
Cilj Fiata ostaje da proizvodi oko 300.000 Grande Pandi svake godine
Automobil iz Kragujevca je naišao na super prijem u Evropi, ali proizvodnja u Šumadiji ne može da prati potražnju. To se posebno odnosi na hibridnu verziju koju, ako danas poručite, nećete dobiti pre novembra ili decembra. Problem je sa nabavkom komponenti, a najviše sa menjačima za Fiat Grande Panda hibrid.
Do kraja 2025. godine, proizvođač iz Torina, kako je potvrdio izvršni direktor brenda Olivije Fransoa, lansiraće na tržište novu varijantu opremljenu manuelnim menjačem. Iako za sada nisu poznati dodatni detalji, jedino što je Fransoa izgleda priznao jeste da ova predstojeća verzija neće imati dostupan hibridni pogonski sklop. Volja proizvođača bi stoga mogla biti povezana sa potrebom da se poveća prodaja modela Grande Panda, nudeći osnovnu varijantu sa atraktivnom cenom. Otuda želja da se odmakne od hibrida i fokusira na manuelni menjač, koji je danas sve manje rasprostranjen, ali ga mnogi i dalje cene.
Za koji će motor Italijani da se odluče? Malo je verovatno da će Fiat da izabere 1,0-litarski benzinac sa 71 KS koji će da bude pod haubom novog Fiata 500 hibrid. Mali hibrid, takođe, stiže do kraja godine, sa manuelnim menjačem. Sve karte bi trebalo da budu stavljene na 1,2-litarski turbo sa 100 KS, isti onaj koji se već koristi na novom Citroenu C3 u početnoj verziji opremljenoj veoma zanimljivom početnom cenom i, naravno, manuelnim prenosom. To znači da će doći do promena i u kabini Grande Pande, odnosno da će kompaktni automobil da dobije “centralni tunel” kako bi se smestio menjač.
Pošto je u pitanju globalni model, cilj Fiata ostaje da proizvodi oko 300.000 Grande Pandi svake godine. A, to znači da se automobil neće sklapati samo u Kragujevcu, već u još nekoliko fabrika širom sveta. Ako se obećanja ispune, možemo da očekujemo da bazna Grande Panda sa trocilindričnim benzinskim motorom (100 KS) i ručnim menjačem košta manje od 15 hiljada evra. Toliko je, naime, cena novog Sitroena C3 sa istim motorom (14.990 evra) koji, za razliku od “velike pande”, već možemo da vidimo u lepom broju na srpskim ulicama.
Takođe, italijanski mediji pišu da se razmišlja i o Grande Pandi sa TNG sistemom.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat