Nova Opel Meriva u Srbiji za 13.990 evra

„Opel“ je počeo s prodajom nove, druge generacije „meriva“, čija je cena u Srbiji 13.990 evra za verziju sa 1,4-litarskim benzinskim motorom (100 KS) i osnovnim paketom opreme „essentia“.
U ponudi će se naći i dva 1.4 turbo benzinca sa 120 i 140 konja, dok se „merive“ sa dizel agregatima (1.3 i 1.7 CDTI) očekuju od septembra.


Prve isporuke kupcima u Srbiji očekuju se već početkom jula, a paket „essentia“ standardno dolazi sa klimom i muzičkim uređajem.


Izvor : Blic.rs
Foto : Opel
@Carobnjak
Da, astra jeste klasa vise, mislim da joj je veci i Whelbase, za merivu ne znam da li ima serijski ESP ... Ali, kako "starimo", sve cemo vise traziti kola u koja se lakse ulazi ( koja traze manje savijanje vrata ), kao sto je meriva ...
P.S.
da li se ti mozda secas ko se na blogu raspitivao o Suzuki SX4 jer hoce da ga kupi?
Ne, nisam mislio na zadnja vrata, vec na olaksan ulaz na prednju klupu ( zbog visine krova ).
Nisam primetio priču OVDE o SX4 ( na "B92" - da ). Pobrkao si, slabi ti prokrvljenost moždanih ćelija ... Zar su zaboravio onoliku priču sa Predragom i ostalima ( pa i "lok"-om )oko Yeti-ja ...
@Moron
znam na sta si mislio nego me je ono o starenju asociralo na otezani ulazak ali na zadnje sediste... :)))
Secam se price o Yetiju, ali bila je prica o SX4, secas se onog rangiranja od nekoliko automobila - i20, Fabia, SX4 i ne secam se vec koji... kao, koji je best-buy itd.
Upravo sam mu ja dao link za b92! Jos samo da se setim sa kim sam komunicirao...
@carobnjak
Ja sam se raspitivao ;), ali mi je "astra classic III" preokupirala paznju sa ovim 1.100 evra popustom + mogucnost da doplatis za ESP npr.
Nagradno pitanje. Zamislite parkiranu ovu novu merivu na nekom mestu gde vrata ne mogu da se otvore do kraja ( već do pola ili sl. ). Dolaze 4 putnika i svaki ima više od po 40 kila... Da li po 2 putnika sa svake strane mogu u isto vreme da pridju, otvore vrata i udju?
Eksperti,
Kupovina novog auta sada nije pametan potez, a jos manje novog vana, SUV-a ili slicno.
Ovakvih i mnogo boljih po mnogo boljim enama ce biti koliko hoces.
Evo u NS kazu da je trgovina polovnjaka totalo zamrla, a od novih se prodaju B klasa i jos pomalo oni najskuplji. Likvidnost tezi nuli.
Ljudi, moramo stil zivta da menjamo, svidelo nam se ili ne, minimalizam je jedna od korisnih stvari
Jaje, ja se apsolutno slazem sa tobom. Citao sam bas skoro da ce proizvodnja automobila negde oko 2250. godine znacajno da pojeftini, a pri tome tehnologija drasticno uznapredovati. Tako da sam ja odlucio da cekam carobnu pilulu vecnosti, i onda da se vozim tada.
kornjaca,
....sto sve zajedno ne znaci da minimalizam (i solidarnost), pa makar u pokusaju ili u povoju, nece od tebe napraviti malo boljeg coveka
kornjaca,
jos jedno (retoricko) pitanej za tebe: koji ce ti ESP u zemlji u kojoj imas nekoliko stotina km pravog autoputa sa maks brzinom 12km/h ??
@kornjaca
a ti si taj? E bas mi je drago da si se javio!
Hteo sam da ti kazem da onaj SX4 iznutra ne valja nista, gledao sam ga detaljnije neki dan, ostalo je ok.
