Srbija: Svaki deseti prodat je Fiat 500L

Od izbijanja svetske ekonomske krize prodaja novih automobila kod nas u stalnom je padu. Situacija bi verovatno bila još lošija da u čitavoj priči ne figurira "Fiat 500L", koji je do sada u Srbiji prodat u 1.597 primeraka, piše Blic.
To bi značilo da je gotovo svaki deseti prodati automobil u Srbiji upravo model koji se proizvodi u Kragujevcu.
Međutim, treba imati u vidu da je 2012. godina bila katastrofalno loša i da su mnogi uvoznici i dileri bili primorani da osetno redukuju svoje poslovanje kako bi izbegli najgori scenario.
To za posledicu ima manja ulaganja u razvoj prodajno-servisne mreže i marketinške aktivnosti. Poređenja radi, u rekordnoj 2008. godini u Srbiji je prodato gotovo 44.000 automobila, dok u periodu januar-septembar ove godine saldo iznosi nepunih 17.000 prodatih vozila.
Izvor: B92.net / Blic.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / FAS
Tih 1570 auta FAS izbaci za tri dana. A kad bi fabrika stala samo na nekoliko meseci, odmah bi drzava upala u recesiju, veci deficit i pad proizvodnje.
Ako smislm nešto (novo) kao primedbu, ja ću da "pljunem". Al sam još u fazi spoznavanja novih falinki ...
Ovih dana sam obisao par salona automobila po BG-u posto planiram da pazarim neki auto i po ponasanju vecine prodavaca ne bi se bas reklo da su uvoznici u problemima sto se tice prodaje.
Bravo za Fiat! Kada i drugi prodavci pocnu da odobravaju kredit kakav odobrava Fiat onda se i oni mogu nadati boljim danima... Nije da to oni ne mogu da urade nego ne zele ali ce morati kada ih muka natera!
@B.M.
Isao sam prekjuce preko Batocine, radi se na obilaznici, mislio sam da stoji..ali to treba bolje.
Cuo sam i najave da se fabrika motora u Poljskoj prebaci u Kg do kraja sledece god, rodjak i poznanik mi rade tamo, poznanik je neki menadzercic..imas li ti kakvih info?
@svi
Ovo nije reklama ove auto kuce, ali za ove pare, auto je sa lagera, sa ovom opremom i ok motorom(koga brine potrosnja neka grune TNG), nema bolje
http://www.polovniautomobili.com/oglas3444203/fiat_500l_14_95ks/
Kolega juce kupio Kaskaju benzinca sa 7000 ucesca i 10000 na 60 rata bez kamate. Lici da je korektna ponuda...
@Nemanjabb
Kolega, i ja bi voleo da se jednog dana prebaci proizvodnja motora kod nas, mada ne verujem, jer se od uvek govorilo (i oni koji su nas lagali, i oni koji nas lazu) da nema sanse da se ikada proizvode motori i menjaci u Srbiji.
Evo već ima primer 500L kod mene u "komšiluku", da je motor prolupao. Žena traži da dobije nov auto, a Fiat na popravku ili zamenu motora. I šta da dobije? Na kraju krša.
Znači isti trend se nastavlja sa Fiatom kao i sa Puntom.
@Nemanja, ako mogu Poljaci i Rumuni da imaju fabriku motora, ne vidim sto nebu i mi, tim pre sto smo je vec imali. Potrebno je da se poveca proizvodnja, al sumnjam da ce išta biti dok traje kriza. Nece niko da ulaze u prosirenje proizvodnje dok opada prodaja. Ako bi dosao jos jedan proizvodjac sve bi lakse islo.
Ma da nije ovih dobrih uslova banaka i ova niza cena koje su "kao fol date kupcima a nisu koriscene pare poreskih obveznika", prosao bi kao bilo koji drugi MPV na nasem trzistu, da se ne zavaravamo... i pored hvalospeva fanova bivseg superministra...
