
Ideja je da automobili ubuduće sami prepoznaju nadolazeću kišu i automatski zatvore krov. U fokusu Mercedesovih inženjera su očigledno letnje oluje, jer se sistem oslanja na mikrofone ugrađene u vozilo. Ti mikrofoni neprestano osluškuju okolinu da bi detektovali zvuk grmljavine, čak i u bučnom gradskom saobraćaju. U tome bi trebalo da pomogne i veštačka inteligencija, trenirana da razlikuje grmljavinu od ostalih zvukova, piše Index.hr.

Kada sistem registruje grmljavinu, analizira zvuk da bi utvrdio da li se zaista približava oluja. Procenjuje se jačina, trajanje i učestalost grmljavine. Prema patentnoj dokumentaciji, sistem bi dodatno mogao da koristi i svetlosni senzor za prepoznavanje munja.
U patentu se pominje i mogućnost korišćenja aktuelne vremenske prognoze, što zvuči kao logičan korak, budući da većina kiše pada bez grmljavine. Međutim, nije jasno da li će sistem samostalno procenjivati prognoze. Pouzdanost vremenskih prognoza, posebno onih za lokalne pljuskove, često je pod znakom pitanja. Različite aplikacije neretko daju potpuno drugačije podatke za istu lokaciju, delom i zato što se baziraju na meteorološkim modelima koji pokrivaju područja od 30 do 60 kilometara.
Mnogi bi se mogli zapitati zašto se jednostavno ne koristi postojeći senzor za kišu. Odgovor je jednostavan: takav senzor reaguje tek kada prve kapi padnu na vetrobransko staklo, a tada je već prekasno da se unutrašnjost kabrioleta zaštiti od vode.
Ako automobil zaključi da kiša uskoro počinje, zavisno o hitnosti, automatski će zatvoriti krov i prozore ili će prethodno upozoriti vozača. Iako je ideja o krovu koji se sam zatvara pre pljuska odlična, fokus isključivo na grmljavinske oluje se čini pomalo ograničavajućim. Ipak, moguće je da Mercedes ne želi da otkrije sve detalje, pa ostaje da se vidi kakvo će nas konačno rešenje iznenaditi.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes