home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U Srbiji je u periodu januar – jul ove godine prodato za oko 40 odsto manje novih automobila, nego u istom periodu 2011. godine.

Kako je naveo predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović tržište automobila je na “istorijskom minimumu”.

Prodato je jedva 15.000 vozila, dok je prethodne godine prodato u istom periodu oko 20.000 automobila, rekao je Petrović i dodao da je trenutno najprodavaniji auto na tržištu Škoda.

S druge strane, prodaja luksuznih automobila u Srbiji je kao i svake godine stabilna.

“Kada pričamo o luksuznim automobilima, njihova prodaja je stabilna već godinama. Tu nema velikih ni padova, ni porasta – tako da ko je uvek imao novca i dalje ga ima, a ko nije imao, tek sada ga nema”, rekao je Petrović.

On je napomenuo da je taj pad još drastičniji ukoliko se prodaja uporedi sa nekom dobrom godinom, na primer 2008, kada je bilo prodato oko 36.000 vozila.

“Mi ne očekujemo da će tržište rasti, samo može biti slabije”, naglasio je Petrović.

On je, poredeći podatke iz prethodnih godina, rekao da je prošle godine jedva prodato ukupno oko 31.000 vozila, a tokom cele 2012. očekuje se da će biti prodato između 22.000 i 23.000 vozila.

Na primer, u 2008. godini, prema rečima Petrovića, prodato je ukupno oko 60.000 vozila, što znači da je dva puta manje prodato ove godine nego u 2008.

“Interesantno je da Folksvagen grupa trenutno ima stabilan rast na našem tržištu, a parametri pokazuju da je slično i u regionu”, naveo je Petrović. Najprodavaniji automobil u Srbiji je Škoda (koja je u okviru Folksvagen grupe) sa skoro 2.000 prodatih automobila u prvih sedam meseci ove godine, a odmah iz nje je Folksvagen.

To znači da Folksvagen grupa, sa ta dva brenda, daleko više prodaje od ostalih, a na trećem mestu je Fijat sa prodajom od oko 1.600 vozila za prvih sedam meseci.

Petrović je rekao da je, takođe, interesantno da je u tih 1.600 vozila skoro 1.300 “punta” i da se vidi da originalni program Fijata učestvuje sa nekih 20 odsto u toj prodaji i da se subvencionisani deo daleko više prodaje.

Automobili ili brendovi koji nemaju veliki dijapazon, kao na primer terenska vozila, takođe, imaju veliki zastoj u prodaji ove godine.

“Ništa što je u Evropi ne može, a da ne dođe kod nas, pre ili kasnije. Ono što se dešava u Srbiji je daleko veći pad nego u regionu”, kazao je Petrović.

Srbija može da se poredi sa Hrvatskom i Slovenijom, po padu prodaje automobila.

U Hrvatskoj je, prema rečima Petrovića, zabeležen pad veći od 50 odsto, zato što je u toj zemlji prethodnih godina bio veliki rast, dok se u Sloveniji automobili manje prodaju za oko 20 odsto.

U zemaljama Evropske unije, na primer u Italiji je zabeležen pad prodaje od 25 odsto, a njihov lider Fijat beleži pad veći od 20 odsto, naveo je Petrović.

“Kod nas su razlozi pada vrlo jednostavi – nedovoljna privredna aktivnost, male plate, zabrinutost, teško dolaženje do kredita, pa možemo biti sigurni da će prodaja i dalje padati”, istakao je Petrović.

Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova pokušava sa zakonodavcem da nađe način da pokrene tržište automobila u Srbiji. Petrović je dodao da nisu samo uvoznici automobila ugroženi, već i osiguravajuće kuće, lizing kompanije i banke… odnosno svi koji ubiraju prihode od vlasnika automobila.

Autor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda



čitanja : 3009



Komentari

Hm... Ugrozeni su uvoznici, banke, lizing kuce i osiguranja... Kada bi svi oni smanjili svoje namete i prohteve (recimo kod odobravanja kredita ili lizinga), mozda bi bilo i vise kupaca.