Znaci, nisi jos nista pazario?
dzigi,
znao sam da ce se makar jedan ekspert javiti sa ovakvim odgovorom. na moju srecu znam. pri brzinama koje su uobicajene (ili bi trebale biti) na nasim putevima ti NE TREBA za auto C klase, bas kao ni traction control. obe stvari su obican "gizmo" koje je korporativni marketing posle napretka zvanog ABS iz autobusa/kamiona preneo na putnicke. Ali avaj.... vi ste eksperti
@Jaje
gde si druze, nemoj da se nerviras, ne valja za srce...
Ionako i ti spadas u "experte" kao i svi mi, zar ne? :)))
Ma covece i ti si meni nedostajao! Inace, ja volim ove rasprav sa citacima automagazina. Mogao bih reci da mi je dusevna hrana sa strucnjacima polemisati
@Jaje
drago mi je da si "usrecen" :)))
Nego sta ti ono vozis? Sve sam zaboravio, koliko sam se raspravljao ... :(
carobjak nije valjda da se ponovo rugas srpskoj sirotinji?
Moracu ti druze performans prirediti, da vidis koji je feeling kad otvoris sva 4 prozora na A80, odvrnes cirilicu, a niko od prolaznika nije ravnodusan. Jesi probao to da budes underdog nekad?
@Jaje
jao da, A 80 jaje, stvarno sam bio zaboravio, ne secam se ni sta smo pricali... :)))
Nisam to probao, ja spustim prozore, takodje odvrnem do daske ali disko/tehno/progresiv muziku, ipak sam ja doktor... :)
Nije sustina sta si nego ko si ;)
Nisi mogao naci nekog ko ima vise veze s medicinom od mene ali nema veze, vic je u tome sta hoces da budes, i mozes li da dobrovoljno budes underdog?
To ti je ono kao individualizam, hrabrost, dobro vs. zlo, i te fore
@Jaje
naravno, znam sta sam i ko sam :)))
Zar nisam dokazao da sam hrabar?
Koliko njih ovde ludi od mene?
Sreca pa ima i obozavalaca... :)))
ko se vozi u jajetu?
odgovor glasi: pilići!
he he he, abs je jako dobar sistem, istrazivanja pokazuju da je Srbima bitnija muzika od bezbednosti, anketa je glasila ovako: Kada bi hteli da ogolite auto i na taj način mu smanjite cenu na minimum, čega bi ste se odrekli? Dobar procenat je odgovorio desnog retrovizora, nešto manje njih zadnjeg brisača, ratkapni bi se odrekao svako drugi, a esp smatraju da je samo potreban lošim vozačima! Pa gde mi to živimo?
Medjutim SAMO 3% bi se odreklo muzike!!!!!!!!!!!!!
E moj Deki,
Muzika je 50-100e brat bratu, odreko se odreko nece ti se nista promeniti, tj zabava za sirotinju. Samo jos svi ne znaju da je naknadno mogu staviti za 50e. Ali i to sto hoce muziku, a nece ABS, ne znaci da im treba i ESP, traction control i ostalo
;)
Pri brzini od 40km/h i udarca direktno u zid - covek moze da ostane mrtav. ESP gledam onako kako su ga oni koji su ga napravili i zamislili - kao sredstvo za ne-daj-boze izbegavanje iznenadne prepreke na putu, a ne za jurcanje po krivinama. Ako vozis preko 160, tesko da ce bilo sta da te spase u nekoj kriticnoj situaciji, tako je tvoja prica o brzini na nasim putevima besmislena.
Kakva solidarnost? Solidarnost sa kim izvini? Losom situacijom kod nas? Krizom u svetu? Neko ce da ima koristi od toga sto ja treba odrasle ljude da guram u auto, da savijaju kolena, krive vrat i da nose manje prtljaga sa sobom? Oni koje vozim sigurno nece.
Kinder-jaje, opasno si prolupalo.
kornjaca,
verovatnoca prevrtanja raste eksponencijalno u zav. od brzine.... zavisi i od jos kojecega, najvise geometrije, pojednostavljeno visine ("kamioni, avioni")
I naravno tebi ako sutra ako gurui marketinga poture da je potrebna i avionska crna kutija u Opel Astri, ti ces i to teoretski objasnjavati, jer eto dodatno se naplacuje, a to je argument do jaja. Za tvoj buduci auto ESP nije nikakav "added value" nego spomenik neznanju.
