home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Dileri i uvoznici traže rešenja sa državom. Sa najnižom prosečnom platom u regionu, Srbi sve bliži Kubancima po starosti voznog parka

Svi napori saobraćajne policije, Agencije za bezbednost saobraćaja, pa i putara, da u Srbiji zaustave pogibelj na našim drumovima padaju u vodu pred činjenicom da je starost voznog parka, prema najoptimističnijim procenama, oko 15 godina. Vremešniji automobili mogu se naći samo na putevima Kube!

- Ove godine, u prvih 11 meseci, prodato je oko 22.000 novih automobila, pa ako znamo da se na drumovima Srbije nalazi oko dva miliona vozila, jasno je koliko nam godina treba da obnovimo vozni park - kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova.

Petrović kaže da i ako decembarska prodaja dostigne 2.000 automobila, što je, po njegovom mišljenju, možda i nemoguća misija, plasman novih vozila u ovoj godini bi bio na nivou 2002.

U poređenju sa prošlom godinom, kada je oko 32.000 kupaca došlo do novog automobila, to predstavlja pad od oko 35 odsto! A kada se prodaja novih vozila u 2012. uporedi sa onom iz, pretkrizne 2008, kada je čak 57.000 naših sugrađana pazarilo novog ljubimca, pad je neverovatnih 58 odsto!

- Dobio sam nedavno precizne podatke o uvozu automobila u Srbiju 2012. godine i oni su poražavajući - kaže za “Novosti” Petrović. - Ocarinjeno je samo 13.600 novih automobila. To znači da su kao novi našim kupcima prodati automobili (do pomenutih 24.000) “sa lagera” iz 2011. godine.

Narod, jednostavno, ocenjuje Petrović, nema novca da sebi priušti nov automobil. Uzimanje kredita je veoma rizično, jer postoji neprestana bojazan od gubitka posla, pa i “akcije” koje nude banke, lizing kuće u saradnji sa uvoznicima automobila, ne nailaze na “plodno tle”.

Mnogi dileri posluju na granici rentabilnosti, smanjuju broj zaposlenih, “žive” skoro isključivo od postprodaje, servisnih usluga, iako je i tu zabeležena za druge zemlje nezamisliva pojava, da vozači bez obzira na to što im vozila gube garanciju, servise obavljaju u neovlašćenim servisima koji su, sasvim razumljivo, i jeftiniji.

- Razgovaramo sa državnim organima, tražimo način da preživimo, da preguramo do boljih vremena. Imamo mi dosta predloga, poput subvencionisanja prodaje “staro za novo”, po ugledu na model koji je rađen sa “Fijat automobilima Srbija”, s tim što bi se sada to primenilo na sve brendove - kaže Petrović.

- Nije u pitanju samo nekoliko desetina hiljada radnih mesta, već i ozbiljno ugrožena bezbednost svih učesnika u saobraćaju.

Luksuz bez problema

Prodaja luksuznih vozila u Srbiji ne trpi nikakve posledice krize, pokazuju brojke. Za luksuzne modele “mercedesa”, “audija”, “poršea”, BMW kao da nema zime.

- Svake godine se u Srbiji proda oko 1.500 vozila iz premijum segmenta. Tako će biti i ove godine - potvrđuje Petrović. - Ono što je još zanimljivije, više od 80 odsto tih vozila se kupuje za keš.

Na nedavno održanoj godišnjoj skupštini Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova dogovoreno je “da se učini napor i organizuje međunarodni Sajam automobila u Beogradu, u proleće naredne godine.

- Jasno nam je da ćemo na sajmu (23-31. mart 2013) teško nešto zaraditi, ali, jednostavno, ne smemo da dopustimo da iz naše teške situacije profitiraju drugi sajmovi u regionu - objašnjava Petrović.

Dakle, ako već ne budemo mogli da kupimo novi automobil, imaćemo priliku da bar pogledamo najnovije proizvode automobilske industrije. I počastimo se bar pljeskavicom na Sajmu.



