home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.co.yu

Odluka Vlade Srbije da se od Nove godine smanji carinska stopa na uvoz novih i polovnih automobila za sada je najviše pogodila uvoznike polovnih vozila. Prodaja uvezenih polovnjaka smanjena je u ovim firmama od 20 do 50 odsto, a uvoznici upozoravaju da će posle 1. januara polovni automobili biti jeftiniji za samo 100 do 600 evra. To i nije velika razlika, pogotovo ako se kupuje automobil niže i srednje klase.

Na cenu polovnih automobila utiče nekoliko faktora, pa će tako kupac u Srbiji automobil iz inostranstva platiti znatno više nego što je odredio prodavac u inostranstvu. Na primer, vozilo koje se u inostranstvu kupi za 3.500 evra u Srbiji će koštati za dve hiljade evra više i iznosiće 5.520 evra, jer se na osnovnu cenu uračunava carina od 20 odsto, porez od 18 odsto i marža prodavca koja je prosečno oko 500 evra.
Prema rečima Miodraga Cvijetićanina, vlasnika auto-placa „Žarkovo“ u Beogradu, prodaja polovnih automobila je pala za gotovo 50 procenata. Razlog je, kako kaže, najava Vlade Srbije u septembru da će se smanjiti carinska stopa za uvoz automobila od 1. januara 2009. godine. Zbog toga potencijalni kupci smatraju da će uštedeti mnogo više novca kupovinom polovnog automobila kada stupi na snagu smanjenje carine.
– Prerano je država izašla sa najavom o smanjenju carine, nekih četiri meseca pre njene primene. Možda je s objavom odluke trebalo malo da se sačeka. Tako su mnogi kupci rešili da sačekaju i vide kolike će cene polovnih vozila tada biti. Međutim, neće to biti neka velika razlika – objašnjava Cvijetićanin, i dodaje da će ova odluka više odgovarati uvoznicima novih automobila jer će oni tada biti znatno jeftiniji.
Na auto-placu „Žarkovo“ trenutno se najviše prodaju automobili vrednosti do 5.000 evra, dakle vozila marke „opel korsa“ i „fijat punto“. Željeni automobil odmah može da se registruje i vozi jer ih ima dosta na lageru.
Na auto-placu „Siti kar“ kažu da prodaja polovnih automobila jeste pala, ali da je to gotovo neosetno. Najslabija prodaja na ovom prodajnom mestu je bila u septembru, kada je i objavljena odluka o smanjenju carinske stope na uvoz automobila.
– Budući kupci polovnih automobila uvideli su da će ovom merom polovna vozila biti jeftinija za samo nekoliko stotina evra, odnosno od 100 do 200 evra, pa neki i ne žele da čekaju jer ušteda i nije značajna. Ova odluka će više pogodovati kupcima novih automobila jer će oni biti znatno jeftiniji – objašnjavaju u „Siti karu“.
Na ovom auto-placu, takođe, kad kupite automobil možete odmah da ga registrujete i vozite kući, a najviše se prodaju oni iz srednje klase po ceni od 7.000 do 10.000 evra.
I Vladimir Bugarski, direktor auto-placa „Beoafrika“, smatra da država nije trebalo tako rano da izađe sa najavom da će od 1. januara 2009. godine pasti cena uvoznih novih i polovnih automobila, odnosno da će carinska stopa sa 20 pasti na 10 procenata. Prema njegovim rečima, prodaja polovnih automobila jeste opala, ali samo za nekih 20 odsto.
– Ukoliko se smanji carinska stopa za uvoz polovnih automobila, to će biti samo za 10 odsto, tako da kupci i neće mnogo uštedeti. Najviše se prodaju jeftiniji automobili čija je cena od četiri do šest hiljada evra, pa će tako s ovim smanjenjem carinske stope uvezeno vozilo biti jeftinije za 400 do 600 evra – objašnjava Bugarski, i dodaje da se u „Beoafrici“ najviše traže i prodaju „Fijatova“ vozila, čije se cene kreću od četiri do sedam hiljada evra.

Autor: B. Gigović



čitanja : 6915



Komentari

cena vozila: 3.500 €

+ carina: 20% = 700 €

Ukupno sa carinom: 4.200 €

+ porez 18% = 756 €

UKUPNO (sa carinom i PDV)

4.956 €

(ako se doda i zarada prodavca od 500 € to je ~5.500 €)

nova carina 10% = 350 €

Ukupno sa novom carinom: 3.850 €

PDV 18% = 693 €

UKUPNO: 4.543 €

To je oko 500 € dazbina manje za auto od 3.500 €, sto ce reci za auto od 7.000 € bice oko 1.000 € manje itd.

stari index za izracunavanje ukupne cene uvezenog vozila je bio cena x 1.20 x 1.18 = 1.416 (odnosno na cenu auta ide 41.6% dazbina)

novi je cena x 1.1 x 1.18 = 1.298 (29.8%)

...sto je u teoriji za 11.8% manje, ali u realnosti ce bar u pocetku biti mozda oko 5% (hint: na racun profita auto-uvoznika)

Autor JA 03 Nov 2008, 03:12

Bez smanjivanja poreza na ispod 10% nema nekog boljitka za gradjane mada je ovo smanjivanje carine vrlo lep nagovestaj poboljsavanja standarda, ali je to jos uvek samo nagovestaj.

Autor Zastava 03 Nov 2008, 06:38

Gornja racunica nije tacna. Pdv se dodaje na kraju posle troskova prevoza koji su izostavljeni i zarade prodavca.

Autor vlajko 03 Nov 2008, 08:18

I treba da stane prodaja tih sumljivih uvoznih polovnjaka.To je sve prodaja "macke u dzaku"sa enormnim zaradama svih tih kvazi "uvoznika"koji oslobadjaju evropske otpade.
Pogledajte i uporedite samo cene regularnih "polovnjaka"kod nas i u Evropi,pa ce vam biti jasno sta se ovde uvozi!

Autor Zocky51 03 Nov 2008, 22:47

vecina vozila nize i srednje klase carini se na racune od 1050 do 2000e.uzima se kataloska cena vozila na koju se oduzima izvozna 21%kilometri 20% tolerancija 10 posto.do sada se mnozilo sa 0.43 megan 1.9d 2001 italija, holandija 1050e racun
od 200 do 350 podovozni troskovi zavisi od zemlje uvoza.
1050 +350(nl)1400e
=280 car
280+1400=1680 *0.18pdv=302
302 +280=580 carina i pdv za punta corse megane clia italija holandija, zanemacku francusku bvelgiju od 10 do 20%skuplje.po novom 1400e * 0.10=
140e
1540*0.18=277e
277+140=420e. usteda 160evra.spedicija od 150 do 200e

Autor nikola 13 Nov 2008, 22:36

skroz obicno pitanje.
ako ja hocu ds uvezem sam polovnjaka iz slovenije koji kosta 3000e.
koliko mi jos uzme drzava ??????

Autor milan 04 Feb 2009, 00:19