Autor Nino 02 Sep 2012, 12:11

Da je drzava pre 4 godine zabranila uvoz euro 3 polovnjaka i postavila nove standarde, ne bi ovako opala cena automobilima starijim od 6 godina. Kod nas su automobili, da ne kazem dzabe(smece). Za 10 000 mozete kupiti auto o kome ste sanjali pre par godina ili da kupite NOVI auto bar 2 klase nize.

Autor RS 02 Sep 2012, 13:51

Slažem se sa komentarima...

Ali činjenica je da narod bukvalno "nema ni za 'leb". I oni što imaju, podosta se odlučuje za uvoz. Dobro je pa se i išta proda na ova vremena...

Autor Raziel 02 Sep 2012, 14:14

Koliko se ja razumem u matematiku, 15000 je za 25% manje od 20000, a ne 40% kako u tekstu piše. Ni to nije malo, ali je u najmanju ruku nekulturno tako pisati.
Velika većina vozača u Srbiji nemaju standard ni za novija polovna vozila.
Sa druge strane prosečne kilometraže su jako male tako da je amortizacija novog vozila uveliko prevazilazi i troškove održavanja i potrošenog goriva. Jako je mali broj ljudi koji to može da izdrži, a i dobar deo njih, koji to mogu, ne žele da na taj način u ovim vremenima gube novac.
@ RS
Ništa drugačiji odnos cena nije na drugim mestima. Nije to naša specifičnost.
Bilo kakvim ograničenjima situacija bi bila još gora, pošto bi oni koji ne mogu sebi da priušte skuplji auto verovatno popravljali još stariji od onoga koji sada mogu da uvezu i koristili ga i dalje.
Uvoznici, koji su ujedno i serviseri, bi mogli da upristoje cene rezervnih delova i održavanja starijih vozila, pa bi na taj način mogli doći do dodatnih prihoda u ovim teškim vremenima.

Autor Dejan 02 Sep 2012, 15:13

Ma daj bre molim te kakve gluposti, ugrožene banke! Pa banke su najveće derikože koje postoje posle države. Sad predatori ispadaju ugroženi, a plen i dalje ostaje plen. Bitno da su oni ugroženi

Autor MasterHaosis 02 Sep 2012, 16:32

Onaj kome su banke krive za sve su obicno oni isti koji su pohrlili da uzmu neki kredit, pa sada kada trebaju svaki mesec u sledecih par godina da placaju ratu se zale na iste te banke.
Da ste pametni, ne biste kredit ni uzmiali vec biste se pruzili koliko ste dugacki..

Autor krle 02 Sep 2012, 16:49

krle, ne lupaj gluposti.
Tvoj komentar se odnosio na sve ali najviše na mene.
Kao prvo, ja u životu NIŠTA NEMAM SA BANKAMA. ja u životu nisam uzeo nikakav kredit niti mi je u jednom momentu palo napamet. Jedino što imam sa bankama jeste što imam kraticu i račun da bi imao primanja! I druga stvar, kada moram da uplatim nešto, uplatu za ispite, tada uplatim tamo.
A vezivanje, čekovi, krediti i ostalo NIKAD NIŠTA! Uđem u banku, podignem ili uplatim i bežim odatle moje oči da ih ne vide.
Ama ne samo u banci, bilo šta, niko mene ni sa čim ne može da vezuje i da mi menja i da me ucenjuje. Većina uzima telefone i lap topove na pretplatu, ja kad nemam nemam. Trpim, i ćutim i sakupljam. Kad sakupim pare, odem lepo i kupim gotovo za keš! Tako sam kupio telefon, dok moji drugari i drugarice uglavnom na pretplatu uzimaju ,,telefon za dinar", pa se pojedini sad tuže sa VIPOM.
Jeste krivi su, kao i ti što uzimaju te kredite koje si pomenuo. Ali krive su kompanije i banke koje znaju u šta se upuštaju u ovoj zemlji, i svesno daju takve ponude, pa koriste rupe u zakonu da mogu da povećavaju kamate i tarife.
Isto kao ljudi što uzmu auto na lizing, na otplatu kako l ise već uzima, pa posle ne može da ga otplati, što zbog njegove greške, što zbog države, što zbog banke koja je mislila da tako može da se ovajdi.
Oni su bre u privilegovanom statusu. Zaštićeni su kao beli medvedi.
Gledaj samo Agro banku i sve treba da ti bude jasno, a ne da svu krivicu svaljuješ na ljude. ja vidim tri krivca: Državu, banke i narod. A ne samo narod.
Pa oni su bre hteli daucenjuju državu, ako im država da namete, da banke plaćaju porez, onda će banke teže da daju kredite, i veće kamate. I opet, u tom prepucavanju narod je kriv po tebi jel tako?
A ovde u ovoj temi, u tekstu lepo piše
,,Petrović je dodao da nisu samo uvoznici automobila ugroženi, već i osiguravajuće kuće, lizing kompanije i banke"
I šta sada mešaš pojmove, ti ptičaš o kreditima, a sam čovek kaže kako su banke ugrožene (između ostalih).
A ja sam se samo na to ndovezao mojim tekstom kako su sad oni posle svega postali plen, nakon svih zaštita koje mogu da imaju.