čitanja : 1668



Komentari

Naravno da ljudi servisiraju vozila u neovlašćenim servisima jer ovlašćeni deru. Uvek je bolje ići na veći promet, a manju maržu, kao što je bolje imati manji broj kvalitetnih radnika, a ne bezbroj mediokriteta prijavljenih na minimalac ili čak i bez njega. Krajnost je ono što su od mene tražili u jednom velikom poznatom ovlašćenom servisu - da volontiram 6 meseci.

Vlasnici salona i servisa sami sebe vuku u propast. Ne treba država nikome da pomaže, pa neka propadnu svi koji su nesposobni.

Autor Predrag® 23 Dec 2012, 00:48

Predrag®
Sve si u pravu..
Osim..
Da li možeš da pretpostaviš koliko košta jedan novi salon sa servisnim centrom?
I koliki su mesečni troškovi za isti?

Autor Panchev9 23 Dec 2012, 00:52

Ako neko može da uloži milione u tzv. "auto bazu", onda može i treba da uloži nekoliko hiljda € mesečno u adekvatno osoblje. Zapošljavanje loših mehaničara, električara, farbara, limara, menadžera, inženjera... vodi servis u sigurnu propast, jer takvi pored toga što loše rade obavezno potkradaju gazdu, servis gubi na imidžu jer niko neće da se vrati ukoliko nije zadovoljan uslugom... još ako je "odran" po običaju...

Autor Predrag® 23 Dec 2012, 01:01

Predrag®
Nisi odgovorio..
Ali ajde..
Zašto bi dobar limar radio u servisu? Ko god može otvara svoju radionicu.. Neće da radi 9-10 sati dnevno za 400 evra..
I tako u nedogled..

Ovlašćeni servis nigde nije jeftin.. Pogotovo u Srbiji zemlji besparice.. Ili ljudi koji daju zadnji evro za automobil, pa im je skupo da ga održavaju u ovlašćenom servisu..

Autor Panchev9 23 Dec 2012, 01:06

Pancev9
Postoji nesto sto se zove normasat nijedan iole ozbiljan prodajnoservisni centar ne placa limare 400 evra tako da ne lupaj.Postoji takodje i strucno usavrsavanje koje ti je obezbedjeno ako radis pri nekoj velikoj kuci,sto slozices se malo teze ide ako radis iz svog dvorista.

Autor nikokaoja 23 Dec 2012, 01:21

Panchev9
Zato lepo zaposliš jednog limara sa dobrom platom i jednog pomoćnika, sve zavisi od veličine servisa. Znam limare i farbare koji u servisima primaju oko 1000 € i ne pada im na pamet da odu sa radnog mesta ili da zabušavaju. Svaki radnik (mehaničar, limar, farbar...) treba da ima i svog pomoćnika koji može da bude neki početnik ili radnik sa manjim iskustvom.

Drugo, zar misliš da je u redu da se u ovlašćenim servisima litar ulja naplaćuje po 2200 din. a da to isto ulje u slobodnoj prodaji košta 1100 din.? Po meni je poštenija varijanta da idu na buriće sa max. cenom po litru do 1200-1300 din. (jer čak i oni sa 1100 din. zarađuju) nego ovo što rade. Pa kad na sve to počnu da zakidaju, odnosno da ne rade kako treba... da ispuštaju ulje 3 min. kada je motor hladan... Pa još kada sam video da stavljaju Unico filtera pored originalnih, a naplaćuju ih više nego originalne...

Autor Predrag® 23 Dec 2012, 01:24

Panchev
Potpuno se slazem sa tobom, osim sto tu izdvajam servis Martinci za MB. Cuo sam da je i Jan ok ali nisam imao iskustva sa njima. NBG MB, Autokomerc-Porse, Delta, za izbegavanje.

Autor PITBULL 23 Dec 2012, 01:26

nikkaoja
Sorry-jaza eksperte..

Predrag®
Kako bi trebalo i kako jeste.. Ihaha..

PITBULL
Vidi se da imaš iskustva..