Taj 500L nije toliko ni bitan, ispalo je da se pravi kod nas, a mogao je i u nekoj drugoj fiatovoj fabrici. Preko 100.000 auta i milijrdu € izvoza je odlican rezultat za prvu gopdinu, toliko ni Poljaci nisu imali kad ih je preuzeo Fiat. Za nekoliko godina imacemo jos modela. Najbitnije da smo napravili bazu u Kragujevcu, gde mogu nove generacije da se uce poslu.
@Orlo
prvi i najbitniji uslov trzisnog uspeha je dobro odmerena cena, i sa 500L je Fiat prvi put ispravno postupio, na nasem trzistu.
Da su ostale one cene bez popusta od 3000 eura, prodaja bi bila desetak puta niza, kao i kod konkurenata...
@stranac
sta podrazumevas pod "motor je prolupao"?
Cuo si ti za garantni rok?
Ako je istina naravno sto pises, mada mislim da ce takvi komentari sigurno usporiti prodaju naseg 500L! :)
Dvogodisnji garantni rok i nije za pohvalu,a ni servisna mreza nije na nekom posebno dobrom glasu. To je steta.
A living nijedan uzivo ne videh u saobracaju.
чаробни
Странац је по својој прилици неки од камуфлираних "старовременских" познаника. Не би трошио превише времена на његове "хејтове". ;)
Него кад ћеш ти да упаднеш у једног пола "хиљаде ел"?? Овај што је Немања окачио је "ки бомбоница"!! ;)))
п.с Потерали ме ови наводници овај коментар! ;)
@Гагиба
znam ja sve, samo nekad idem ispocetka...
Necu 500L, ubedili me eksperti da ima kratka sedista, mada ja nisam ni primetio! :)))
Pozdrav!
P.S. a ovi sto se zale na dvogodisnju garanciju su isti oni koji su na sva usta pljuvali po sedmogodisnjoj ili petogodisnjoj garanciji kod Kia/Hyundai, naravno u drugom pakovanju licnosti...
чаробни
Ставиш троношче (стара добра дрвена столичица на три ноге) испред седишта и додаш потребне центиметре!! :)))
А иначе те зналце којима је Шкода крајњи домет, треба послушати, ал не увек онако баш озбиљно... ;)
Nemanjabb
"Od opreme još treba istaći:
zadnji brisač stakla"..
To je to.. Ponuda decenije..
carobnjak
Nisam hejter.
Izneo sam ozbiljan podatak, da je klipnjača zaribala - otkinula i uništila motor.
Nudili su prvo popravku motora, zatim zamenu motora.
Žena neće da preuzme kola, traži nov automobil. I ja bi. Posle par meseci da menjaju motor, mislim....
@stranac
ja nisam ni rekao da si hejter!
A tvoj prethodni komentar se nikako ne moze smatrati ozbiljnim!
Sta znaci ovo :"Znači isti trend se nastavlja sa Fiatom kao i sa Puntom"
Zar Punto nije Fijat?
Inace jos nisam cuo da je Punto imao problem sa motorom, bar ne serijski, kao Skoda na primer...
Sto se tvoje akterke tice, postoji logicnije objasnjenje: da ne zna da vozi! :)
@Гагиба
O Skodi ne bih, svoje je dobila tamo gde je trebalo! :)
Гагиба
Pobrkao si lončiće, jer ja sam uvek ja ;)
...a tačno je da mi je Škoda krajnji racionalni domet ;)
@stranac
i nema pravo na nov auto (to niko ni ne daje!) nego da se kvar otkloni u roku od 45 dana!
Cekaj, zar nije svima jasno da su proizvodjaci automobila tu da zarade novac???
Tacno, tu i tamo se neko u timu, ili ceo tim zaduzen na razvoju ovoga ili onoga zalozi, i ne bude sputan, i tako dobijemo Mazdu Miatu, Alfu 4c, Mini, S Klasu... pregrst zanimljivih aktuelnih modela, ali uglavnom je to "izbalansirano", ne bi oni da ti daju previse.
