Hibridni automobili u Srbiji uskoro jeftiniji za 1.000 evra

Građani Srbije uskoro će u auto-salonima moći da kupe automobile na hibridni pogon za 1.000 evra manje nego do sada.
Ekološki
automobili trebalo bi da pojeftine usled odluke države da subvencioniše njihovu
kupovinu kako bi smanjila zagađenje životne sredine.
"Subvencija
za svaki prodato vozilo na hibridni pogon biće u iznosu od 100.000 dinara,
odnosno 1.000 evra. Auto kuće mogu to da ostvare u saradnji sa Fondom za
zaštitu životne sredine", kaže Nikola Orlović, pomoćnik direktora za
pravne poslove u Fondu.
Uslov je da korisnici bespovratnih sredstava budu auto-kuće koje su kod
Agencije za privredne registre prijavljene za obavljanje ove delatnosti.
Iako su svesni da su zbog relativno visoke cene za naše uslove, hibridni
automobili još uvek nedostupni za džep prosečnog građanina (cena modela koji se
najčešće mogu naći u prodaji su od 17.000 do 20.000 evra), ovo je, kažu u
Fondu, prvi korak da se ljubitelji četvorotočkaša okrenu kupovini bezbednijih,
komfornijih za vožnju i, svakako, kvalitetnijih automobila.
Prema poslednjem pregledu stanja životne sredine u Srbiji, koji je sačinila
Evropska komisija Ujedinjenih nacija, u Srbiji je trenutno 2,4 miliona vozila,
ili oko 250 vozila na 1.000 stanovnika, ali se očekuje da se ovaj odnos
udvostruči u narednih nekoliko godina! Istovremeno, drumski saobraćaj je i
najveći izvor zagađenja u gradovima.
Vozni park Srbije je star i ima veliki broj ranije uvezenih polovnih
automobila. Čak 90 odsto automobila je staro preko deset godina, a jedna
trećina preko - 15 godina!
Auto-kuće koje sklope ugovor sa Fondom za zaštitu životne sredine moraju na
vidnom mestu da istaknu nalepnicu (na vozilu) ili oglase u katalogu,
auto-salonu, reklami da se automobil na hibridni pogon prodaje uz subvenciju
države od 100.000 dinara.
Izvor : Novosti.rs i B92.net
Ako mora, sta covek da uzme, priusa za oko 25.000 ili insighta za oko 20.000?
Garancija je slicna, insight mozda malo lepsi, pri cemu ima i "variomatic" menjac kao i DAF 600 iz 1959...
Ako je "pod mus", ja bih insighta!
Aha, paz' da neće da bude 20.000
Delta će prvo da digne na 23.000 ,pa ce onda da daju popust od 1.000€
Moron
Insight je paralelni hibrid, a Prius je redno-paralelni hibrid. Ako te zanima razlika, mogu da ti objasnim.
Dejan L
Pa, pise na Honda sajtu da je "bazni" 19.900, kao i popust jos 100.000 dinara. Ko rekoh, kada pise, valjda je tako. Mada, znajuci njih...
Predrag
Ne pratim tu vrstu tehnike, pa sam malo "smunjen". Razlika je u? Osim u ceni, naravno...
Moron
Kod Insighta je primenjen elektromotor male snage (10 kW i 79 Nm), smešten između motora SUS i transmisije. Elektromotor služi da "pomogne" motoru SUS pri ubrzavanju vozila, čime se smanjuje rad koji je potrebano da izvrši motor SUS za ekvivalentna ubrzanja, a samim tim povećava se i efikasnost pogonskog sistema. Asistencija elektromotora je omogućila primenu motora SUS relativno male zapremine i snage (primenjen je trocilindarski benzinski motor zapremine 1,3 l i snage 73kW). Kod druge generacije modela Insight, moguće je ostvariti pogon vozila isključivo pomoću elektromotora, SAMO pri srednjim brzinama kretanja.
Elektromotor služi i kao: elektropokretač, alternator i generator (koji dopunjuje baterije u procesu regenerativnog kočenja).
Kod Toyote Prius, koja spada u redno-paralelne (potpune) hibride, moguće je ostvariti kretanje vozila samo pomuću elektromotora, ili samo motora SUS ili pomoću kombinacije oba pogona.
