Carina manja, porez u zasedi
Preuzeto sa : Novosti.rs
Autor : P. Živković
Dažbine za uvoz automobila, od 1. januara 2009. godine, ako parlament usvoji predlog Vlade Srbije, biće prepolovljene - sa 20 na 10 odsto. To je dobra vest. Loša je, međutim, da i buduće i sadašnje vlasnike čeka neprijatno iznenađenje - značajno poskupljenje poreza na registraciju vozila.
Na primeru automobila koji košta (nabavna cena) 10.000 evra carina je do sada
iznosila 2.000 evra. Na tako dobijenu vrednost vozila (plus uračunati troškovi
transporta) dodavan je i porez na dodatu vrednost (PDV), što je iznosilo još
2.160 evra. Na kraju je taj automobil kupca koštao 14.160 evra.
Ubuduće će carina na vozilo od 10.000 evra iznositi samo 1.000, a PDV 1.980
evra. Ukupna cena tog automobila posle carinske olakšice iznosiće 12.980 evra.
Ušteda na ovom primeru je 1.080 evra. Računica pokazuje da će najviše
profitirati vlasnici skupljih automobila.
Da li će kupci stvarno toliko zaraditi, veliko je pitanje. Jer, izvesno je da
će dileri automobila na cenu uticati visinom marže. Pri tom, i država će nekako
morati da nadomesti rupu u kasi nastalu odricanjem od sigurnog prihoda, koji je
lane iznosio 11,3 milijadri dinara.
Pitanje je i za koliko će država podići takse i poreze na registraciju ne samo
novih automobila.
Njih je do sada odlikovao veliki raspon, u zavisnosti od kubikaže vozila. Tako
je, na primer, za vozila do 1.150 kubika ukupno doplaćivano još 2.586 dinara, a
za vozila preko 2.000 kubika čak 28.632 dinara. Ima nagoveštaja da se
razmišljalo o povećanju dažbina za
vozila do 2.000 kubika, ali da je prevagnulo mišljenje da će
ceh morati da plate oni koji voze najluksuznija kola.
Među vozačima preovladava uverenje da će država naći načina da posle smanjenja
carina, opet od njih, namakne ono što im je dala “na mostu”. Smatraju da će to
biti upravo preko povećanja poreza i taksi na registraciju motornih vozila.
Takav predlog, kako saznajemo, u prvom pokušaju nije prošao Vladu Srbije. Jedni
su zastupali mišljenje da se porezi i takse za vozila do 2.000 kubika, dakle,
one koje narod najviše i vozi, podignu čak tri puta. Drugi su se tome
suprotstavili i predlagali da se takse i porezi povećaju, ali na vozila sa
velikom (luksuzni automobili i džipovi) kubikažom.
Prema onome što saznajemo, izvesno je da će doći do poskupljenja poreza i taksi
na registraciju vozila. Pitanje je samo ko će platiti najveći ceh - oni koji
voze krntije ili oni koji uživaju u vožnji moćnih mašina.
Povećanje
- Postoje određena neslaganja o visini takse za registraciju vozila, ali će se predlog izmene zakona, koji reguliše plaćanje te dažbine, naći na narednoj sednici Vlade - tvrdi ministarka finansija Diana Dragutinović.
Registracija čak tri puta skuplja?
Na sednici Vlade održanoj u subotu, predlog Ministarstva finansija bio je da se
taksa za registraciju poveća značajno. Nezvanično, skoro tri puta u odnosu na
postojeći iznos. Međutim, bilo je i protivnika takvom rešenju. Kontrapredlog je
glasio - povećati samo porez na posedovanje luksuznijih automobila, glisera,
jahti, aviona i helikoptera.
Međutim, taj iznos, kako je u nedelju potvrđeno “Novostima” u Ministarstvu
finansija, ne može da pokrije ni delić nedostajućih prihoda koji su, zbog
primene Prelaznog trgovinskog sporazuma sa EU, projektovani na više od 20
milijardi dinara. Taj iznos evidentira se kao gubitak prihoda u narednoj
godini, za koju je, inače, predviđeno da se priliv u državnu kasu po osnovu
carina umanji za, čak, 27,9 odsto u odnosu na ovu godinu, odnosno da se njihov
udeo u strukturi ukupnih prihoda smanji sa ovogodišnjih 10,8 odsto na 7,3
odsto.
Smanjenje carina biće regulisano predlogom Zakona o carinskoj tarifi, a koja će
se u Skupštini Srbiji razmatrati u paketu pratećih zakona usvojenog budžeta.
Taj akt predviđa i dugo najavljivano umanjenje carine na automobile sa 20 odsto
na 10 odsto.
Auto se kupuje jednom u 5 do 10 god. a registracija se placa svake godine !! Ovo ce izgleda biti jos gore nego sto je bilo do sada ,placacamo 3 puta vise za registraciju svake godine znaci bar 400 evra vise nego do sada! Za 10 godina dacu drzavi 4000 evra razlike !!!
