1.3-litarski Chevrolet Aveo turbo dizel ispušta samo 95 g CO2

Novi Aveo krasi pre svega redizajniran i moderan izgled, novorazvijeno podvozje za odgovornu i istovremeno opuštenu vožnju i upravljanje, kao i praktičan enterijer. Standardno dolazi s elektroničkom kontrolom stabilnosti (ESC), uključujući pomoć pri kretanju na uzbrdici, te s unapređenom ponudom ekonomičnih motora s niskom emisijom štetnih plinova.
Ponuda motora uključuje 1.3-litarski turbo dizelski motor sa sastavom Start/Stop kao i benzinske 1.2, 1.4 i 1.6-litarske motore. Aveo limuzina sa 1.3-litarskim turbo dizelskim motorom najekonomičniji je četverovratni model u Evropi.
Aveov 1.3-litarski turbo dizelski motor prvi je ikada dizelski agregat kojim je opremljen jedan Chevroletov mali automobil u Europi. Sve tri varijante Aveovog 1.3-litarskog turbo dizelskog motora saglasne su Euro 5 normama te imaju oksidacijski katalizator i filter za čestice. Eco varijanta s 95 KS emituje 95 g ugljen dioksida po kilometru, dok verzija sa 75 KS daje 97 g CO2/km.
Kada se radi o potrošnji goriva, Eco verzija s 95 KS troši svega 3,6 litara na 100 km u kombinovanom krugu, dok varijante sa 75 i 95 KS troše 3,7 i 4,1 litara na 100 km. Zapravo je Aveo limuzina, opremljena 1.3-litarskim turbo dizelskim motorom sa 75 KS, najekonomičniji trenutno dostupan automobil sa četvoro vrata u Evropi.
Ekonomičnost Avea došla je do izražaja na regionalnoj prezentaciji za medije održanoj u maju u Sloveniji i Italiji. Novinari iz Srednje i Istočne Evrope vozili su Aveo s dizelskim 1.3-litarskim motorom na ruti od Portoroža do Venecije i dokazali da su službeni podaci o potrošnji 4.1 litre dizela na 100 km i više nego stvarni. Većina automobila trošila je manje od četiri litre dizela, a rekord drži novinar iz Slovačke s potrošnjom od samo 3.1 litre na 100 km prema mernom uređaju u vozilu.
Sve tri varijante dostižu svoju maksimalnu snagu pri 4.000 okretaja u minuti. Dok verzija sa 75 KS i Eco varijanta 1.3-litarskog turbo dizela proizvodi izvršni okretni moment od 190 Nm, standardni motor sa 95 KS daje 210 Nm pri 1.750 okretaja u minuti. Uparene sa šestorostepenim ručnim menjačem, obe varijante s 95 KS pokreću Aveo do najveće brzine od 174 km/h. Varijanta Eco ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,7 sekundi.
Osnovna struktura oko koje je konstruiran Aveov 1.3-litarski turbo dizelski motor sastoji se od bloka motora od livenog gvožđa i laganog aluminijskog nosača. Glave četiri cilindra takođe su izrađene od lakog aluminijuma i svaka ima 16 ventila radi povećanog protoka zraka. Sve tri verzije dolaze s common-rail sastavom ubrizgavanja goriva.
Varijanta Eco s 95 KS dostupna je isključivo sa petorovratnom izradom karoserije.
Gorivo se kod ovih motora ubrizgava u komore za sagorevanje do pet puta po ciklusu, i to kroz common-rail sastav s višestrukim ubrizgavanjem pod pritiskom od 1.600 bara (varijanta sa 75 KS i obe varijante s 95 KS).
Aveo sadizelskim 1.3-litarskim motorom u prodaji je od 12.135 EUR. Navedena cena odnosi se na petorovratni model sa 75KS i paketom opreme LS koji uključuje: ABS, ESC, 6 vazdušnih jastuka, klima uređaj, CD-radio MP3, Start/Stop, električne podizače prednjih stakala, električno pokretna spoljašnja ogledala, daljinsko centralno zaključavanje.
PR Chevrolet
Foto: © GM Company
Fijatov motor, tuđe lovorike!
Videćete za god dve gde će biti Fijat, a gde Opel!
Lako je kititi se tudjim perjem...
Garantujem da PR ni ne zna cije motore ugradjuju!
Jos je vece tuga sto jedan model tek u 2012. PRVI PUT dobija dizel motor! :)
Interesantno je da svi Fiat fanovi odmah dotrce da kazu ciji je to motor u GM-ovom vozilu ali se zato na temu Alfe/Fiat ne sete da kazu ciji su benzinski motori bili u Stilu/Cromi/159/Breri/Spyderu... :)
@Orlo
sta je tu interesantno ? To je istina, interesantnije je da se to precuti, ocigledno...
Primer ti ne valja nista, jer je podela tih motora bila u okviru saradnje Fiat/GM!
1.8 B u 159 je Alfin motor!
Ciji motori su isli u Stilo?
Sta je Chevrolet dao Fiatu (danas) kad vec uporedjujes?
P.S. i da dodam najvaznije: Fiat i GM vise ne saradjuju ali se za 1.3 Multijet i dalje otimaju, kao i Suzuki!
Mislim da je to dovoljno...
@carobnjak
Chevrolet nije dao nista, nisam ni rekao jeste nego GM citaj, a benzinski motori su bili GM/Opelovi mahom svi...
1.8 benzinac u Stilu je bio GM-ov, barem tako pise na wikipediji...
Osim toga motor je odlican ja sam nikada nisam ni rekao da ne valja niti jedan JTD ili MultiJet pogotovu sto sam imao prilike da se vozim Puntom 1.9 JTD bezbroj puta...
@Orlo
pa ovde je rec o Chevroletu, zato ti je poredjenje neadekvatno!
I da se ispravim: Alfin motor je 1750i sa 200ks koji je naknadno ubacen u ponudu na zahtev kupaca jer nisu bili zadovoljni benzincima iz GM-a, 1.8 JTS/2.2 JTS!
Na wiki pise da je u Stilo ugradjivan 1.6 ECOTEC, pored "samo" 6-7 FIAT-ovih benzinaca... :)
P.S. nisam ni pomislio da mislis da su motori losi, jer tek onda... :)))
Zanimljivo je da se u Stilu 1.6 16V nalazi motor iz Astre G i H,a to sam saznao tek pre koju nedelju.
Pa nije motor ceo auto! Svaka cast Fiatu za motor ali nijedan Fiat u toj klasi nema tu potrosnju! Kakav Opel! Pa benzinac 1.2 od 63 KW ili ti 86 KS tek treba da zazivi u Korsi. Polako sa komentarima prvo proveri pa pisi !
Inace test ovog najisplativijeg dizelasa je uradio novinar mislim Kurira i postogao potrosnju ako se dobro secam 3,2l/100 km bez ikakvog problema!
Procitaj pa onda pisi!
http://www.kurir-info.rs/sevrolet-aveo-trosi-kao-upaljac-clanak-258126
Zasto ja insistiram na poreklu motora:
Kad neka neznalica procita ovo PR saopstenje pomislice - Vau, Chevrolet!!!
A siroma Chevrolet nema nikakve veze sa ovim motorom, samo zato...
P.S. nemam nista protiv Chevroleta ali ga ni ne gotivim, ali istina se mora znati! :)
@milan
da, ugradjivao se Opelov 1.6 pri kraju, a postojao je i Fiatov 1.6, na pocetku proizvodnje!
Pa Boze moj, Stilo je postojao i pre saradnje sa GM-om!
-Carobnjak
Sramota za GM tek 2012 sklepali dizelasa. Pa sta je to danas prednost dizelasa u odnosu na benzince? Pogotovo za aute koji se voze po normalnim cenama goriva? Uzmi Evropu ili Ameriku pogledaj cene goriva pa komentarisi. Pogledaj razliku u ceni novih vozila servisa i itd.... Mozda zivis u nekim proslim vremenima?
@bk
svaka cast za izbor Kurira! :)))
Inace tamo jasno stoji da je to Fiatov motor, ali pise i da je enterijer ravan Corveti!
Vau, Chevrolet! :)))
@bk
nisam rekao da je sramota!
Koja to marka u Evropi ne nudi dizelas?
Chevrolet nije imao dizel ni u tim tvojim proslim vremenima! A u kom ti vremenu zivis? :)))
stvarno je šteta što Talijani nikada nisu u potpunosti tržišno iskoristili mnoga dostignuća, pogotvo s motorima. Taj mali 1.3 mjt, u dostavnim puntićima, s neredovnom izmjenom ulja u forsiranjem, 'ladno ide 400 000.
Nisam znao da se opelov 1.6 ugrađivao u stilo...
Carobnjak
Nisi obrazlozio tvoja vremena. Kad je to dizelas bio povoljniji za kupovinu. Za jednog prosecnog vozaca u Srbiji koji prelazi od 7000 do 15000 km godisnje dizelas je cist promasaj! To svi znaju ili mozda ti imas neku drugu teoriju? Sto se tice Fiata steta je njegova sto ne moze da ponudi u svojoj najjacoj klasi neko vozilo da bude konkurentno naprimer sa Aveom po kvalitetu i naravno sa cenom.
@bk
nigde nisam tvrdio za dizel sto ti pises, niti sam pristalica dizela...
Koja je to "najjava"klasa, jel to neka nova???
Kad se to Chevrolet pokazao u kvalitetu i gde? Moze neki link ako nije problem?
P.S. prosecan vozac u Srbiji ionako nista od toga ne moze da priusti...
Carobnjak
Steta sto negledas malo i auto sport ne bi ti trebao link...
Ako ti treba crtati svaka nova marka auta kada se pojavi na nekom novom trzistu treba da se vremenom prilagodi pa tek onda da ponudi nesto da bio konkurentan ostalima. Ako pratis autoindustriju seti se samo kad su Japanci ponudili dizel motore u Evropi... Mrzi me vise da pisem o ovome procitaj neke stvari kad si vec toliko na internetu. U praksi inace imas mnogo kombinacija proizvodjaca motora i proizvodjaca karoserija koji su uglavnom i bolja kombinacija i postizu se mnogo bolji rezultati. Ponavljam pogledaj malo autosport naprimer F1 itd. Ako je Chevrolet uzeo motor od Fiata to nije nikakva sramota vec usteda oni su to platili. Steta je sto Fiat nije sam napravio svoj model ovakvih karakteristika.
Pozdrav !
bk
ma kakva F1, sto bezis od teme?
Naravno da te mrzi da pises kad nemas nijedan argument!
Pozdrav i tebi! :)))
Vidi se koliko poznajes stvari kad neznas u kojoj klasi auta je Fiat uvek bio najaci. Nemam vremena na bacanje nazalost, mogao bi te jos nauciti mnoge stvari. F1 nije menjanje teme vec samo primer kada se udruze dve dobre stvari mislim na vrhunski motor i vrhunska karoserija pa se dobije auto vrhunskih karakteristika. Inace trebalo bi da znas koliko samo proizvodjaca da ih ne nabrajam ugradjuje motore od nekih drugih proizvodjaca. Ne bih da ponavljam a i nema smisla "ko zna shvatice". A sto se tice kvaliteta konkretno pogledaj WTCC prvenstvo mislim da je to sasvim dobar dokaz. :)))