceed i iznosi 2650 mm (za poređenje, VW Golf je dugačak 4204 mm, Toyota Auris 4220 mm, Seat Leon 4315 mm, Renault Megane 4209 mm, Peugeot 308 4276 mm, Citroen C4 4260 mm, Fiat Bravo 4336 mm itd). Ovakve dimenzije uslovile su da i30 ima prostranu unutrašnjost dok je prtljažnik veličine 340 litara (isto kao Kia Ceed dok su ostali konkurenti u tom pogledu nešto bolji, izuzev Renault Meganea, koji ima korisnu zapreminu od 330 litara). Ipak, situacija se popravlja preklapanjem sedišta pozadi kada se dobija 1250 litara korisnog prostora. Unutrašnjost je uredna i pregledna, izgledom prija evropskom oku, materijali su kvalitetni a relativno visoka pozicija sedenja omogućava dobru vidljivost. Jedan od aduta je i velika paleta motora, koja obuhvata benzince 1,4 16v (105KS i 137Nm), 1,6 16v (115KS i 154Nm) i 2,0 16v sa 143KS i 188Nm dok su dizelaši zastupljeni sa 1,6 CRDi VGT (90KS i 188Nm), 1,6 CRDi VGT (115KS i 235Nm) i 2,0 CRDi VGT sa 140KS i 304Nm obrtnog momenta. Maksimalne brzine se za benzince kreću u rasponu od 187 do 205 km/h a za dizelaše od 172 do 205 km/h. Kod nas su trenutno u ponudi samo 1,4 i 1,6 litarski benzinci sa 105, odnosno 115KS, kao i slabiji 1,6 litarski CRDi dizelaš sa 90KS. Najjeftiniji Hyundai i30 kod nas košta 13.990 evra (benzinski model 1,4 L sa 105KS i baznim paketom opreme), verzija sa 1,6 litarskim benzincem i 115KS startuje od 16.990 evra, a dizelaš 1,4 CRDi sa 90KS košta 17.444 evra (sve navedene cene su sa PDV-om). Za sve modele ovog južnokorejskog proizvođača, naš zastupnik (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) Beograd ) odobrava garanciju u trajanju od 5 godina. Na kraju da podsetimo da je Hyundai nedavno počeo sa izgradnjom svoje fabrike u Češkoj, sa čijih će proizvodnih traka od 2009. silaziti i i30, a dotle će ovaj auto i dalje stizati iz fabrike u Južnoj Koreji.