Autor Panchev9 23 Dec 2012, 06:51

Tu smo gde smo. A biće nam i gore...ada smo ulazili u posao sa FIAT-om, po novozaposlenom radniku FAS-a država je davala 10.000 EUR-a ( ako se ne varam ili to beše za neku drugu firmu ), a juče čujem da Dinkić po novozaposlenom radniku u izvoznim firmama "obećava" po 10.000 dinara. Otišli smo u ...

Autor Moron 23 Dec 2012, 09:32

Panchev
Za ostale nisam imao iskustva, ali pretpostavljam da je ista prica.
Do sada sam se uverio da je najbolje da imas "svog" majstora, proverenog.
Jer em si tu, gledas, ne moze da te prevari, da ti kaze nesto sto nije , odere te itd. Drugaru na Polo-u 1,2 , nov kupljen i odrzavan u Autokomercu, kad ga je oterao na 80 000 kod svog majstora otvorio i pogledao filtere, reko mu je da nisu menjani ( ne znam koliko ) a naplacivali mu 20 000 servis. To je jos ono najgore.
U Delti su mi trazili 150e za dijagnostiku samo, posto je nije radio zvuk na TV-u.
Da ga prikace na dijagnostiku 3-4 sata, da vide sta je a onda + jos popravka.
Resio mi to elektricar za 2 000din.
Velike administracije imaju ti ovlasceni servisi, tipa onih koje sam nabrojao u prethodnom postu, zato i deru toliko, treba izdrzavati sve to... + Uopste nisam zadovoljan sto ne mozes da budes prisutan tu, da gledas, pa tako mogu da ti napricaju sta hoces.
Za 212 sad kad sam pitao, po filteru zamenu naplacuju 1 500 din. Znaci 4 filtera i ulje, oni samo za ruke uzmu 100e... Nisu mi rekli kolko su ruke za ulje, ali pretpostavljam posto su za filter 1500, vrv je ovde toliko, ako ne i vise...
Kad je Mercedes u pitanju, svoj majstor + Zoja topla preporuka.
Original delovi sve koje koristi Mercedes, samo sto direktno nabavljaju od dobavljaca koji snabdevaju Mercedes.
2-3 puta su jeftiniji delovi, a to su ti isti, uverio se do sad 100 puta.
Primera radi, skoro menjah plocice u Martincima, 110e su bile, i nazvah Zoju cisto da proverim, TRW 5 200 din.
A te su isto "original" samo sto ih Mercedes zapakuje u svoju kutiju, izvrsi jos kao 2-3 dodatne provere i to je to.
2-3 puta naplate vise.
Bas videh kad su ih vadili, jer sam i ranije to proveravao na 211 kad sam menjao plocice i diskove, Textar radi za njih i TRW sad na 212.
Na novim tim je pisalo by TRW.
Plus NBG Mercedes veliki minus sto nisu prihvatili reklamacije dok je auto bio jos u garanciji.
Pocelo da se cuje nesto u prednjem desnom tocku, blago doduse, samo ja cujem, niko ko je seo ne cuje.
Ali znam , istancan sluh, da ne treba to da se cuje.
Ponekad se cuje samo, na pojedinim neravninama.
I meni ne bude tesko, zakazem pregled i oni posalju neka 2 buzdovana i kazu " nama deluje ok to".
Ja u Martince lepo, prednji desni amortizer je bio u pitanju, zamenili mi oba amortizera napred u garanciji i gazda takodje rekao sve pregledajte, sta god da pronadjete "menjaj". :)
Ali to je privatni ovlasceni servis. Dolaze ljudi od svuda, BG, Srbija cela, HR, CG, SLO, Bosna itd.
Dolaze i stranci neki cak.
Tad i zamenih prednje diskove i plocice. Sve platih 370e, bilo nesto oko 450 al je bio tad bas neki popust 15%.
Zamenili mi jos sve dizne i kompjuter motora ( Mercedes daje poboljsane neke ).
Iako nije trebalo, sve mi je perfektno radilo, ali kad vec daju novo za dz, "menjaj" ! :)))

Autor PITBULL 23 Dec 2012, 10:08

Deru ovlasceni samo tako, pogotovo sada u poslednje vreme od kada je pala prodaja jer oni sada od toga zive, a ne od prodaje modela na kojima prakticno i ne zaradjuju nista.