To sto su kod nas plate smesne, a ima veze sa tim sto je 90 odsto ljudi neradno, nema veze sa cinjenicnom da ih Fiat zaista prodaje po okej ceni (setimo se onih 16000evra i kad sam ih prozivao da na ovako malom trzistu ne mogu da spuste cenu).
Bio on odlican, dobar ili najgori, nudi vise od svakog konkurenta, a pritom je i na globalnom nivou popularan mpv.
Пеки оригинал
Заправо и нисам мислио на тебе у делу реинкарнације старовременских бацача "хејтова"! Верујем да ми та опаска није тачна ни што се тиче овог странца. Једноставно необично подсећа на извесне који се не појављују одавно, али подсећа само по форми. Дође, "хејтне" и оде, међутим стил на који то ради је прилично јединствен.
А што се тиче Шкодилака, да будем искрен, у Фолцикиној мануфактури и мени побира највеће симпатије јер ми делује као најоптималнији однос уложено-добијено (извучено, исчупано, отето Фолцикиним зеленашима) :))
Имам и фаворите а то су свакако Октавија који је аутић на месту (изузев цене додатне опреме) и Јети који је крајње оригиналан, чак и за фолцику. Ипак ако га успоредиш са петстотком онда ми овај потоњи (без обзира на троношче као додатну опрему) бива пуно пуно рационалнији избор. А и чаробном... ;))
carobnjak
Punto iz Zastave je bio poznat po 100 nedostataka, čak krivim gumama, jabučicama na vešanju koje su propadaje na 10 000km, farbi koja se ljuštila itd...
U tom kontekstu sam napravio poređenje 500L - Punto.
A šta bi ti da ti neko posle mesec - dva zameni motor u novom automobilu?? kakav je to automobil? Tu treba da ide zamena, a oni neka popravljaju i prodaju polovnjaka.
I sa Puntom jako su se teško ostvarivale reklamacije.
@carobnjak
Skidam kapu FAS, stvarno su odlicnu ponudu dali onima koji imaju novaca da kupe nov auto, na racun svih poreskih obveznika... malo su to izmenili u javnosti doduse, kada su videli da to nigde niko nije uradio/omogucio stranom proizvodjacu i kada su se domaci uvoznici i strucna javnost pobunili sa razlogom... definitivno odluka godine, ako ne i decenije, mada bilo je jos nekih dobrih poteza tog ministarstva koji nisu tema automobilizma...
A sto se tice motora ne znam zasto se cudis sto je prolupao, pa to je onaj famozni 1.4 FIRE sto je zveknuuo i na supertestu AB u Fiat-u 500... osim zamene motora (na jedva 50.000 km), konstantnovano da je i menjac na gotov, a vrednost popravke je bila priblizna vrednosti celog Fiat-a 500, tako da se nisu trudili da ga menjaju...
@Orlo
koliko se secam, nakon popravke isti auto je vracen na supertest!
Dzabe politiziras, cena je spustena i auto je best buy kod nas, a u Evropi cak i sa ful cenom! :)
@Orlo
na racun poreskih obveznika?
Ajde razmisli malo, da je cena ostala visa, gde bi otisle tvoje pare koje dajes u budzet ako uopste i dajes?
Da li bi se mozda podelile narodu?
@carobnjak
Jel to treba da bude utesno sto je vracen na supertest? Svi automobili su vraceni nakon popravke kvara na supertest, ali to ne menja stvar... zveknuo je pa je zveknuo, a i menjac je kaput... :P
Izvini molim te ali to je novac svih gradjana RS, tako da ne vidim uopste problem (nigde nisam naveo da sam ja poreski obveznik), izraz sam mi je prvi pao na pamet a doprinos u budzetu dajemo svi tako da i tu ne vidim problem preko poreza, PDV, taksi i sl...
I jos nesto, neka je ovo bio najbolji posao koji nam se dogodio sto se tice dovodjenja Fiat-a, ali ove stvari poput obnova pruga, izgradnja "auto-puta", obilaznica i ostali kapitalni objekti se ne grade na zahtev tamo nekog, vec na osnovu isplativosti, velicine saobracaja i sl... zapitaj se zasto nisu gradili auto-put sa dve saobracajne i jednom zaustavnom trakom od Batocine do KG vec samo dve trake odnosno sto su napravili moto-put koji nazivaju auto-put kako bi se masa odusevila... ;)
Da nisu te pare (cini mi se da se brojke vrti oko 4-5 miliona za te kao fol nesubvencije kupcima) dali u to ili u izgradnju gore navedenog moglo je negde drugde da se sagradi neka (nekoliko) skola, vrtica, put do nekog sela, sanacija nekog puta itd, uvek bi se naslo nesto prece od dodvoravanja malobrojnima i onima koji gutaju kao plovke politicke izjave...
@stranac
Koji je to bio motor u 500L sto se razleteo?
p.s. Mozda je ta zena u periodu razrade u njega sipala tecni metal umesto ulja?
@Orlo
naravno da menja stvar jer je to dokaz da auto moze i treba da se popravi a ne da se dobija novi, a u vezi komentara od Stranca...
Ti ne razumes sustinu! Novac ide u budzet voleo ti Fijat ili ne i odlazi tamo gde "vrh" odluci a ne tamo gde ti i ja zamisljamo tj. zelimo!
Znaci ako ne na popust za 500L onda ide na asfaltiranje 2 km puta kod Ostruznice ili na gala kocert Ane Bekute ili na stanarinu Vuka Jeremica, nebitno...
A u vezi zavrsetka tvog komentara, DA, MOGLO je ali NIJE!
Dobro jutro Orlo, zivimo u Srbiji... :)))
P.S. a jedini naci da ti i tebi slicni, prebolite ovaj "popust" je da lepo pazarite 500L, pa em sto cete ustedeti 3000 eura em cete dobiti vrhunski, moderan i svestrani MPV, i uzivati u nejmu, nadam se! :)
blueHDI
Motor benzinac sa 4 cilindra je u pitanju.
Šta je ima ko da sipa ili ne na 5-6000 km ??
Ako im se nastavi ovakav trend, neće izaći na dobro.
Kakvih zlobnika ima, autoput, pruga i ostalo je Kragujevcu potrebno i bez Fiata, grad ubrzano raste i razvija se. Sramota je sto dosad to nije nepravljeno, a ne sto Fiat to trazi.
Puntu Classic posle par godina korodira blok motora u toj meri da mora da se PUS-uje. Verujem da je i kod Diving-a isti slučaj.
Citajuci neke komentare ispada kao da Fiat zivi od subvencija drzave, a tih 1600 auta, koliko je prodao u Srbiji, je manje od 3 (tri) dana rada fabrike. Mnogo vise kosta transport kroz Srbiju delova i gotovih automobila. Samo za utovar u brod Crnogorci imaju nekoliko mil.€ godisnje.
B.M.
Fiat je došao ovde da oguli ovoj sirotinji leđa, a ne zato da bi podigao produktvnost ovoj zemlji za 20% (fiktivnu produktivnost).
A na onih 30 milijardi € duga digao nam je jedno +2.
Mada radnici rade, grade prave, ali ih ne plaća Fiat za sada, nego država Srbija.
Tek kad radnici polnu da dobijaju platu od Fiata, kad Fiat Srbija prikaže neku osetnu dobit, možeš da se hvališ.
Do tada, bolje se nemoj javljati sa niovinskim pamfletima.
@Sinbad
Najverovatniji izbor 500L ili SX4, prednjaci fiat zbog uslova kupovine, ima mnogo dobrih (boljih) automobila na trzistu ali jbg. mogu da se pruzim samo koliko je cebe dugacko