Autor MasterHaosis 02 Sep 2012, 17:28

@krle

Ta prica o tome kako su ljudi koji su uzimali kredite ili lizing, u stvari pohlepni i "tako im treba" je u najmanju ruku nekorektna. Banke i finansijske institucije u Srbiji zaista rade sve i svašta, što je u većini normalnih država nezamislivo a kamoli zabranjeno. Samovoljnim povećavanjem kamata i menjanjem uslova kreditiranja tokom trajanja finansiranja, dovode klijente u loše i često bezizlazne pozicije. Inače, kako misliš da neko ko je zaposlen i prima platu od recimo 500evra (što je nažalost iznad proseka), skupi 6.500 eur za npr novi PUNTO, ili 5.000 za nešto bolje (polovno)? Opet ću se pozvati na "zapad i normalne zemlje", gde je kreditiranje jedini normalan način sticanja skuplje imovine u životu. Dakle, tamo se ne računa da ću prodati njivu, stan ili poslovni prostor,da će mi roditelji dati nešto za početak, pa će mi ostati novca. Ne, nego se dižu krediti ceo život, vremenom se otplaćuju i postepeno se kupuju sve skuplji automobili (kako ostaje više za početno plaćanje i ako plata barem malo raste). Ja možda ne volim kapitalizam, ali smo se kao drušvo definitivno odlučili za njega, i to se tako radi. Za ljude sa platama od 500 evra, 5.000 evra na gomili zaista treba da padne sa neba. Kredit ili lizing, je jedini način da se pošteno dođe do te količinie novca, i da se nabavi neka skuplja imovina.

Autor Nino 02 Sep 2012, 17:39

Nino, e još bolje si objasnio. Nadovezao si se dobro na mene i opširnije naveo primere.

Autor MasterHaosis 02 Sep 2012, 17:55

Uz ekonomsku situaciju i tendencije koje "vladaju" našoj zemlji, bilo bi nenormalno da je prodaja novih vozila danas bolja nego u "zlatna vremena".
Sve će to samo da bude još i značajno gore, pa čak i kada bi uvoznici snizili cene vozila i održavanja.
Prosto, para je ( kod većine naroda ) sve manje, a straha od neizvesnosti sve više

Autor Moron 02 Sep 2012, 20:22

Ma svi su se poalavili da valjaju krsh auta sa 500-1500 eur provizije pa kada se balon "tata dobio otpremninu" ispuvao pocela drama. Sada gomile djubreta stoje po placevima, vise ni prasinu ne brisu sa njih. Bilo pa proslo drugari, pare smo potrosili, meni mozete da prodate nesto za 2500eur mozda tamo negde 2014-te, a novo verovatno nikad.

Autor sabahudin 03 Sep 2012, 09:42