@PITBULL
Potpuno si u pravu. Drug je na A4 (B6) hteo da vidi zasto mu ne rade prednji zvucnici, otisao u Porsche SCG ovde u NS rekli mu ostavite njega na par sati videcemo sta je pa cemo vas zvati, on se pokupio otisao u Astu, takodje ovlascen servis Audija, dodje lik izvuce CD/Radio iskopcao jednu kablicu (imao je ugradjen fabricki telefon) ukljucio je u radio jedinicu i zvucnici rade perfektno - nisu hteli da mu naplate to nista, pa je drug castio majstora a ovamo u P.SCG bi ga "opalili" par hiljada za radne sate i svasta bi napisali da su radili i menjali...

Autor Orlo 23 Dec 2012, 10:40

@Moron, posao s Fiatom je najbolji sto su vlasti od 2000e god. napravile. Jeste ulozeno u fabriku i dato para po radniku, ali je drzava ostala vlasnik 33%, pa ce te pare i da vraca.Ne samo kroz poreze kao kod ostalih koji su dobili pare kao Gorenje, Jura i dr.. Dalje, autoput i obilaznica su potrebne Kragujevcu i bez Fiata, kao sto je i Srbiji potrebna modernizacija pruga, pa ni to nisu bacene pare. Zbog Fijata je dosle jos firmi, a taj trend ce se nestaviti. Ovde je vest i kad neko otvori fabriku sa 50 radnih mesta.

Autor B.M. 23 Dec 2012, 10:51

@Pitbull
Koliko bi kostala zamena dizni i kompjutera da ti auto nije bio u garanciji?

Autor Bagzi 23 Dec 2012, 11:01

Bagzi
Ne znam tacno.
Pretpostavljam 3-4 soma.
Samo kompjuter je preko 1000e.
A dizna ne znam tacno posto je.
Ubacili su poboljsane, meni se pre toga radile perfektno, nisam imao problema.
Al kad vec daju, menjaj. :)
Problema sa diznama je imao 250.

Autor PITBULL 23 Dec 2012, 11:37

Bagzi
Cini mi se da je jedna dizna oko 750e, al nemoj me drzati za rec.
Puta 4 + komp je oko 1200-1300 cini mi se i ruke.
Ponavljam, meni je sve perfektno radilo, na dijagnostici su takodje bile idealne dizne.
Al sto ne bi menjao kad daju nove. :)
Zamenio bi mu sve sto mi daju novo za dz. :)
Ubacili su neke poboljsane dizne sa nekim odvodima za visak goriva valjda.
I Mercedes je dao da se zameni to svima za dz.
Znaci sve o njihovom trosku, ne placas ni ruke. ;)

Autor PITBULL 23 Dec 2012, 11:43

Bagzi
Razumem sta si hteo da kazes, to treba da pitas one koji imaju 250cdi. ;)
On je problematican bio sa diznama.
Znam da sam jedan video na oko 25 000 km, bio u Martincima, sve dizne mu menjali, pod garancijom naravno.
Pretpostavljam da su do sada svima zamenili, posto su menjali i one koje nisu pravile probleme ( 220cdi ).
U svakom slucaju, najbolji dizel motori kod MB-a su 220 i 320 ( 350 ) cdi.
S tim sto je po meni 320-350 najbolji. Zato sto je jaci, rastereceniji.
Ali ta dva dizel motora su najpouzdanija.
250 je navijen da bude kao prethodni 320 ( na papiru ), ali nije to to.
Em je problematican, em nikad ne moze da bude kao 320. Jer ima 2 cilindra manje i 1000 kubika manje.

