home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Popularna "Fabia" dobila je naslednicu pre dve godine a to znači da je druga generacija sada jeftinija i može je priuštiti prosečan građanin naše zemlje. Evo koje su prednosti a koje mane Čehinje sa nemačkim pedigreom.

Škoda "Fabia" druge generacije sa oznakom "5J" bila je u proizvodnji od 2007. do 2014. dok nije došla naslednica koja ja starijim modelima spustila cenu na oko 4 000 evra što je prosečan budžet za kupovinu polovnog automobila u Srbiji. Ako se zna da je bazirana na Volkswagen platformi "Fabia" je jako popularan izbor.

Tokom osam godina proizvodnje došla je u dva varijante karoserije, limuzina i karavan, obe naravno sa petoro vrata. Kada su motori u pitanju prve serije imale su benzince zapremine 1.2 litra snage 60 i 70 konja koji su prilično solidni ali ukoliko se ne održavaju pravilno mogu imati problema sa lancem. Nešto jači benzinac zapremine 1.4 litara sa 86 konja snage je daleko bolja opcija.

Modeli sa kraja proizvodnog veka dobijali su i turbo-benzinske motore zapremine 1.2 litara snage 85 i 105 konja koji su, pored toga što su jači i ekonomičniji od starijih agregata ali ni oni nisu imuni na probleme sa pogonskim lancem.

Kada pričamo o dizel agregatima tu su stariji motori zapremine 1.4 i 1.9 litara. Od 2010. "Fabia" je dobila savremene komon*rejl dizel motor zapremine 1.6 litara koji dolazi u varijantama sa 75, 90 i 105 konja. ali ovi modeli su znatno skuplji od starijih sestara. Zato je TDI zapremine 1.4 litara najbolji izbor jer se pokazao kao veoma pouzdan motor.

Kod "Fabije" treba pohvaliti sedišta koja su veoma udobna, enterijer je solidne završne obrade, preglednost je jako dobra, ogibljenje je veoma izdržljivo što je jako bitno obzirom na naše puteve koji su jako loši. Rezervoar je prosečnih 45 litara dok prtljažnik ima pozamašnu zapreminu od 300 litara.

Do sad smo hvalili ali vreme je da se osvrnemo i na mane ovog češkog modela kojih svakako ima. Nemački TUV je rangirao "Fabiju" na 76. mestu od 122. testirana modela. Najviše problema pravi gubitak ulja na motoru koji uzrokuje nepouzdano pogonsko vratilo ali i kučište menjača iz kojeg često curi ulje. Predihtovanje reševa ovaj problem. Modeli koji su proizvedeni u martu 2010. imaju problema sa ležištima dizni kod TDI motora zapremine 1.4 i 1.9 litara. Što se benzinaca tiče agregat zapremine 1.2 litra ima problema sa zatezačima lanaca i sa samim lancima.

Silent (prigušujući) blokovi lako stradaju, prednji diskovi se dosta brzo troše pogotovo ako se automobil vozi najviše po gradu, oštećeni kederi znaju da ispadnu iz ležišta pa to stvara priličnu buku u kabini.

Izvor: Autoportal.rs

Foto: arhiva



čitanja : 6559



Komentari

Odlican tekst za auto kojeg svakodnevno vozimo sto privatno ili sluzbeno. :)

Autor Srdjan 30 Jan 2016, 23:11

Za taj novac dobar izbor.

Autor Damko 30 Jan 2016, 23:25

Lepotica..

Autor Priapus 31 Jan 2016, 01:36

Verujem da bi TSI imaoci mogli napisati daleko duži i korisniji tekst. Ipak je to motor kome je godinama bio duži interval zamene motornog ulja nego seta razvoda.
Ako se to zanemari (ko može), reklo bi se "odlično vozilo", možda i najbolje u klasi.

Autor moron 31 Jan 2016, 06:25

Na magistrali svaki 4. auto je Fabia sa slike

Autor Dejan L 31 Jan 2016, 08:43

Ne bih da komentarisem katastrofalan proslomilemijumski dizajn ali sto se pouzdanosti tice dobila je 76.mesto od 122, i to od nemackog sudije!
To je los rezultat i u naslovu ne moze stojati "pouzdana"!
Samo jeftina, i tu se prica zavrsava.
SVI konkurenti su bolji izbor, manje-vise...

P.S najniza cena u klasi je sasvim dovoljan parametar da bi se kupovala masovno kao flotno vozilo pa je i logicno da je ima na putevima, a i bela boja kaze sve!

Autor carobnjak 31 Jan 2016, 13:23

Svaki TSI i HTP motor troši ulje i to dosta, kad pređe 100 kkm. Jednostavno to su očajni motori, kakve ne ugrađuje ni jedan savremen automobil.
1,4 16v je poznat da troši antifriz, pa se često mora menjati dihtung glave motora.
1,6 tdi je takođe toliko loš kvalitetom, da je posle 100 kkm poseta majstorima česta i skupa.

Autor 6714 31 Jan 2016, 16:11

6714
Iskusan si ocigledno. U pljuvanju.
Kupio sam nov auto sa 1.8 tsi motorom i za 6 godina i 150.000 predjenih nisam imao problema, a ni ulje ne trosi 10-12.000 nakon servisa.

Autor Petar 31 Jan 2016, 16:38

Mislio sam na 1,2 tsi, a ne na 1,8 tsi. Takođe, pričaju da i 1,4 tsi troši ulje. Te savremene VW 1,8 i skupe tehnologije ne poznajem.

Autor 6714 31 Jan 2016, 16:45

Nek' oproste imaoci iste ali je bas grdna.

Autor Bagzi 31 Jan 2016, 17:57

je * po mom misljenju*...

Autor Bagzi 31 Jan 2016, 18:00