Novi propisi za uvoz polovnih automobila

Kako prenosi RTS, od danas počinje primena izmenjenog pravilnika za uvoz polovnih automobila. Pravilnik predviđa strožu kontrolu prilikom uvoza.
Kontrolisanje upotrebljavanih vozila vršiće šest ovlašćenih organizacija za kontrolisanje na više od 300 ispitnih mesta u Srbiji, najavila je Agencija za bezbednost saobraćaja.
Na sajtu Agencije će blagovremeno biti objavljene informacije o potrebnoj dokumentaciji i načinu sprovođenja postupka kontrolisanja vozila, zatim uplatni računi za troškove sa iznosima, kao i adrese ispitnih mesta.
Agencija za bezbednost saobraćaja pripremila je odgovarajuću proceduru za ovu aktivnost trudeći se da budućim uvoznicima polovnih vozila omogući brzu i efikasnu uslugu.
Procedura počinje postupkom carinjenja, tako što će radnici Uprave carina omogućiti uvoznicima da prilikom smeštaja pod carinski nadzor vrše ujedno i izuzimanje vozila radi predmetnog kontrolisanja.
Uvoznik dovozi vozilo na ispitno mesto uz popunjen zahtev i potrebne dokaze o uplatama kao i sa originalnom saobraćajnom dozvolom, koja će nakon kontrole biti vraćena.
Ovlašćena organizacija o izvršenom kontrolisanju sačinjava zapisnik, a na osnovu toga Agenciji dostavlja izveštaj o kontrolisanju.
Na osnovu pozitivnog izveštaja izdaje se Uverenje o ispitivanju (kontrolisanju) vozila koja se uvoze kao upotrebljavana, što se koristi u daljem postupku carinjenja odnosno registracije vozila.
Agencija će, od izdavanja tog uverenja, koje sadrži i podatak da li vozilo ispunjava uslove Uredbe o uvozu motornih vozila, izdavanje potvrda EURO 3 vršiti samo za vozila za koja Uprava carine u postupku carinjenja naknadno zatraži.
Svi postupci započeti pred carinskim organima zaključno sa 18.04.2014. biće sprovedeni po procedurama koje su važile do objavljivanja pravilnika, odnosno ta vozila neće biti podvrgnuta postupku kontrolisanja vozila.
Agencija za bezbednost saobraćaja postigla je punu koordinaciju aktivnosti sa Ministarstvom finansija - Upravom carina, Ministarstvom saobraćaja, kao i sa Ministarstvom unutrašnjih poslova kako bi početak primene tog pravilnika prošao nesmetano.
Agencija je predložila Ministarstvu saobraćaja odlaganje primene pravilnika, prvenstveno zbog utvrđivanja metodologije rada prilikom kontrolisanja vozila i obuke ljudi koji bi to obavljali, ali su ovlašćene institucije za ispitivanje vozila izrazile spremnost da odmah započnu taj proces.
Izvor: Rts.rs
Foto: Polovniautomobili.com
Ovo ce ugusiti mnoge placeve i uvoznike, ali ce isto tako donekle spreciti praksu da smo mi otpad za strane krseve. Koji ovamo dolaze "odlicni sa malo km"...
Kupovli bi mi nove aute ali nemamo para za to! A prosečno prelazimo godišnje tako malo kilometara da nam ti krševi traju još desetak godina.
Novo pljackanje napacenog naroda samo da bi uvoznici novih automobila i FAS imali bolju prodaju. Ko je do sad muckao, muckace i dalje, samo ce neduzni kupci da nagrabuse, jer ce morati da daju vise tesko zaradjenih para za auto.
Pitinjo, ja na onoj slici gore ne vidim bas krseve, a pre par dana sam bio kod ocnog, kaze doktorka da dobro vidim i da nemam nikakvu dioptriju! :)))
Sto se kilometraze tice, mucke oko smanjenja se rade svuda, samo sto se to kod nas radi bas bahato. Znam za lika koji je na Bubi 1.9 TDI kilometrazu sa oko 800 000 spustio na skoro 250 000.
@Optimus Prime
Bolje j edati 100€ vise i znati sta kupujes nego kupiti takvu Bubu kao sto si naveo.
I kad ce ovi nasi novinari nauciti da se VRSI NUZDA a da se radnje OBAVLJAJU! Jadni moj srpski jezice!
Konacno... Ne zelim da vozim auto sa 300-800.000 km. Bice bolje sa ovim, nadam se.
Ljudi jos uvek veruju u bajke... Stojadin da je hteo bezbednije puteve mogao je da ostane u policiji i da tamo da svoj doprinos bezbednosti, nego ovde vise love moze da se zaradi, i vise rodbine i prijatelja moze da se zaposli...