home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nešto se dešava! Ovo sada već nije slučajnost. Rast prodaje novih automobila u Srbiji beleži najveći indeks u poslednjih pet godina. Nakon septembarskog rasta od 21%, oktobar je bio još bolji. Prodalo se bezmalo 2.000 novih automobila ili čak 39% više nego u istom mesecu pročle godine! Nastavi li se ovaj trend, može se zaključiti da stižu bolji dani za automobilsku industriju u Srbiji.

U oktobru je već po tradiciji najuspešnija bila Škoda sa 314 vozila dok je i FCA bio sasvim solidan sa rekordnih 200 prodatih modela 500L, dok su približan rezultat ostvarili i svi ostali veliki brendovi.

Poseban kuriozitet leži u činjenici da je prošlog meseca u Srbiji prodato 6 Porschea, 19 Land Rovera, 58 Audi modela i 32 Jeepa.

Ako je suditi po prodaji automobila ekonomija Srbije počinje lagano da se oporavlja. Automobilsko tržište je nepogrešiv parametar!

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda



čitanja : 1727



Komentari

Da li postoji negde neka statistika prodaje novih automobila u prethodnih 5-10 godina?

Autor Panco 18 Nov 2015, 16:28

@ Panco, pretražite Barometar na sajtu Vrele Gume:

http://www.vrelegume.rs/barometar.php

Autor auto 18 Nov 2015, 16:44

@auto
Zahvaljujem!

Autor Panco 18 Nov 2015, 16:48

Znaci dzaba subvencije za "domaci" auto, Skoda se vise prodaje.
Koliko bi se prodalo 500l da se Skoda subvencionise ?

Autor MB 18 Nov 2015, 17:43

Škodilaka u Srbiji niko pobediti neće u ovome milenijumu, jer verujem da se flotni kupci najviše odlučuju baš za taj brend.
A za ovaj deo teksta mislim da je greška (izvornog autora):
"U oktobru ...je i FCA bio sasvim solidan sa rekordnih 200 prodatih modela 500L".
Sada gledah VG, više su prodali u septembru (oko 250).

Autor moron 18 Nov 2015, 18:25

moron
A što flotni kupci ne kupuDu "Šumadinca" ?
Voze li te flotne automobile roboti ili ljudi ? :D
Ja se samo pitam, da je obrnuta situacija, da se subvencioniše Škoda a 500L ne, bi li ko kupio 500L ?

Autor MB 18 Nov 2015, 18:33

MB
Ma, kupuju flotni i 500L, pre 2-3 nedelje sam video ispred AK Kole 20-ak komada belih (ne sećam se da li beše brendiran kao MTS ili Telekom), a mislim da sam neku gomilu brendiranih video i u septembru možda.
Ali, prosto, tradicija škode kod nas je ogromna, AČ je odavno ugradjen svuda, skoro u svaki tender-gelender, a i daleko je više firmi u Srbiji koje su putem osnivača vezane za Nemce, nego za Žabare. Kao što ne možeš da očekuješ da DDOR ili Generali ovde vozi škode, tako ti ni Siemens neće voziti 500L ... Oni neutralni kupuju sve i svašta.
Zašto se ne daje subvencija na škodilaka? Ne znam, valjda zato jer se ne sklapa u Srbiji.
A da je meni za škodilaka ponudio polovinu popusta koji mi je u konačnom sledu dat za 500L, ja bih odavno bio ponosan vlasnik oktavijusa karavana ...

Autor moron 18 Nov 2015, 18:45

moron
Da, nego opet zanima me ta začkoljica zašto se više kupuje Škodilak, no subvencionisani 500L.
Naravno, to je samo hipotetičko pitanje i muka za B.M-a da objasni. :)
Jedini razlog zašto ovde ljudi kupuju 500L su subvencije i povoljniji uslovi finansiranja u odnosu na druge, ko za Punto Klasik.
Inače kao što i sam reče, odavno bi kupio Škodu ( Kiu ili već ).

Autor MB 18 Nov 2015, 18:57

MB
Mozda je problem percepcija kvaliteta fiata kao brenda i to što škodilo manje gubi vrednost, o čemu flotni takođe vode računa.

Autor moron 18 Nov 2015, 19:24

Nema to veze s proizvodjacem, vec sto je 500L skup auto za nas. Ako se secate Punto iz Kragujevca je po prodaji bio ubedljivo na prvom mestu u Srbiji. Nasao sam podatak da je samo u periodu od maja do decembra 2009. godine prodato 16.375 modela Punto Classic!

Autor B.M 18 Nov 2015, 19:49

Mozda nije losa ideja da urade neku seriju Punta Klasik, kada prodaja 500L jos opadne. Pa da vidimo gde bi bila Skoda :)

Autor B.M 18 Nov 2015, 20:04

500L jeste skup auto ua Srbiju. Ali je uz to i ružan i loš. Ružniji i lošiji od konkurencije i skuplji, naravno.

