Nova Mazda6 u Srbiji od januara 2008. po ceni od 20.990 evra

Dugoočekivana nova generacija Mazde6 uskoro će biti dostupna i kupcima u Srbiji. Prodaja naime počinje u januaru 2008. godine, a cene počinju od 20.990 evra, koliko će koštati bazna limuzinska verzija opremljena 1,8 litarskim benzincem sa 120KS. U početku će kupcima u Srbiji Mazda6 biti ponuđena samo kao klasična limuzina sa četvoro vrata i tri benzinska motora, dok će se modeli sa dizel motorom, kao i kombi-limuzina sa 5 vrata i karavan pojaviti u prodaji nekoliko meseci kasnije. Mazdine automobile u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/3280 37 22), zatim AC Auto iz Zemuna (Cara Dušana 236, tel. 011/316 29 28) i Grand M iz Novog Sada (Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800). Ovde i napomena da se sada već stari model Mazde6 trenutno u Srbiji nudi sa popustom u iznosu od 2300 evra (samo za automobile koji će biti isporučeni do kraja ove godine). Inače, Japanci su potpuno novu generaciju Mazde6 prvi put zvanično predstavili sredinom septembra na salonu automobila u Frankfurtu, a nedavno su mogli da je isprobaju i specijalizovani automobilski novinari na posebnoj prezentaciji održanoj u našem komšiluku, tačnije u Budimpešti. Suvišno je ponavljati šta je dosadašnja "Šestica" značila za Mazdu, njenu prodaju i imidž, ali nije na odmet podsetiti da je sada već stara Mazda6 od početka 2002. do maja ove godine u Evropi prodata u 440.000 primeraka (od toga samo u Nemačkoj 120.000). Naravno, Japanci od novog modela očekuje još bolje prodajne rezultate, a da li će tako i biti videćemo kada stignu prvi prodajni rezultati. Kao i ranije, i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao klasična limuzina sa četvoro vrata, hatchback sa petora vrata i kao Wagon, odnosno karavan. Čisto dizajnerski posmatrano (a to se moglo i očekivati), Mazda i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom "Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv. Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i unutrašnjost odiše modernim, dinamičnim stajlingom (poboljšana ergonomija i komfor, a kvalitetniji materijali se ionako podrazumevaju). Nova Mazda6 je u obliku klasične limuzinske verzije sa četvoro vrata duža za 65 mm, šira 15 mm i viša za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu (sada dužina/širina/visina iznose : 4735 mm/1795 mm/1440 mm), što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na zadnjim sedištima (u kabini ima za 20 mm više mesta za noge, a 9 mm za ramena). Takođe je produženo i međuosovinsko rastojanje za 50 mm i iznosi 2725 mm. U slučaju karavana, dužina je narasla za 75 mm, a visina za 10 mm. Prema najavama iz Mazde, načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički se nova Mazdina limuzina srednje klase (D segment) oslanja na nedavno predstavljeni Ford Mondeo, što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije. Ovde je možda zanimljivo napomenuti da osnovna verzija novog Ford Mondea (1,6 litarski benzinac sa 110KS) u Srbiji košta praktično isto kao i bazna varijanta nove Mazde6, tačnije konkretni Mondeo kod treba platiti 20.800 evra, a Mazdu6 20.990 (s tim što Ford na Mondeo daje garanciju u trajanju od 4 godine a Mazda odobrava trogodišnju garanciju). Ipak, Mazda6 je manja i lakša od pomenutog Mondea (dugačak 4,78 metra), a nešto je i lakša od svoje prethodnice (do 35 kg). To će u praksi značiti i nižu potrošnju (do 11,7 %), redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna, boljih voznih osobina, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje, bolje aerodinamike (limuzina ima Cd vrednost 0,27, karavan 0,28), unapređene bezbednosti (ABS, DSC, TCS, BA sistemi i šest vazdušnih jastuka kao standard), Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se nalaze Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, aktivni cruise control, Bluetooth sistem, parking senzori, nadzor pritiska u pneumaticima, dvozonski automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinski motor sa 125kW/170KS i 226Nm obrtnog momenta sa kojim limuzinska verzija postiže 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8 sekundi, dok karavanu i hatchbacku do stotke treba 8,3 sekunde. Ostatak palete agregata čine već poznati 1,8 litarski (120KS i 165Nm) i 2,0 litarski benzinci (147KS i 184Nm), kao i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS i 330Nm (ima i DPF filter čestica). Od menjača će na raspolaganju biti manuelni sa pet i šest stepeni, kao i automatska transmisija sa pet brzina (uz model sa 2,0 litarskim benzincem). Pomenuti automobilski novinari sa početka teksta jedinu veću zamerku su uputili "bezosećajnom električnom servoupravljaču", dok su posebno pohvalili dobre kočnice, koje sjajno odrađuju svoj posao. Takođe su istakli da "vešanje nove "Šestice" omogućava brze prolaske kroz krivine", da "kod preterivanja dolazi do podupravljanja koje ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti donekle toleriše, ali ukoliko preterate, tehnologija čini svoje i vraća vas u područje gde nema opasnosti".