Autor PITBULL 23 Dec 2012, 11:59

Pitbull
Nisam te pitao za cenu da bi hejtovao( ako mislis zbog one price da su na nekim Mercedesima bile lose dizne). Cisto me interesovalo koliko su delovi papreni. Ali kontam da ako hoces premijum, onda i odrzavanje ima da bude premijum. Lepa cifra 4 somica :) Trebao si da odbijes zamenu posto je sve sljakalo i da traziz umesto te intervencije da ti daju Puntica , valjao bi da se lomi po gradu dok je zima ;)
Meni na autu crkli grejaci i cetiri komada me kostala 52 evra.

Autor Bagzi 23 Dec 2012, 15:24

Bagzi
Ma jok, nisam na to ni pomislio.
Vec sam pretpostavio da informativno pitas kolko bi to kostalo, da znas kad istekne garancija kolko bi te izaslo da platis.
Lepo komuniciramo mi. 250 su problematicni.
Kad sve saberes, sa prednjim amortizerima, sve skupa, sa rukama, castili su me oko 5 soma. :)
A ovo, slobodno pitaj sta god te zanima, nisi ti toma ili ivan, dusan.
Vidis da ti kazem koji su problematicni, gde je fabricka greska ( dizne ).
Mislim da su te sto ne valjaju "Delphi", a onda su ubacili te poboljsane "Bosch".
Mada samo znam da je 250 imao problema, 220 i 350 ne.
A pitaj slobodno sta god te zanima, ako znam ili ako sam imao iskustva, prenecu.
Nista ne ulepsavam niti umanjujem, pricam kako jeste. A prihvatio bi ja jos nesto da su mi ponudili da mi stave novo, iako je auto 2010 presao 70 000km.
Menjaj samo, nek stave sve novo ako daju za dz. :) Necu da se bunim, iako je auto nov fakticki i sve savrseno i perfektno radi. :)
Sto se tice cena i jeste i nije skup, zavisi sve. ;)
Ako se razumes, ako si upucen, moze da se odrzava prilicno jeftino u odnosu na to kakav je auto.
Ponavljam Zoja + tvoj majstor dobar, ako ga imas, ispadne te skoro ko Golfa da odrzavas. ;)
Za 211 320cdi redivan servis ispadne oko 130e. Plocice su oko 4-5 hiljada din. Posto je imao fabricke 16 Avangard ( 225-55-16 ) gume su nesto skuplje nego za Golfa ( posto je vamo ( 205 ). Itd. Skupi su novi delovi ako polupas far, shajbnu itd.
Ali ovako redovno, uopste nije tako kako ljudi zamisljaju.
Naravno, samo da ne ides na NBG. Tamo ce i za 124-u da ti odma nadju 500 e ulaganja cim te vide... Tamo je sve skupo, sta god da radis. Em deru, em te otkinu za rad, treba naraniti onoliku administraciju. Ko se malo razume i ima sposbnosti, moze sasvim korektno da odrzava auto.
Evo npr ja sam uzeo masku Avangard za W212. Nova kosta 45 000 din na NBG ( bez montaze ). A meni je stigla iz Nemacke za 90e ovde pred kucu. :)
Tamo na aukciji uzeta za 55e, na e-bay, nova.
Postarina 9e u celoj DE, i ostatak ovom coveku za transport.
Eto ti jednog primera o ovome o cemu pricam. A ove potrosne delove uzmes u Zoji i cao. ;)
Pozz

Autor PITBULL 23 Dec 2012, 16:00

Pitbull
Ako nekada udjem u Merc jato znam na koju adresu da se obratim :)
Poz

Autor Bagzi 23 Dec 2012, 16:06

Bagzi
Upravo. ; )
Pozz

Autor PITBULL 23 Dec 2012, 19:09

auuu ala se ovda soferisu MB svaka vam cast.....

Autor ipanema 24 Dec 2012, 01:50

Meni su u ovlašćenom servisu naplatili za moju Taliju tečnost za vetrobran, mada je posuda bila puna. A ja čisto sumnjam da su prosuli onu tečnost koju sam ja sipao veče pre odlaska u servis. Jedva čekam da istekne garantni rok-neće me videti te lopuže.

Autor Sale 24 Dec 2012, 19:47