Solidarnost u kombinaciji sa minimalizmom, to je i nacin zivota, i doktrina - zavisi kako gledas
Malo edukacije - delovi iz mog projektnog zadatka o Elektronskoj Kontroli Stabilnosti (ESP-u), razumljivi za širu javnost.
Elektronski program stabilnosti (ESP-Electronic Stability Program), podrazumeva sistem aktivne bezbednosti, koji pomaže vozačima u održanju kontrole nad vozilom, tako što automatski vrši korekciju nestabilnosti vozila, preko precizno kontrolisanog kočenja na jednom ili više točkova i/ili smanjenjem obrtnog momenta motora. Na ovaj način ESP ispravlja vozačeve greške i stabilizuje vozilo u slučaju zanošenja, koje se javlja pri vožnji u krivinama zbog neprilagođene brzine, nepredvidljive promene uslova površine puta (vlažnost, zaprljanost) ili iznenadno potrebnog manevra izbegavanja.
Važno je naglasiti da ESP dejstvuje u svim uslovima: pri kočenju, ubrzanju ili ravnomernom kretanju. Pri tom, nikakvu ulogu ne igra to da li se nestabilnost iskazuje podupravljanjem, tj. kad vozilo, uprkos tome što su točkovi zakrenuti, teži da se kreće po putanji većeg poluprečnika od željenog; ili nadupravljanjem, kada vozilo teži da se kreće po putanji manjeg poluprečnika od željenog...
...ESP ima određena ograničenja, jer se od vozača zahteva da deluje na točak upravljača, kako bi sistem mogao da prepozna željeni smer kretanja koji neće dovesti do sudara. Takođe, ESP ima određena ograničenja, i u slučaju kada je brzina kojom vozilo ulazi u krivinu, isuviše velika za raspoložive uslove prijanjanja između pneumatika i podloge...
...Kako bi elektronski program stabilnosti mogao da reaguje na kritične situacije u vožnji, sistem mora stalno da dobija podatke o kretanju vozila. Ti podaci registruju se putem davača, a zatim se šalju kontroleru na obradu. Nakon njihove obrade, tj. nakon određivanja odstupanja (ukoliko ono postoji) stvarne od željene putanje vozila, kontroler stvara odgovarajuće upravljanje, koje se sprovodi do izvršnih organa, koje u ovom slučaju predstavljaju kočnice....
Predrag,
o sto si ti naisao je zapravo osnovni princip rada, ali se uopste ne dotice kvantifikovanja (verovatnoce) za konkretno vozilo (naravno tebi kao studentu ti podaci i ne mogu biti dostupni). U nasem slucaju tipicna evropska C klasa u koju su na silu ugurali dodatne kotrolere, a sve zbog nemogucnosti da se bilo kakav added value izmisli. Postoji tu ukupna pouzdanost (jer kao sto znamo sa svakim dodatim elementom vozilo postaje komplikovanije za odrzavanje, a zavisnost od dijagnosickih alata veca), Postoji i aspekt sto mi u kokretan kontroler stabilnosti i njegov softver nemamo uvid nego se indirektvno (testovima) izvlace zakljucci (pazi ti to). A kako to igleda kad kontroler ima zatvoren kod videli smo kod Toyotinih kontrolera motora. Citav postupak je toliko netransparentan i poekad komican. ESP: autobus, kamion, mozda neki van (folovi sa Peoovim van-om od pre nekoliko dana), mozda Tata Nano u najboljem slucaju. Za ostale: NE
,,spomenik neznanju" hahahahaha ovo je bilo najoriginalnije!
Predraže, čarobnjak, gde ste momci šta ima?