Nakon usvajanja ovakvog zakona, videcemo koliko ce ljudi doci u iskusenje da vozi ili uopste poseduje kola u Srbiji...sramota
SLAŽEM SE SA TIME DA REGISTRACIJA AUTA PREKO 2000 KUBIKA POSKUPI NE TRI VEĆ PET PUTA.ZNA SE KO TAKVA KOLA VOZI.IPAK JE OVO NAČIN DA SE LAKŠE DOĐE DO NOVIH KOLA.TREBA POVEĆATI I REGISTRACIJE JAHTI,VODENIH SKUTERA I SLIČNIH LUKSUZNIH VOZILA.LJUDE KOJI IMAJU TAKVA VOZILA TO NEĆE MNOGO POGODITI JER KAD SU IMALI DA IH KUPE IMAĆE I ZA TE TROŠKOVE.BIĆE LOŠE AKO POSKUPE REGISTRACIJE OD1300 DO 2000 KUBIKA JER ĆE SA TIME BITI POGOĐENO 95%NAS OBIČNIH
Gos'n Djole ja bih voleo da znam ko takva kola vozi?
Ovo sto si napisao je cisto ljubomorisanje.
Motor od 2000ccm i vise je po sadasnjim standardima prilicno dobar izbor zbog svoje dugotrjnosti i izdrzljivosti ukoliko se ne vozi sportski, a i ne trosi mnogo vise od onog 1.6(ovo shvatiti relativno).
Automobile treba cariniti po klasama koje su davno definisane, a to se moze utvrdjivati prilikom homolagacije vozila za nase trziste. Takodje treba uvesti tromesecne i sestomesecne registrcione rokove pa neka ljudi registruju na osnovu svojih mogucnosti.
Ovde je upravljanje ne registrovanim vozilom krivicno delo i ulazi u dosije sto za sobom povlaci dodatne poteskoce prilikom dizanja kredita.
I na kraju, moram se sloziti sa Jonie-m, u Srbiji je tesko doci do automobila zbog nenormalnih cena(NEW TOYOTA COROLLA 21.999AU$sa svim dazbinama(11000EURA)-jeftinije od Z-10), zatim kreditne politike gde su kamate dvocifrene na godisnjem nivou, nepouzdana osiguranja, nekvalitetno i preskupo gorivo, komplikovan i preskup postupak registracije, jedna rec-katastrofa
Kako ce se nasi nesposobnjakovici snalaziti za kintu da pune budzet ne znam, ali ako za moju krsinu staru 25 godina a od 2500 kubika budem morao da odvajam vise od 500 evra(toliko trenutno treba), onda mogu samo da sednem i da placem,jer i ovako nema sanse da ga prodam, a za registraciju lovu ne znam odakle da skrpim. Ako se moj auto bude klasifikovao kao luksuz, bar cu da se slatko nasmejem...Sramota!
Jel zna neko šta će biti sa uvozom polovnih automobila iz Švajcarske?
nista.odemo svi pred zgradu vlade i dignemo automobile u vazduh jer ih ionako necemo moci registrovati.pa ovo je sramota.sve dizu a plate bruka
ovo je sramota sto se radi u zemlji.Kao da smo ovce pa cutimo..........Tako nam i treba kad drzavu vode pederi i lezbejke
Ja imam kombi 2.5td VW i sa njim teglim krompir na pijacu i prodajem ga .Da li je i to luxuz? Ovaj ko je rekao da treba povecati porez za registraciju vozila ne 3 puta nego 5 puta koji imaju motore preko 2000 kubika,ocigledno je jako bezobrazan ili jako glup.Jaci motor ne znaci da nosim kajlu i vozim BMW peticu ili sedmicu.A Vladi-svaka cast! Kako smo birali-tako nam se i vraca.
A ja hteo da kupim auto iz '92 2,5TD snage 86KW... Xa, xa, xa pa za auto 16 god star koji vredi 2000e, treba svake godine da dam 500e za registraciju!!! y ti drzavu!!!
E, sad ce bar biciklovima da skoci vrednost... Ja imam 3, samo da ne uvedu porez na biciklove!?!
evo situacije da nas vrate sve sa reke u 1990 ili jos neku pre kada su uveli da je voziti se po reci luksuz ... ekoloski nego sta, toliko smo zaglupeli da se jos uvek kad prodaju tomos 4 motor za camac smatra kao najbolji izbor...tolike su bile takse da su kod nekih primeraka vrednost registracije bila i vrednost objekta na vodi. I taman sam pomislio da ce normalnim poreskim stavom zaziveti i taj deo bitisanja na reci evo opet, ustvari najbolje da se pojave indijanci sa veslima tako ce mo da se proslavimo u "verovali ili ne" . nemogu da svatim toliku kolicinu LJUBOMORNIH ZAVIDNIH LJUDI jer to neka opsta zaraza , pa valjda je u interesu da svi imamo mogucnosti da sebi priustimo camac ili skuter ili brodic, a ne ovako secemo sebi sve grane , postavljamo jos veci jaz izmedju sebe i onih koji poseduju takva srstva , ili uhvatimo ceznjivi pogled svoje dece kada vide takav camac ili skuter ( nalakse je svom detetu objasniti da su to neki drugi ljudi) ili smo ustvari to i sami