home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prema Zakonu o potvrđivanju Prelaznog sporazuma sa EU, carine na uvoz automobila iz zemalja-članica počev od 1. januara iznosiće 7,5 odsto, umesto dosadašnjih 10 odsto.

Prema tom zakonu, automobili su svrstani u grupu veoma osetljivih proizvoda, što znači da bi već od 1. januara 2010. godine carina trebalo da padne na 7,5 odsto, početkom 2011. na pet odsto, da bi 1. januara 2012. carina na uvoz automobila iznosila 2,5 odsto, a od prvog dana 2013. godine trebalo bi da bude potpuno ukinuta.

Procene člana Udruženja uvoznika vozila Milana Belina su da bi smanjenje carina ove godine za oko 2,5 odsto trebalo bi da umanji cenu automobila iz uvoza vrednog oko 10.000 evra za oko stotinu evra.

Primera radi, početkom godine, kada je carina umanjena sa 20 na deset odsto, cene automobila u proseku su pale od 500 do 600 evra, rekao je on u jednoj od ranijih izjava Tanjug.

Inače, u 2009. godini u Srbiji je prodato oko 40.000 vozila što predstavlja umanjenje za oko 30 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 3735



Komentari

Ne znam za sigurno da li se sad pdv obracunava na osnovnu cenu automobila ili na osnovnu cenu plus carina, ali ako kola sa ovom carinom kostaju 10.000 evra sa sve dazbinama, onda je sa novom carinom u prvom slucaju cena manja sa 198, a u drugom za 227 evra. Sto je vise od "stotinak" evra kako g. Belin tvrdi. Ali sta je 100 evra gore-dole? Valjda uvoznici znaju bolje od mene.

Autor Saint. 30 Dec 2009, 22:20

Pa ne misliš valjda da će da spuste cene u visini razlike? Mora nešto i oni da se ofajde valjda? :)

To vam je kao sa kafom. Skoči cena kafe u Brazilu za 10%, odmah kod nas skače 15%. Padne li cena kafe u Brazilu za 10%, kod nas padne 5% i to polako, u roku od mesec-dva...

Autor Miki 30 Dec 2009, 22:46

Da su to pravi zastupnici, maticne kuce bi im uradile kalkulaciju cene i ne bi mogli da se "ugradjuju" po slobodnom nahodjenju. Ovde sve i jedan diler nove automobile prodaje po jedinstvenim cenama i ta cena vazi za sve(mislim na odredjeni brend). Razlika je u servisu kupaca i organizaciji celog posla prodaje i marketinga mada auto kupljen i kod najgoreg prodavca podleze istim standardima odrzavanja za koje je direktno odgovorna kompanija-proizvodjac. Ovde se vise gleda kolika je kamata(interes) nego sama cena auta mada i tu treba biti oprezan. Cene evropskih modela se ne razlikuju previse od cena u Evropi iako i ovde postoje carine.

Autor ChedomirADELAIDE 30 Dec 2009, 23:57

@Saint -Imas carinu sa carinskim troskovima 0,5%, pa na to pdv.
@ Miki - bas si plasticno objasnio, ali verovatno je odraz tvog razumevanja biznisa. Naravno ako padne cena osnovne sirovine, da se reflektuje tek par meseci kasnije dok se ne potrose zalihe skuplje sirovine. To se zove matematika, kao osnova biznisa. Poenta biznisa je praviti, a ne gubiti pare. Nada se da nisi u biznisu.

Autor MiniCooperS 31 Dec 2009, 00:09

Kada je PDV za racunare smanjen sa 18% na 8% to se nije ni osetilo, naravno da su se uvoznici ugradili, tako ce biti i sa automobilima.

Autor Marko 31 Dec 2009, 09:33

Pobogu ljudi, granice su otvorene, sada svako sa parama moze otici napolje i uzeti malo vozen auto (zaista malo vozen, oduzet nekome zbog neplacanja) i proci mnogo jeftinije.

Pored znanja stranog jezika i "vestine" snalazenja na internetu, samo vam treba dobar spediter koji ce vam brzo zavrsiti carinjenje i pomoci da vam se vozilo ocarini po fer osnovici (ne mora cak ni da se umanjuje, samo da bude fer) i opet cete proci znatno jeftinije nego da kupite "novo" u srbiji, izbombardovano gradom, drzano na kisi i snegu i sl.

Autor Pera 31 Dec 2009, 14:28

Pero, znas kako je kada zver drzis zatvorenu ceo zivot u kavezu, i posle 20 godina mu otvoris kavez da slobodno ide, zver ce ostati u kavezu jer je navikla :)

Autor lok 08 Jan 2010, 09:43