Kod Priusa je moguće izabrati jedan od tri režima rada:
EV (Electronic Vehicle – električno vozilo), ECO i POWER.
Od startovanja pogonskog sistema, pa do brzine od 50 km/h, Prius automatski radi u EV režimu. Vozač može i ručno da izabere EV režim pritiskom na odgovarajuće dugme, pri čemu autonomija zavisi od napunjenosti baterija....
Ako te zanima još nešto, mogu da otvorim temu na Forumu ili da ti pošaljem na onaj mail. :)
Mali je to popust...
Cisto zamazivanje...
Isti popust je i za Punta Classic(prestaro za novo) i za Insight-a ili Prius-a...
Predrag
Hvala na objašnjenju. Setio sam se posle kao "kroz maglu" da sam o tome vec čitao...
Ne rece sta bi ti kupio, da moras da biraš.
P.S. Odvedoh lava u jazbinu ...
Moron
Prius je tehnološki napredniji, ali bih zbog cene pre izabrao Insighta.
Ne bih kupio nijedan, jer su preskupi, a ovaj popust kod nas je simboličan. U italiji se za hibridna i električna vozila daje popust i do 7000 eura (kroz razne povlastice).
Prema mojoj prognozi, TSI+TNG ili MPI+TNG, kod nas će još dugo da budu dobitna kombinacija.
Mange
Sta bi ti izabrao, da se bas mora?
Pretpostavljam, osim aerodinamikom, ova vozila se ne uklapaju u tvoje vizije vozila "za pozeleti". I ja volim njihovih ( valjda ) 0,25, ali ...
Moron
Da, oba imaju koeficijent otpora vazduha 0,25.:)
Insight: 182 km/h; 12,4 s do 100 km/h; potrošnja(g/p/k): 4,7/4,5/4,6 l; 101 g CO2/km.
Prius: 180 km/h; 10,5 s do 100 km/h; potrošnja(g/p/k): 3,9/3,7/3,9 l; 89 g CO2/km.
...kao i njihove potrošnje, pod uslovom da su realno ostvarljive...:)
Predrag
"Deklarisano" i "stvarno" obicno veze sa mozgom nema.
Nego, ti "forsiras" TNG+TSI ili TNG+MPI, A Mange neki dan ( o meganu ) rece ( otprilike ) da to "ni pod razno".
Ne zelim da stvaram "zlu krv", ali su to ipak suprotna gledista. pro cemi mi svaki od Vas dvojice ( teorijski i prakticno ) deluje daleko strucniji od mene.
Pa se eto pitam ...
Moron
Da, da, deklarisano i realno veze sa mozgom nema. Inače, putni kompjuter na Škoditi je nakon potrošenog poslednjeg rezervoara za TNG, pokazao 8,1 l/100 km, a računica je pokazala 9,02 l/100 km. Međutim, to nije baš precizno, jer sam rezervoar punio i kada počne da "drči". Ubuduće to neću da radim, obećavam!
Imam MPI+TNG i mislim da je odčlična kombinacija (probaćeš Škoditu kada bude padala kiša...:):))!
Za TSI+TNG sam se raspitao i ugradnja je oko 1000 eura. Međutim, pošto ste me baš zaintrigirali, pozvaću sutra servis Stanišić, da mi malo pojasne neke stvari, pa ti pišem.
Predrag Moron
Na atmosferskim savremenim motorima vozila koja fabrički imaju ugrađen TNG, imaju izmenjenu i prilagođenu glavu motora(Citroen itd). Ugradnjom TNG se javljaju kvarovi motora, koji se uglavnom odnose na dihtung glave motora i ventile a posebna priča su kvarovi sistema ubrizgavanja benzina.
Međutim sve ovo može da se toleriše i krpi kako tako ali ugradnja TNG na Turbo motore sa direktnim ubrizgavanjem benzina je nemoguće a da motor ima predviđeni režim rada svih komponenti.
Sigurno se ugradnjom TNG (koji je sistem ubrizgavanja indirektno u usisnu granu)na ovaj motor može ostvariti rad motora ali verovatno izaziva posledice na vitalne delove motora. U ovlašćenom Renault servisu su mi rekli da je nemoguće ugraditi TNG na ovakav motor, bar za sada.
