home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
GM patent
 
Dvotaktni motor je lakši, jednostavniji i može da pruži znatno više snage u odnosu na svoju veličinu. Upravo su te karakteristike naterale General Motors da revitalizuje tu tehnologiju. 

GM je patentirao svoj motor u SAD-u, izveštava Autoblog. Patentna prijava sugeriše da GM pokušava da reši najveći problem motora, a to su emisije. Običnom dvotaktnom motoru nedostaju uobičajeni ventili i bregaste osovine. Umesto toga, protok vazduha i gasa se kontroliše otvorima u zidu cilindra koje pokriva i otvara klip.

To čini motor jednostavnim, ali takođe znači da deo nesagorelog benzina može izaći kroz izduvnu cev. To je ono što je tehnologiju učinilo nemogućom za korišćenje u modernim automobilima. Međutim, GM-ov patent pokazuje potpuno novo rešenje. Umesto da klip radi sve, postoji pokretno kućište, poput svojevrsnog dodatnog zida. Sada se može elektronski upravljati svim fazama rada te otvarati i zatvarati otvore mnogo preciznije nego u tradicionalnom dvotaktnom motoru. Emisije štetnih gasova se tako značajno smanjuju. Tako bismo dobili čistiji i mnogo efikasniji dvotaktni motor u običnom automobilu, navodi Revija HAK.

Šta GM planira da učini s tehnologijom nije navedeno u patentu. Činjenica da jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila ponovno razmatra dvotaktne motore privlači mnogo pažnje.

Izvor: Revijahak.hr / Autoblog.com

Foto: GM



čitanja : 52



Komentari