Autor vlada 18 Nov 2015, 20:35

Ipak je Fiat najprodavaniji sa 364 vozila naspram 314 Skodica...

@moron
Kako si zadovoljan sa miniautobusom? Nadam se da nisi menjao glavu, ceo motor ili menjac kao neki koji su odabrali druge brendove? ;-)

Autor carobnjak 18 Nov 2015, 21:10

Vlada
Koji model je skuplji od 500L???
Ruzan jeste, los nikako, pricas nepovezano!

Autor carobnjak 18 Nov 2015, 21:13

Ako se uzme u obzir da u škodinih prodatih 314 komada ulazi nekoliko modela raznih klasa, a da je 500L samo jedan model, može da se kaže da je 500L sa 200 prodatih komada i dobar u prodaji kod nas.
Sa svojom cenom, koja ide u rasponu od možda 11 do 15.000, 500L, jeste skup za većinu naših gradjana, jer većina gradjana nema ni pola tog novca da izdvoji za kola. Ali, ja ne mislim da je 500L skup u odnosu na svoje konkurente. Vi to n anetu nećete pročitati kao zvaničnu cenu, ali Vi danas možete da kupite za keš 500L sa 1,6 MJ sa 120 ks ( u Pop Star paketu) i za 13-13.500 (Longue za 1.000 više) i baš bih voleo da vidim koliko bi koštalo bilo koje vozilo bilo kog brenda sa sličnim dizel motorom (opremu da i ne pominjem). Ne postoji tako moorizovana i opremljena čak ni škoda ni za 2-3.000 više ( mogao bih sada "u euro" da kažem koja škoda bi koliko bila i sa kojom opremom).
Ali, kako god 500L da se u Srbiji ("dobro") prodaje, to nije dovoljno ni za šta, to je potpuno nebitna mrvica da bi FAS poslovao kako treba.

Autor moron 18 Nov 2015, 22:47

carobnjak
Supruga i deca su oduševljeni i radije se voze "šklopocijom" (tako Predrag zove 500L) nego sa SW-om.
Ja još "zbrajam utiske". Neka stvari mi se dopadaju, neke iritiraju.
Bogu hvala, još ništa nije menjano na kolima, ni glava motora, ni sistem razvoda, ništa. Ipak, nije to TSI engine by Fau-Vau.
Ima, doduše, neki "cvrčak" koji se povremeno tiho čuje pri kretanju, ali svi (upućeni) vele "da to tako mora", jer je to fi(J)at i da će tih "fi(J)at cvrčaka" vremenom biti i više, pošto je to "polufabrikat" (da citiram Predraga).
Možda probam dimom da ga isteram :)
Kratko rečeno - "Kršina"!

Autor moron 18 Nov 2015, 22:59

Moron,
Ja sam razumeo da ti zapravo razgledaš SUV-ove za kupovinu, tj. obilaziš salone i gledaš gorepomenute + MPV
Poz

Autor Raziel 18 Nov 2015, 23:53

Kupci novih automobila u Srbiji ocigledno nisu bas mnogo procitali o VAG skanadlu :D

Ali ni oni koji kupuju polovna vozila sa kontaminiranim motorima iz EA189 serije nisu bas mnogo upuceci u skandal 21. veka. :D

Autor vojvoda 18 Nov 2015, 23:53

Kada neko kao manu navede da je auto "ruzan i los", to smatram kao mrznju bez pokrica.
Nekome moze biti ruzan, nekome ne. Meni, na primer, je bas lep 500L, svaki put kad ga vidim na ulici mi skrene paznju. Da ne spominjem onu Trekking verziju ili kako se vec zove, koja je jos lepsa.
Jedino je onaj produzeni dikutabilnog dizajna nazad.
A tvrdnja da je los, opet ne znaci bas nista, jer sta je nekom lose, nekom drugom je sasvim dobro i dovoljno(mozda neki imaju previse prefinjen ukus i zahteve).
Kod nas je najvaznije da se pljuju skoda ili fiat, mercedes ili bmw, kao i ostali koji imaju "navijace" koji samo hvale jedan, a pljuju konkurenciju.

Svidja mi se i nova Fabija (prva fabija koja mi se svidja, od kad su poceli da prave taj model), ali mi stvarno ne pada na pamet da nekoga ubedjujem da je bolja skoda ili fiat.
Svako kupuje sta moze da priusti i sta smatra da je najbolje za njega.

A tek ovi likovi koji kradu tudje ime na blogu su prica za sebe.