U Srbiji je sve moguće tako da su do skora ugrađivali običan plin na MPI motore.
Predrag
Bord kom. pokazuje potrošnju fiktivnu zato što "misli " da ide na benzin i nema opciju da ti pokaže potrošnju gasa.
Znaci po tvojoj računici da je potrošnja gasa veća za oko 1L nego benzina, što je ustvari potpuna istina i realan podatak. I potraošnja gasa varira od odnosa propan - butan u gasu. Naše pumpadžije to umeju lepo da "krste".
Mange
Ovo Moron mi dođe kao prezime :)))
Čuo sam da se u slučaju motora sa direktnim ubrizgavanjem, ne ostvaruje 100%-tni rad na TNG, već kombinacija BMB i TNG.
Definitivno sutra zovem Zavoli servis :)
Predrag
I da dodam. Potrošnja ti je još veća jer nisi računao potrošnju benzina do se zagreje motor +0.5l gasa.
Predrag
Takav sistem je možda moguć ali treba videti da li neko to ima i koliko je prešao i to baš na motoru kao tvoj, pa onda možda.
Takav sistem se ugrađuje eksperimentalno na velike dizel motore i smanjuje potrošnju za neki procenat. Još fabrike ne daju garanciju za takve sisteme. (Man, mercedes)
Predrag i Mange
Mislim da cu gore napisano morati da procitam par puta da bih malo bolje "pohvatao"
Mange
Ako te dobro razumem, cak i kod benz. motora sa direktnim ubrizgavanjem, ako se ugradi TNG, gas se ubrizgava u usisnu granu ( kao da je obivan MPI ), a ne direktno u glavu? Zar to ne utice bitno na perfomanse i "život" motora?
A je li ima benz. motora sa dir. ubrizgavanjem, a da su bez turbine? Ili to za sada ide samo zajedno?
Citao sam da su poceli da ubacuju TNG u kamione i da ima znacajnih usteda. Ali, nije mi jasno, zar TNG moze da trpi "kompersiju" dizela?
Ja sam, inače, imao prilike ( i potrebe ) da mesam razna goriva, recimo, palim na benzin, a kada se zagreje OTO motor, vozim na cisti kerozin, petrolej ili razne kombinacije tih "supstanci". Cak sam jednom ( dvotaktni motor ) vozio na mesavinu nitro razredjivaca i ulja. Kako je samo "vristao"...
TNG-a tada nije bilo. Srecom...
Eto, i od rata moze da bude i koristi :)
Moron
hahahahaha... nitro razređivač i ulje, kerozin, petrolej... COOL :)
Ima direktno ubrizgavanje benzina, bez natpunjenja. Kod VW su to FSI motori.
Pogledaj na rri.se njihove karakteristike :)
Moron
Sve si dobro razumeo. Kod kamiona postoji sistem da se smanji ubrizgavanje dizel goriva a da se doda TNG. Ovde dizel gorivo mora da postoji da bi inicirala samopaljenje pri taktu sabijanja.
Kod ovih turbo benzinaca, direktno ubrizgavanje benzina, pored efikasnosti iskorišćenja ima ulogu i hlađenja klipova i ventila, koji su jako termički opterećeni i ko zna šta još.
Moron
P.S. Može da trpi, jer u cilindar gorivo ulazi u vidu "magle" (ko kada štrcneš onaj MER za prozore, pa još mnooogo sitnije):)
Predrag
Pretezno je bio kerozin, a male kolicine benzina su cuvane kao suvo zlato, samo za "potpalu"... A jednom upaljene, "masine" nisu gasene bez potrebe, da se ne ohlade, jer ih onda Bog nije mogao upaliti bez benzina ( i bez da prethodno iz karburatora izbacis kerozin ). Imao sam "sistem" za to ...
Da si samo mogao videti boju čela klipa posle vožnje na nitro razređivač. Bila je crvenkasta. A koji je to smrad bio u vožnji, neopisivo ...
Pogledacu taj FSI
Mange
Da mi je neko drugi rekao da benzin moze da sluzi i za hladjenje klipova i ventila, rekao bih mu da je malo "skrenuo". Ovako, uzecu to kao "aksiom"!
