home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kupovinom prvog kontingenta od 22 savremena niskopodna solo gradska vozila iz Turske, veliko saobraćajno-turističko preduzeće Banbus dobilo i ekskluzivno pravo prodaje i servisiranja AKIA Hess autobusa na srpskom tržištu.

Prigodnom vožnjom i kraćom prezentacijom za vlasnike transportnih preduzeća i poslovne prijatelje, kompanija Banbus je 17. jula u Obrenovcu predstavila novu marku autobusa na našem tržištu – AKIA Hess.

Posredstvom velikog obrenovačkog saobraćajno-turističkog preduzeća, u Srbiju stižu iz turskog grada Bursa. Tamo je pre dve godine, u saradnji sa iranskom kompanijom AKIA, napravljena nova moderna fabrika – u kompleksu od ukupno 45.000 m2 (od toga pod krovom 28.000 m2), dnevnog kapaciteta tri, odnosno godišnjeg oko 600 autobusa. AKIA autobusi su se brzo odomaćili na ulicama turskih gradova, a već voze i u nekim okolnim i balkanskim državama, recimo, u Bugarskoj i Rumuniji.

U proizvodnom programu su za sada samo gradski i gradsko-prigradski autobusi dužine 9 i 12 metara, koji voze na modernom kinematskom „lancu“: motori su iz programa Mercedes-Benza ili Cumminsa (mogu da i budu i u verziji na komprimovani zemni gas), vazdušno oslonjene osovine sa disk kočnicama isporučuje nemački ZF-a, menjači su iz ZF-ovog ili Allisonovog programa, kočioni sistem renomiranog nemačkog proizvođača Knorr Bremse, klima uređaj takođe poznatog isporučioca – nemačkog Sütraka. Veći deo karoserije novih autobusa iz Burse je od nerđajućeg čelika (od njega su cevi za rešetku i bočna oplata), dok je unutrašnja oprema turskog porekla - iz vrlo bogate ponude tamošnjih komponentaša.

Banbus je sa Turcima za početak ugovorio kupovinu 20 solo gradskih niskopodnih autobusa Ultra LF 12 i dva solo niskopodna midibusa Ultra LF 9. Prvih deset vozila se očekuju do kraja avgusta, a ostala do kraja godine. Ovom velikom porudžbinom obrenovačko preduzeće je steklo i ekskluzivno pravo prodaje i servisiranja AKIA Hess autobusa na srpskom tržištu.

„U našem voznom parku je oko 200 autobusa svih kategorija, od toga je 80 svakog dana uposleno u gradsko-prigradskom saobraćaju, koji obavljamo u Beogradu na linijama 24, 52, 56, 58, 310, 406, 513, A1 (Slavija – Aerodrom Nikola Tesla, na kojoj su angažovani midibusi), E1, E5, E6 i E8 (na kojima voze minibusi) kao i na prigradskoj liniji 860 Beograd-Obrenovac. Namera nam je da proširimo i modernizujemo deo voznog parka za gradski i prigradski saobraćaj, a prvi korak je kupovina 22 nova AKIA Hess autobusa“, kaže direktor Banbusa, Filip Kovačević.

„Od ranije imamo dobra iskustva s gradsko-prigradskim autobusima turske proizvodnje, a sada očekujemo da sa novom markom budu još bolja. AKIA Hess se, naime, delom ‘oslanja’ na vrlo modernu tehnologiju čuvenog švajcarskog proizvođača autobusa Hess, sa kojim je pre desetak godina saradnju uspostavila matična kompanija AKIA – iz iranskog grada Tabriz. Osim najsavremenijih pogonskih rešenja (motori su sa Euro VI sertifikatima), novi partner nam je ponudio i izuzetno povoljne cene, za 10.000 do 15.000 evra niže od uporedivih vozila turskog proizvođača s kojim smo do sada sarađivali. Konkretno, Ultra LF 12 bi na našem tržištu trebalo da košta ispod 130.000, a Ultra LF 9 ispod 110.000 evra, što su za ovu vrstu i kategoriju vozila više nego prihvatljive cene“, dodaje gospodin Kovačević.

PR saopštenje – Banbus



čitanja : 10161



Komentari

Ovo sasvim pristojno izgleda!

Inace zute Guleryuz Cobre koje vec nekoliko godina ima jedan gradski prevoznik u Beogradu (srecu se na linijama 84, 610, 706) su se fenomenalno pokazale, a i dalje izgledaju kao da su juce izasli iz fabrike!
U pitanju je ovaj bus:

http://www.kamioni.net/wp-content/uploads/2011/05/Cobra_1.jpg

Autor Panco 24 Jul 2015, 16:15

^^^
Pardon, privatni prevoznik...

Autor Panco 24 Jul 2015, 16:16

Panco
Skoro svaki dan se vozim nekim od tih buseva. Zavrsna obrada im je bolja nego kod Ikarbusa, ali je razmak izmedju sedista uzasan-ljudi visi od 180cm ne mogu da normalno sede. Druga zamerka je na visoko postavljene horizontalne sipke za drzanje a oni kaisevi su cista glupost. Normalno je da izgledaju kao da su izasli iz fabrike, kad privatnici paze na svoja vozila. Da su u GSP, vec bi bili kante. meni se jako dopada kako su Solarisi odradjeni, ergonomija im je vrhunska. Bilo bi dobro kad bi uobrazeni Ikarbusovi inzenjeri malo usli u neki Solaris da se povozaju, mozda bi tad shvatili koliko su tupavi i zatucani!

Autor Optimus Prime 24 Jul 2015, 19:08

Kad ćete da stavite neki novi autobus na liniju 860? One Cobre su već u jako lošem stanju. Takođe, mislim da biste obavezno morali neki udobniji minibus da stavite na liniju za Aerodrom, jer je IK-107 krajnje neudoban i bučan.

Autor Poslušni Sem 27 Jul 2015, 12:24