Autor Vlada 19 Nov 2015, 00:19

Raziel
"Gledanje radi kupovine" sam završio u maju. A nastavio da "gledam" (neka vozila) kao i pre bilo kakvog razmišljanja o "kupovini".
Pozdrav

Autor moron 19 Nov 2015, 08:22

Kada bi statističari hteli da u Srbiji odvojeno iskažu firme i preduzetnike kao kupce (i flotne kupce medju njima) od gradjana kao kupaca, lako bi se rešio fenomen "pobuda" i obima prodaje škode kod nas, pa i zašto je, primera radi, za prvih deset meseci ove godine tržišno učešće škode kod nas oko dva puta veće nego u HR (oko 18% u odnosu na 8,9%).

Autor moron 19 Nov 2015, 09:39

moron
Znači "braća" Rvati manje kupuDu Škodu, iako nemaDu "lijepog njihovog" Šumadinca, koji se tamo sklapa.
Kod nas sve primeri koji ne idu u prilog Talijanskom "Šumadincu" sklopljenom "ovdi", koji neki doživljavaju i kao naš auto/proizvod.

Autor MB 19 Nov 2015, 09:49

MB
Šta ćeš, kod nas i PKS nedavno kupila škode, a ne ovde sklopljene "šklopocije"...

Autor moron 19 Nov 2015, 10:23

Pit
kako to mislis ne ide mu u prilog?

Autor carobnjak 19 Nov 2015, 10:24

@carobnjak
Za par nedelja cu imati prilike da vozim onu sa 1.0 MPI i 75KS ali i Rapid 1.2 TSI tako da cu ti preneti utiske... vozicu Fabiju u narednom periodu tako da moci cu da podelim iskustvo sa njom... firma nabavlja...

Autor Orlo 19 Nov 2015, 10:40

Orlo
Jedva cekam utiske ;-)

Autor carobnjak 19 Nov 2015, 11:19

Moron
Eto vidis kakva je to "reklama".
Carobnjak
Pa pored subvencija i povlascenih uslova kupovine, Škodilak prodavaniji od "Šumadinca" Italijanskog porekla. To nije dobro po njega.
Rvati nemaju "svoj" pa duplo manje Skoda kupuju.
A nasi pored "svog", subvencija i povlasenog finansiranja kupuju Skode.

Autor MB 19 Nov 2015, 11:29

"Dognam-prodam", "ciljni tumač" Zakona o javnim nabavkama, ne misli da posustaje.. :))

Autor Priapus 19 Nov 2015, 11:32

Pit
"Rvati nemaju "svoj" pa duplo manje Skoda kupuju"

Ovo stvarno ne razumem...

P.S. vise Fijata je prodato nego Skoda a ti poredis jedan model sa svim Skodama zajedno !!!

Autor carobnjak 19 Nov 2015, 12:01

To sto nase komsije nemaju "svoj " auto i kupuju upola manje skoda govori samo o tome koliko su dileri skode u Srbiji spremni na popuste i potezanje raznih veza da bi dobili posao na raznim tenderima.
Ako se u Hrvatskoj ne prodaje Fiata kao kod nas i ne prodaje Skoda kao kod nas, koji se onda tamo prodaju?
Pretpostavljam da se u Hrvatskoj proda vise automobila nego u Srbiji?
Na koje to onda modele trose nasa braca, kada im Skode i Fiati nisu zanimljivi?
Verovatno na VW, Opel, Kia, Ford?
I da li to znaci da smo mi pametniji od njih kada kupujemo toliko Skoda vise ili je mozda neki drugi razlog?

Autor Vlada 19 Nov 2015, 16:22

HR: "Na godišnjoj razini, dakle u prvih deset mjeseci 2015., prodano je 31.299 novih automobila ...
Poredak je: Volkswagen 5057 (16,16 posto), Opel 3402 (10,87 posto), Škoda 2785 (8,90 posto), Renault 2437 (7,79 posto), Peugeot 1797 (5,74%), Ford 1784 (5,70 posto), Dacia 1642 (5,25 posto), Kia 1630 (5,21 posto), Citroën 1350 (4,31 posto), Audi 1198 (3,83 posto)...
Na godišnjoj razini (u prvih deset mjeseci 2015.) među modelima poredak je: Golf (1720), Astra (1430), Clio (1393), Octavia (1256), Polo (1166), Corsa (1034), Passat (1010), Focus (871)..."

Autor moron 19 Nov 2015, 16:32

Vlada, pitao si za Fiat u HR? Za 10 meseci sa značkom FIAT (tj. uključujući 500L) je prodato 451 vozilo (tržišni udeo 1,44%) i nalazi se na 19. mestu. Tamo je tražen koliko i čir na dupetu ...
Kod nas sa značkom FIAT (a bez 500L)za to vreme je prodato 1479 komada (udeo 8,3%). Sa "šklopocijom" zajedno ukupno 2.919 komada (ili 16,5%)

Autor moron 19 Nov 2015, 16:47