Još jedan bedan marketinški potez [staviti šta hoćete] koji vode državu.
100.000 dinara nije 1.000 evra.
Ne zna se ko je ružniji, Insight ili Prius.
Novi Prius je jako dobar i lep auto, ali su zato nabili cenu... Ne znam koji je to trend sa Toyotom da svaki novi model kosta po makar 2000 vise nego onaj kog zamenjuje. u tom slucaju mi i ne treba inovacija(najbolji primer RAV4, sa 19000 na 23000, a i stari Prius je bio 2000 jeftini u svim verzijama).
Moje ime,
To je samo kod nas, svugde mu je cena niza, nego starijem modelu.
@Moron
U servisu za ugradnju TNG-a su mi rekli, da ugradnja uređaja u TSI motore košta 1100 eura i da je moguća kod 1.2 i 1.4 TSI. Inče, brizgaljke za TNG se ugrađuju u usisne vodove, neposredno ispred ulaza u cilnidre (otprilike na istim mestima kao i brizgaljke za MPI sistem). Za pogon se koristi benzin, ne samo dok se zagreje motor, već i u sledećim režimima:
- do 1.200 o/min.
- preko 4.500 o/min.
Predrag
Ne vidim smisao da se motor sa direktnim ubrizgavanjem ugradnjom TNG-a "preradjuje" u motor sa indirektnim ubrizgavanjem ( tj, da u rezimu TNG-a radi kao da ima indirektno ubrizgavanje ). To je za mene "tehnički zločin", odnosno, korak nazad, koji u tom slučaju zaista ne bih hteo ( ma kako da je taj TNG ispativiji ). Voleo bih negde videti "krivulje" takvog motora preradjenog na TNG, to ne može biti ni blizu izvornom.
Pogledao sam i one FSI na "rri", te onaj 2.0 je ok ( skoro ravna "krivulja", kao da je 1,8 T, mada za oko 20 Nm niže ), dok 1,6 nije ispao ništa posebno.
Imaš pozdrav
Moron
Hvala, takođe! (veliki pozdrav)!!! :)
Nadam se, da će uvesti neku novu tehnologiju ugradnje uređaja za TNG kod TSI motora, u nardnih godinu dana. :)
Pogledaj grafike za sledeće zanimljive primerke:
- Honda Jazz 1.4 61 kW
- Felicia 1.3 50 kW
- Ibiza 1.4 16v 63 kW (isti motor kao u Škoditi - pa je zato zanimljiv :)
- Bravo 1.4 T-Jet 110 kW
- 308 SW 2.0 HDI 100 kW (znam da nije tvoj :)
Generalno su kod HDI i TDI dizela, mnogo "krivudave" krive obrtnog momenta.
Predrag
Gledao sam vec dosta toga, pa i taj Bravo, HDI od 110 kw, kao i 1,6 HDI ( ima pod Citroen ). Primetio sam da su im "krivulje" bas "krive", ni blizu onoga šta nude TSI motori. TSI je "vrh"! Opet, kada bi video "krivulju" za stari 2.0 HDI od 90 ks, video bi šta je "čemer i jad".
U osnovi, smatram da je za "krivudave" bitno u kom rasponu obrtaja ostvaruju vise od 90% od maksimalnog obrtnog momenta, jer su tu "upotrebljivi". Pogledaću ostatak modela koje pominješ kada stignem, jer to traži vreme, pažnju i analizu...
@blitzman
Ooo Pozdrav Blitzman!!!
sajt je: rri.se
Odoh na fakultet :)
@Moron
Važi ;)
u BRCu su mi rekli da ugradjuju plin u pezo THP (turbo high pressure) motore bez ikakvih problema, da imaju vec nekoliko ugradjenih i da je BRC namenski pravio uredjaj za turbo motore
Joca
A je li to "direktno ubrizgavanje"? Baš me intersuje, zaista.
Sa druge strane, što rekao Branko Ćopić - "Znaš ti nas, jebo ti nas ..."
Verujem ja da oni sve rade, samo je pitanje koliko to vredi i šta je sa garancijom?
Moron
Što se tiče ovih hibridnih automobila, mislim da nije poenta u 1000 evra popusta pri kupovini, već pri olakšicama (registracija, takse, putarine...) i mogućnostima ulaska u gradska jezgra u Evropi.
