Lizing za vozila i u dinarima

Kompanija „Inteza lizing“ je počela da odobrava nabavku putničkih i teretnih vozila na lizing indeksiran u dinarima, uz efektivnu kamatu od 13,70 odsto godišnje.
"To
znači da čovek kada uzme deset hiljada evra praktično uzima milion dinara. Tih
milion dinara on će otplaćivati do kraja perioda otplate od dve ili pet godina
- upravo milion. Ni milion i sto, ni milion i dvesta hiljada, već upravo taj
milion dinara", objasnio je generalni direktor te kompanije Vlastimir
Vuković.
On je napomenuo da korisnik praktično nije izložen kursnim razlikama i podsetio
da je ranije postojala velika razlika između kamata koje su vezane za evro ili
švajcarski franak, u odnosu na dinarske, tako da su kamate na kredite banaka u
dinarima bile 18, 20 pa i preko 20 odsto godišnje.
„Inteza lizing“ nudi kamatnu stopu koja je jednomesečni belibor (na dinare)
plus 2,5 odsto nominalno, tako da je to efektivno oko 13,70 odsto godišnje na
dinare, naveo je Vuković i napomenuo da je lizing indeksiran u evrima između
sedam i devet odsto, ali kada se doda četiri odsto, koliko je evro porastao od
Nove godine u odnosu na dinar, očigledno je da je bolje prošao onaj ko je
koristio lizing u dinarima, jer je do kraja godine ostalo još deset meseci.
Vuković je rekao da je jedan od razloga ovog poteza Inteza lizinga i pad
kupovne moći građana, podsetivši da je u decembru 2008. godine prosečna plata u
Srbiji bila 436 evra (po tadašnjem srednjem kursu), a u decembru 2009. - 384
evra.
Upravo zbog toga što je evro u protekle dve godine porastao u odnosu na dinar
za čitavih 21 odsto, a samo u prva dva meseca je porastao skoro za četiri
odsto, jedini odgovor je da se građani zadužuju u onoj valuti u kojoj ostvaruju
prihode.
Na pitanje da li Inteza lizing razmišlja o odobravanju lizinga za kupovinu stanova, Vuković je rekao da je finansijski lizing ograničen zakonom. "Asocijacija lizing kompanija Srbije je podnela Ministarstvu finansija zahtev da se izmeni zakon i da se u njega ubaci finansiranje i nepokretnosti. Saznanja su ta da bi to trebalo da se desi, ali to nije u moći lizing kompanija, već u rukama zakonodavca", rekao je Vuković. Osim toga, da bi to zaista zaživelo, potrebno je da se lizing-kamata izjednači sa bankarskom kamatom u smislu poreskog tretmana, rekao je Vuković.
Izvor : Tanjug.rs i B92.net
Super je ovo, ali zasto Delta ne napravi ovakav dil za kupovinu Fiat vozila, kakav postoji u Rumuniji:
(Google translate prevod, ali shvaticete smisao)
Фијат трговца је 50 специјална понуда финансирања кроз лизинг пулс.
Понуда предности Фијат 50:
- 14 месеци милости, нема стопа
- 0% камате
- 50% аутомобила се плаћа по потписивању уговора, преосталих 50% у 2011 до избора: готовински или рефинансирање лизинга за период не дужи од 3 године
- 4% лизинг накнаде приликом потписивања уговора, 3% након 6 месеци
- Доступан и правна и физичка лица без обзира на приход
- 10 модела у распону Фијат укључене у понуди
- Кумулативна са промоције на снази у тренутку потписивања уговора