U auto-salonima u Srbiji upola manje kupaca

Izvor : Blic.rs
Prodaja automobila na domaćem tržištu u ovoj godini skoro da
je prepolovljena. Nabavku četvorotočkaša nisu poboljšala ni sniženja, koja su
iznosila i dvadesetak odsto. Posle svega prodavci se ne usuđuju da prognoziraju
šta će se dešavati u narednim mesecima.Vladimir Jeremić, regionalni menadžer prodaje u firmi „Reno
Nisan Srbija“, kaže da je prodaja uvoznih automobila u prvih šest meseci ove u
odnosu na isti period prošle godine smanjena 38 odsto. On navodi da se bolje
prodaju manji i jeftiniji modeli, kao što je „dačija“, i dodaje da su
zadovoljni rezultatima s obzirom na to da je kriza.
– Svi uvoznici su davali popuste i većina radi s minimalnom zaradom, neki čak i
na nuli. To nije dovoljno jer su poskupeli krediti, a nepovoljnije uslove nude
i lizing kuće. Velika je neizvesnost na tržištu, pa je teško predviđati šta će
se dešavati – poručuje Jeremić.
Ipak u „Porše SCG“, zastupniku proizvođača folksvagena, seata i audija, kažu da
ohrabruje činjenica da prodaja fizičkim licima ide dosta dobro. Veći pad se
vidi u prodaji privatnim firmama, dok je najveći pad ostvaren kod državnih
preduzeća.
– Osnovni razlog je što se ljudi plaše da u ovim vremenima investiraju novac u
automobile. Trend slabije prodaje je bio izraženiji početkom godine, dok je
sada sve više ljudi koji se i pored svega toga odlučuju za kupovinu. Mnoge
firme ne posluju baš najbolje i zbog toga se i one ne odlučuju za nabavku, već
tu odluku odlažu za neka bolja vremena. Najviše se prodaju folksvagen polo i
golf – navodi Zoran Mitrović, brend menadžer „Folksvagena“. Od pre nekoliko
dana novi golf VI može se kupiti u proseku za 1.800 evra manje, pa je osnovna
cena 15.373 evra.
Miloš Petrović, generalni direktor „Delta automotoa“, zastupnika proizvođača
honde, fijata, alfa romea, lančije, i „Delta motorsa“, uvoznika BMW-a i minija,
kaže da je prognoza da će ove godine biti prodato negde između 30 i 40 hiljada
vozila, što je pedeset odsto manje u odnosu na prošlu. Loši rezultati, prema
njegovim rečima, posledica su, možda, više straha nego krize.
– Subvencije države za prodaju Fijatovog modela punto
klasik, koji se proizvodi u Kragujevcu, očigledno daju dobar rezultat, jer je
nezvanično nakon objavljivanja uslova kupovine rezervisano 20.000 vozila i
prodata je cela dosadašnja proizvodnja. Snizili smo cene ostalih naših modela,
tako da su izjednačene s fabričkim – objašnjava Petrović.
Sloba Spasović, direktor prodaje „Auto Čačka“, zastupnika proizvođača škode,
kaže da je prodaja prepolovljena u odnosu na prošlu godinu.
Slična je situacija i kod polovnih automobila. U „Beoafrici“ kažu da beleže pad
prometa od 30-40 odsto. „Početkom godine je bio potop. Prvo se čekalo
pojeftinjenje zbog ukidanja carine, a mnogi su mislili da će kriza biti mnogo
jača, pa su se otkravili tek u maju.

Slede poskupljenja
„Tojota“ je od početka godine do kraja jula prodala nešto više od 900 vozila, što je rezultat koji je oko deset odsto slabiji nego u istom periodu prošle godine. Od septembra se očekuje blagi rast, tako da će se i cene polako vraćati na nivo pre pojeftinjenja“, tvrdi Marko Kruška, direktor marketinga „Tojota Srbije“.
Autor : V. Spasić
"Od septembra se očekuje blagi rast, tako da će se i cene polako vraćati na nivo pre pojeftinjenja“ - on ko da je pao s kruske-sta on misli da ce da proda sa tim cenama?
Čudi me da Tojota ima pad prodaje od samo 10%. Ako Vagen ima pad od 30% onda me čudi još više. Ili to nije istina ili ljudi koji kupuju ne znaju šta rade.
Za Miska i Deltu odnosno Hondu me ne čudi pad od 50% jer mu treba lova i to mnogo i odmah, pa su cene porasle. A opet, ovi neće da kupe...
Da dodam još jedno zapažanje.
U samo nekoliko slučajeva zabeležio sam minoran pad cena, sve ostalo nije istina. Ovi momci uglavnom cenu sa starom carinom uvećaju za neki procenat, a onda skinu taj procenat i kažu: "navali narode". Za 50% od carine se država oprostila u korist kupaca ali su to maznuli "dileri". Primer: Honda je sada skuplja sa smanjenom carinom nego pre sa kompletnom carinom.