Troškovi ovakvog automobila su veliki i sigurno još nije sazrelo vreme za njihovo korišćenje u Srbiji, jer država ne daje bilo kakve olakšice u eksplataciji.
Što se tiče ove Tojote i Honde obe su dizajnerski slične kao jaje jajetu i meni jednako ružne, s tim što je honda naravno kopija a tehnički je tojota značajno naprednija i ona je pionir ovakvih automobila.
Moron
Ne postoji direktno ubrizgavaje u cilindar TNG.
Prvo bi tehnološki morala da postoji "rupa" u glavi motora, a drugo pritisak gasa bi morao da bude nekoliko stotina bara a u boci TNG-a pritisak je svega oko 16 bara.
Mange
Pa, od kada je "problem" izbušiti par rupa u aluminijumskoj glavi motora? Možeš i "šrafcigerom" ako si baš uporan i imaš vremena. Doduše, daleko ih je lakše bušiti u plastičnoj usisnoj grani. Šalim se, naravno. I još taj prokleti nedostatak pritiska... Baš maler za TNG. Moran da priznam da sam ono tvoje od neku noć bio uzeo sa blagom rezervom ( jer tada nisam znao za razloge zašto kažeš "NE" za TNG kod direktnog ubrizgavanja ). Hvala ti što se me tehnički prosvetlio. Zaista to mislim. Nadam se da će i ljudi "progledati", jer majstori koji se bave ugradnjom sigurno neće. Od čega bi živeli kada bi rekli to što ti kažeš ...
Što se tiče "hibrida", prihvatam i slažem se sa tvojim mišljenjem.
Imaš pozdrav
Mange & Predrag
Pa, kako je onda kod kamionskih dizel motora primenjen TNG, kada i oni odavno imaju direktno ubrizgavanje?
@Moron
nisam pitan, ali kod kamiona ide mešavina dizela i tng... Valjda Bosch pumpa nabija pritisak tng-u...
blitzman
Znam da je kod kamiona primenjena "mesavina" dizela i TNG-a, pa se pitam zasto to ne moze da se primeni i kod benzinaca sa dir. ubrizgavanjem, odnosno, zasto takav sistem vec nije razvijen, vec ti za sada ( ako zelis da ugradis TNG u benz. sa dir. ubrizgavanjem ) ostaje samo povratak u "kameno doba". To se ja pitam ...
moron- pa valjda jeste:
http://www.brc.rs/cms/news.php
http://peugeot-klub.hr/forum/index.php?topic=282.0
Moron
Dizel motor i dalje radi na dizel, ali sa smanjenom količinom dizel goriva koje inicira samopaljenje u cilindrima a razliku nadoknađuje TNG, čije dizne su montirane u usisnoj grani indirektno.
Tako nekako verovatno radi i ovo ubrizgavanje na turbo benzincima sa direktnim ubrizgavanjem benzina.
Ali, ni jedan proizvođač ne daje garanciju na ove dizel motore sa TNG i sve je još u eksperimantalnoj fazi.
Zamisli samo kakav softver treba razviti koji određuje kad i koliko i kakvog goriva treba a da bi vozne karakteristike bile prihvatljive a da se sačuva radni vek motora. Znači dugotrajan razvoj i ispitivanja.
Po meni sve ovo bez fabričkih preporuka ne pije vodu.
Joco
Ni sam ne znam sta da mislim. Tamo pise da je "BRC predstavio i sertifikovao gasni uredjaj za TNG namenjen automobilima sa direktnim ubrizgavanjem benzina", odnosno, da su "uspesno KONVERTOVALI tip ... motora sa direktnim ubrizgavanjem benzina na TNG".
Ako se podje od onih tehnickih stvari koje je Mange opisao, ja se ipak bojim da je ta prepravka za rezultat ima rad motora u odredjenim rezimima kao motora sa indirektnim ubrizgavanjem, cime se "ubija" najveca prednost i smisao motora sa dir. ubrizgavanjem.
Bar ja to tako vidim. Mozda je potpuno pogresno, ni sam ne znam.
Hvala i svim ostalim na glasnim "razmisljanjima" na tu temu ( Blitzman, Mange, Predrag ... )