home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Bugatti Tourbillon
 
Bugatti je pokazao da ultraluksuz igra po svojim pravilima: cela serija hiperautomobila Bugatti Tourbillon je već rasprodata, iako isporuke još nisu počele. Automobil je predstavljen u junu 2024. godine, ali svih 250 primeraka po ceni od 3,8 miliona evra (bez carine i PVD) već imaju vlasnike.

Bugatti Tourbillon

Šef Mate Rimac, rekao je da neće biti „dodatnih“ automobila bez obzira na potražnju.

Plan ostaje fiksan, a proizvodnja će se produžiti do 2029. godine. Cilj kompanije je da proizvodi oko 80 automobila godišnje, i sigurno je da će neki od kupaca da preskoče skupu dodatnu opremi samo kako bi ranije dobili svoj Tourbillon.

Bugatti Tourbillon

“Ovo je prvi potpuno novi Bugatti u poslednjih 20 godina, a od početka do kraja razvijen je u Hrvatskoj,” otkrio je Mate Rimac, glavni izvršni direktor kompanije Bugatti Rimac, na predstavljanju novog hiperautomobila u bivšem letnjikovcu osnivača Etorea Bugatija, a današnjoj fabrici, nedaleko od Strazbura. “Jako sam emotivan”, nije skrivao oduševljenje Rimac, prenosi “Jutarnji.hr.”

Automobil do 400 km/h ubrzava za 25 sekundi!

Rimac je na konferenciji magazina “Automobilwoche” priznao da su svi automobili prodati i pre početka sklapanja, a javnost jedva čeka da vidi koji će to VIP-ovci prvi da dobiju najnoviji i najmoderniji Bugatti. Tehnički gledano, Tourbillon ima veliko srce sa unutrašnjim sagorevanjem - upravo ono što mnogi kupci na ovom nivou očekuju. U njegovom jezgru nalazi se atmosferski 8,3-litarski V16 motor iz Coswortha, snage 1.000 KS, postavljen ispred zadnje osovine i pokreće zadnje točkove. Radi sa tri elektromotora od 340 KS - dva napred i jednim pozadi - kako bi se stvorio pogon na sva četiri točka sa plag-in hibridom i kombinovanom snagom od oko 1.800 KS. Baterija od 25 kWh obećava domet do 60 kilometara samo na struju, dok ukupna masa ostaje nešto manje od dve tone.

Bugatti Tourbillon

Automobil ubrzava od 0 do 100 km/h za dve sekunde, a od 0 do 200 km/h za manje od pet sekundi. Ako vas zanima, a trebalo bi, do 400 km/h stiže za 25 sekundi, sa maksimalnom brzinom ograničenom na 445 km/h. Dizajn podseća na model “Type 57 SC Atlantic”, kabina se drži mehaničke filozofije bez ekrana, a verzija “Équipe Pur Sang” ističe se sa osam izduvnih otvora.

Bugatti Tourbillon

Ovaj uspeh treba posmatrati u svetlu dva moderna Bugatrija. Na primer, Veyron je proizveden u ograničenoj seriji od 450 primeraka, a njegova prodaja trajala je gotovo celu deceniju, od premijere 2005. do 2014. S druge strane, Bugatti Chiron je bio ograničen na 500 primeraka i rasprodao se znatno brže. Prve isporuke započele su 2017. godine, a narudžbine su gotovo u potpunosti rezervisane u roku od otprilike pet godina.

Izvor: Sportal.blic.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Bugatti



čitanja : 39



Komentari