home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U beogradskom hotelu Holiday Inn, u kojem se od 18. do 20. novembra 2009. održava međunarodni stručni skup o primeni tečnog naftnog gasa /TNG, engleski LPG - Liquefied Petroleum Gas/u državama-potpisnicama sporazuma CEFTA (Srbija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Makedonija, Albanija i Moldavija), Fiat Automobili Srbija je prvi put pred širim auditorijumom predstavio Punto Classic LPG, vozilo s fabrički ugađenom opremom za pogon na TNG i benzin.

U prvi domaći automobil s ovakvom vrstom pogona ugrađena je oprema za TNG renomirane italijanske marke Landi Renzo. Razlike u odnosu na Punto s pogonom samo na benzin su vidljive u prostoru za motor (gde su smešteni oprema za dovod i razvod gasa i elektronski uređaj za kontrolu rada) u prtljažniku (umesto rezervnog točka ugrađen je rezervoar za tečni naftni gas od 31 litar) i na komandnoj tabli (na krajnoj levoj strani je prekidač za odabir goriva – TNG). 


Motor od 1.242 kubna centimetra je zadržao karakteristke kao kada koristi samo benzin: raspolaže sa 60 KS, maksimalni obrtni momenat je 102 Nm pri 2.500 obrtaja u minutu, izduvni gasovi udovoljavaju Euro 4 normativima. Punto Classic LPG postiže maksimalnu brzinu od 155 km/h, od 0 do 100 km ubrzava za 14,3 sekunde. U gradskom ciklusu troši 9,2 litra tečnog naftnog gasa (propan butana) na 100 km, na otvorenom putu šest litara, u kombinovanom ciklusu 7,2 litra. U atmosferu izbacuje 116 grama ugljen-dioksida po kilometru, a s pogonom samo na benzin 133 g/km. 


Osim manje emisije ugljen-dioksida, u izduvnim gasovima iz motora koji sagoreva TNG je manje i drugih štetnih gasova. Ekološka podobnost je samo jedna od prednosti Punta na TNG, druga – sve važnija je da vožnja na ovaj energent donosi značajne uštede nego kada se koristi benzin, budući da kilogram TNG košta 49 dinara. Nešto viša cena u odnosu na benzinsku verziju se pri intenzivnijoj upotrebi vozila isplati već u prvim godinama eksploatacije, dok su ekološke prednosti nemerljive. 


Fiat Automobili Srbija će Punto Classic LPG s paketom opreme Dynamic prodavati za 9.099 evra, a sa ugrađenim klima uređajem za 9.699 evra (sa PDV-om). I za LPG verzije važi popust od 1.000 evra, ako se na reciklažu preda stari, registrovani automobil.

Za potencijalne kupce Punta LPG izuzetno je važna još jedna informacija: ovako opremljena vozila imaju homologaciju, odnosno sve „papire“ s kojima se bez ikakvih ograničenja mogu kretati kroz sve države Evropske unije, što nije slučaj sa većinom vozila u Srbiji koja su opremljena uređajima za TNG. To će, upozoravaju učesnici VI konferencije o primeni TNG u državama CEFTA, biti ozbiljan problem svima koji se posle vizne liberalizacije svojim vozilom s pogonom na propan-butan budu uputili u razvijenu Evropu – kontrole su česte i rigorzne, a kazne za one koji voze bez pravih atesta za TNG vrlo visoke. 



čitanja : 5294



Komentari

...Pozdrav svima! Samo sam zeleo da pohvalim onog ko je postavio ovaj tekst. Informacije su mi veoma pomogle, jer se nadam da cu uskoro biti vlasnik jednog ovakvog modela!

Autor Dedic 15 Dec 2009, 17:36