Nova Kia Cee’d zvanično predstavljena u Srbiji

Kako piše Auto magazin, promocija nove “kije sid” održana je na terenima Fudbalskog saveza Srbije sa kojim Kija Srbija ima odličnu saradnju povodom prvenstva u malom fudbalu (futsalu) u Beogradu. Novi model nudi unapređene motore, ogibljenje i komfor uz bogatije pakete opreme po tek malo uvećanim cenama.
Restilizacija “kije sid” nije prevashodno bila usmerena na dizajn. Izgled ovog automobila C segmenta je suptilno unapređen, dok su glavne novosti ispod lima. Glavna novost u ponudi je verzija “GT lajn” koja donosi estetske dodatke na karoseriji tako da podseća na sportski model “GT”. Ova verzija biće dostupna na sve tri karoserijske verzije: sa troja i petora vrata, kao i na karavanu, dok je izbor motora sveden na novi jednolitarski trocilindrični turbo-benzinac i najjači 1,6 litarski turbo-dizel.

Pomenuli smo da se novosti nalaze “ispod lima”. One se odnose na drugačije podešavanje sistema oslanjanja točkova sa izmenjenim prednjim stabilizatorom. Takođe, komfor putnika je poboljšan smanjenjem buke i vibracija. Kabina novog modela dobila je bolju zvučnu izolaciju, između ostalog tapacirung i ventilacioni sistem dobili su dodatne materijale koji upijaju zvuk, dok je udvostručena upotreba antivibracione pene komandne table. Dizel verzije dobile su dodatnu zvučnu izolaciju bloka motora, filtera ulja i filtera tvrdih čestica.
Unapređena “kija sid” nudi najveći izbor motora do sada, koji su svi, naravno, usklađeni sa euro 6 standardima. Najveća novost u ponudi je trocilindrični jednolitarski ‘T-GDI’ motor. Ovaj benzinac ima sistem direktnog ubrizgavanja goriva pod visokim pritiskom, naprednu tehnologiju hlađenja motora i integrisani izduvni sistem sa bitno umanjenim emisijama štetnih gasova. U Srbiji je u ponudi jača od dve verzije “1,0 T-GDI” motora koja razvija maksimalnu snagu od 120 KS. Najveći obrtni moment od 172 Nm je na raspolaganju u rasponu od 1.500 do 4.000 o/min.
Dizel ponudu predvodi poznati “1,6 CRDi” motor koji je doživeo brojna poboljšanja, između ostalog kod sistema ubrizgavanja goriva pod visokim pritiskom i uljne pumpe koja sada ima umanjeno trenje. Kod nas je u ponudi jača verzija “1,6-litarskog CRDi” motora sa 136 KS i maksimalnim obrtnim momentom 285 Nm.
Pored toga, u ponudi su i “1,6 GDI” benzinski motor snage 135 KS, kao i osnovni 1,4-litarski MPI benzinski motor snage 100 KS, uz popularni “1,4 CRDi” dizel motor snage 90 KS.
Cena novog modela povećana je u proseku oko 500 evra u odnosu na prethodnu verziju, ali napominjemo da su paketi opreme obogaćeni i svakako opravdavaju ovu promenu. Najniža startna cena za model “pro_cee’d 1,4 CVVT” u “aktiv” paketu opreme iznosi 11.190 evra.
Izvor: Magazinauto.com
Znači, (s)kija ceed redesign poskupela 500 evrića? Lepo.
A novi 1,0 T-GDI je skuplji za 1.000 eura od 1.6 GDI-a? Korektno, jer ipak ima za 7 Nm veći obrtni moment.
Nije ni čudo da su uz takve cene u cenovniku ukinuli paket Ex-Maxx, jer bi u SW-u i kao benzinac dobacio do jedno 25.000 eura :) I bio skuplji i od superba karavana 1.4 TSI
Šta se dešava s prednjim levim vratima na drugoj slici, nisu zatvorena, "ugao" slikanja, ili...?
Možda deluje kao da je malo skuplja ali vredi svaki dinar jer to nije neka kanta već KIA. Kvalitet,najduža garancija,bezbednost, jeftino održavanje, uvažavanje vlasnika u garanciji, mali gubitak vrednosti kao polovnjak.
Bijah danas do (s)KIE i na dupe padoh od cena ceed-a. Dosta se zadržah u razgledanju i "razgovoru".
Najviši paket koji imaju na lageru i u cenovniku im je EX Style.
Jer, kako kaže prodavac, najviši paket (EX Maxx) je skuplji 4.000 eura i "poruče po jedan svaka 3-4 meseca" ( "kada popunjavaju lager", a jedan su navodno baš prodali pre oko 15 dana).
Elem, "redovna cena" za najjači 1,6 CRDI u paketu "EX Style" im je 21.990 (piše da ima sedišta u "polu koži", ali na sedištima ima ukupno bukvalno "2 cm" te veštačke kože).
Znači, EX Maxx bi im "redovno" bio skoro 25.990 (na "džokere" može da se izvuče najviše 950, a pošto je kraj godine, daju i dodatnih 500 eura).
Ali, ako pogledate "po arhivi", videćete da je pre oko dve godine najviši EX Maxx sa 1,6 CRDI koštao "redovno" 22.850.
Znači, ono što je nekada "redovno" bilo 22.850, sada je 25.990.
Zaista povoljno, ipak je to KIA, sa sedmogodišnjom garancijom, koja se, kako čovek reče, "odnosi na sve PODMAZUJUĆE delove i sklopove" i "važi u zemlji i u inostranstvu, ali ne i u Bugarskoj i u Rumuniji"...
Ovo sa "PODMAZUJUĆIM delovoma" mi se "urezalo" i sada shvatam neke komentare sa B92, gde su se ljudi žalili da im garancija na neke stvari nije priznata u tom roku.