Ja ovde ne govorim ni da treba ni da ne treba, vrlo dobro znam i kako radi esp i u kojim situacijama, to što sam se uhvatio za esp je zato što je neko vec pomenuo dodatnu opremu i bez čega se može, a nije neophodno, s tim da vec 2 godine najavljuju da pored toga što će automobili proizvedeni na teritoriji EU morati poštovati euro 5 i euro 6 norme, obavezaće proizvodjače na ugradnju ESP uredjaja. Niko nas nije pitao da li želimo euro 4 norme niti će nas pitati da li želimo ESP! A moraćemo, jednog dana će kako Jaje reče biće obavezna i crna kutija!
Da se vratim na temu, apsurdno je komentarisati da li je za taj novac bolje uzeti astru ili merivu. Svako ima svoj ukus, a zavisi od toga šta je kome potrebnije, meriva kao mpv moze da posluzi i kao komercijalno vozilo, ako to nekome treba njega ne zanima astra ni pod razno! Što se tiče mehanizma vrata i taj izbor neka svako bira šta mu je praktičnije ili lepše, sve u svemu ima i svoje dobre i loše strane.
@MasterHaosis
Čaki je, koliko vidim vrlo redovan posetilac bloga, a ja sam zabušavao zbog obaveza na fakultetu. Kako si ti?
@Predrag
Teorija, izgleda si zamislio da si profesor.
Blago Srbiji kad ima ovakve stručnjake.
Koliko je idelno proklizavanje pri max forsiranom kočenju (suvo, mokro, led)? Kako se tada kreće zbirni vektor trenja?
Koliko je proklizavanje na klasičnim ABS sistemima? Da li te čemu naučio Todorović i Dimitrije? :)
Podseća me na senika ili grand modusa. Samo tu se sve završava. Ako je kao prethodni model, neće se dobro provesti.
Opel je uopšte gledano, najgori nemački auto.
Sve u svemu, nova Meriva je super i prodavace se bez obzira na vrata.
@Laik
Nisam, pošto sam još uvek student (četvrte godine). Jovan Todorović i Dimitrije Janković nisu (pošto su u penziji), ali jeste Gradimir Ivanović.
Da bi se realizovala maksimalna sila u podužnom pravcu (pogonska sila ili sila kočenja) u kontaktu pneumatika i tla, potrebno je da koeficijent prijanjanja bude najveći (uzima se da je oko 0.8 za suv asfalt, oko 0.5 za mokar asfalt i oko 0.3 za snežnu podlugu), a to se ostvaruje pri vrednosti koeficijenta klizanja od oko 0.2 (za translatorno klizanje pri kočenju i ugaono klizanje pri ubrzavanju vozila).
@Moron
hahahahah... Uvek načneš neku "nezgodnu" temu. Mada, moram da priznam da mi se uvek svide ;))
@Predrag
I dalje mi nije jasno kod ove merive, ako je "tesno" da se vrata otvore do kraja, da li u isto vreme dva putnika sa iste strane mogu da pridju, pocnu da otvaraju ( prednja i zadnja vrata ), te potom istovremeno sednu ... Nema sanse! I kakav je to onda gradski MPV? To nije ni "single purpose vehicle" ...
@Moron
Prvo jedan pa drugi. U slučaju koji razmatraš, dva putnika istovremeno mogu da uđu, samo ako je jedan od njih dobri duh Kasper :)))))))) ili neki drugi duh. Definitivno nije za takmičenje u kategoriji najbrže istovremeno smeštanje svih putnika, već se ulazi po principu "neka čeka Ceca" :))
Ako dva vozila imaju istu cenu ne mora da znaci da su ona ista. To bi bilo kao da poredis Audi A4 i Audi TT samo zato sto isto kostaju. Babe i zabe. Meriva je vise za porodicne ljude a astra za mladje i one koji se tako osecaju ;-)
Predraže, čarobnjak, ma evo mene ovde često dolazim, vidite me da komentarišem, dobro po jedan komentar udarim po nekoj temi, jer ni novosti nisu ništa novo, uglavnom ,,već viđeno" i sve dosadno. Dobro je da ste vi tu, da još budno pratite dešavanja... ne dajte se!