home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: Novosti.rs

U Vladi Srbije se najozbiljnije razmatra uvođenje sistema prodaje automobila po principu "staro za novo", po kojem ne bi, kao ranijih godina, bili subvencionisani samo automobili koji se prave u Kragujevcu, nezvanično saznaju "Novosti".

- U suštini to ne bi bila subvencija davanjem novca za otkup starih automobila, kao što je to bilo kod "punta klasik" već bi bio usvojen predlog Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova - kaže naš sagovornik. - To bi značilo da bi kupac plaćao PDV samo na razliku između cene novog i procenjene vrednosti starog automobila. I iznos kredita bi bio znatno niži, pa bi to dodatno pojeftinilo nabavku novih vozila i sasvim sigurno uticalo na povećanje posrnule prodaje.

Ovaj potez nadležnih se tumači i kao "smirivanje" uvoznika koji su revoltirani pojeftinjenjem "fijata 500 L" za 3.000 evra zatražili pomoć i od Evropske unije. Ministar finansija Mlađan Dinkić, objasnio je u pismu Vensanu Dežeru, šefu delegacije EU da Vlada nije subvencionisala prodaju "fijata 500 L" nego da se radi o novcu za otvaranje 1.400 novih radnih mesta u Kragujevcu, a da je "Fijat" rešio da taj novac preusmeri u plasman "fijata 500 L nacionale" na domaćem tržištu.

Uvoznici, koji kako kažu, čekaju reakcije iz Evropske unije, potvrđuju da imaju informacije da bi prodaja vozila "staro za novo" za sve brendove, krenula od jeseni.

POLOVNjACI

Uvoznici kažu od njihovog zahteva da se zabrani uvoz polovnih vozila sa motorom "evro 3" nema ništa.

- Dobro je što država, ipak, nagoveštava da će uskoro pooštriti kontrolu uvoza polovnjaka. Naravno, nikom nije na pamet palo da zabranjuje uvoz polovnih vozila, ali treba sprečiti da neispravna vozila krstare našim drumovima - kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova.

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1468



Komentari

uvođenje sistema prodaje automobila po principu "staro za novo" su davno trebali da organizuju sami distributeri a ne da prodaju kola iskljucivo za novac.

Ovde je nezamislivo da neko iskeshira kola, uglavnom su varijante "trade in"-a (podrazumeva se da ima i slucajeva koji nisu pravilo;-)

Autor ChedomirADELAIDE 06 Apr 2013, 00:24

Jedino što su te procene od strane uvoznika drastično manje od tržišne cene vozila, jer oni računaju da i na tom polovnjaku treba da zarade + marža na novi auto. Samim tim će i osnovica za računanje PDV-a biti veća, pa nešto nisam siguran da je ovo isplativija varijanta od klasične prodaje polovnjaka po normalnoj ceni.

Autor X 06 Apr 2013, 01:14

to je svuda tako.

postoji i druga varijanta kako dileri u kooperaciji sa bankama deru: daje ti automobil na kredit uz procenu tvog polovnjaka za nesto visu cenu od trzisne pa te ojade sa kamatom od 15% na godisnjem nivou tako da i diler i banka masno zaradjuju

Autor ChedomirADELAIDE 06 Apr 2013, 03:29

Kako god okreneš, oni su tu da zarade (ako ikako mogu, onda "masno"), a mogu samo preko tvoje grbače... Tako bilo, i tako će nažalost i biti

Autor Miki 06 Apr 2013, 08:34

ma nije problem, neka zarade, to se podrazumeva ali da to ne bude bezobrazno i da to kupac ne dozivi kao ponizenje

Autor ChedomirADELAIDE 06 Apr 2013, 09:53

@ Chedomir
To je ta praksa, vamo se žale, a ne žale se džabe, nego da na kamatama zarade.
ZA 500L je kamata ispod 2%, a u sistemu staro za novo neće biti ispod 12% u Evrima, i ispod 15% u dinarima.
U prevodu, em daš stari auto, em ti uzmu još pola novog kroz kamate.

Autor L Dejan 06 Apr 2013, 10:04

"U Vladi Srbije se najozbiljnije razmatra..."

Ahahaha, bravo! :)))

Autor carobnjak 06 Apr 2013, 10:43

Увек ме посебно развесели било каква изјава наших увозника аутомобила. А тек њихови захтеви! Радује ме и чињеница да наша влада има времена, поред низа од више десетина, ако не и више, проблема који потресају наше друштво, да се бави бескрајним зановетањем увозника.Питам се да ли је могуће да увозници не могу да се, кад већ радо послују са банкама, договоре о нижој каматној стопи од већ постојећих, правих зеленашких, и тако повећају продају нових возила, спасе се од пропасти, омогуће нам да обновимо возни парк, штитимо животну средину, обезбеде да нити једно дете не пролије нити једну слану сузу, донесу мир у свету... Са друге стране, могу да се обрате цивилизованој Европи да им она заштити интересе, обезбеди праведну тржишну утакмицу, покаже нам како би требало пословати. Не видим ништа спорно у томе што држава даје субвенцију за 500л, иако га нећу купити, нити сам на било који начин везан за ФАС или Крагујевац. Не бих имао ништа против да држава да субвенцију сваком произвођачу који направи фабрику аутомобила у Србији.

Autor 4tune 06 Apr 2013, 17:01

" ali treba sprečiti da neispravna vozila krstare našim drumovima - kaže Miloš Petrović"

Nema to veze sa uvozom, nego sa tehnickim pregledom.

Autor RS 07 Apr 2013, 12:54