
GM je patentirao svoj motor u SAD-u, izveštava Autoblog. Patentna prijava sugeriše da GM pokušava da reši najveći problem motora, a to su emisije. Običnom dvotaktnom motoru nedostaju uobičajeni ventili i bregaste osovine. Umesto toga, protok vazduha i gasa se kontroliše otvorima u zidu cilindra koje pokriva i otvara klip.
To čini motor jednostavnim, ali takođe znači da deo nesagorelog benzina može izaći kroz izduvnu cev. To je ono što je tehnologiju učinilo nemogućom za korišćenje u modernim automobilima. Međutim, GM-ov patent pokazuje potpuno novo rešenje. Umesto da klip radi sve, postoji pokretno kućište, poput svojevrsnog dodatnog zida. Sada se može elektronski upravljati svim fazama rada te otvarati i zatvarati otvore mnogo preciznije nego u tradicionalnom dvotaktnom motoru. Emisije štetnih gasova se tako značajno smanjuju. Tako bismo dobili čistiji i mnogo efikasniji dvotaktni motor u običnom automobilu, navodi Revija HAK.
Šta GM planira da učini s tehnologijom nije navedeno u patentu. Činjenica da jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila ponovno razmatra dvotaktne motore privlači mnogo pažnje.
Izvor: Revijahak.hr / Autoblog.com
Foto: GM