home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volvo PV444 je bio početak i simbol novog Volvoa nakon Drugog svetskog rata, a obeležio je početak izvoza Volvo automobila u SAD. Ovaj izuzetno važan model za Volvo 1. septembra 2014. godine slavi 70 godina postojanja.

Tog 1. septembra 1944. godine organizovana je posebna izložba Volvo automobila u novosagrađenoj dvorani Royal Tennis u Stokholmu.

U ostatku sveta još uvek je besneo Drugi svetski rat. Ipak, Volvo je gledao u budućnost, očekujući skori mir. Izložba je trebalo da pokaže šta je tada 18 godina stara švedska automobilska kompanija postigla, kao i ono što kupci mogu očekivati kada zavlada mir.

Izložba je "pokrila" celu ponudu Volvo Group, pa su posetioci mogli videti sve ono što Volvo proizvodi, uključujući i dva nova automobila: PV60 i PV444. Oni su u Volvo magazinu Ratten nazvani „Volvo golubovi mira“.

Volvo PV60 je zapravo bio predratni model, predstavljen još 1940. godine, ali je početak Drugog svetskog rata pokvario planove o proizvodnji.

Velika zvezda izložbe u Royal Tennis Hall je bez sumnje bio "mali Volvo", model PV444. Posetioci su se gurali da vide taj novitet, ali ono što su mogli videti, zapravo je bio prototip koji nije bio u voznom stanju.

Kada je PV444 predstavljen u septembru 1944. godine, razvojni proces je bio star tek par meseci. Oko 40 dizajnera je radilo na ovom novom automobilu. Prvo je napravljen drveni model u punoj veličini, ofarban u crno, sa srebrnom bojom na mestima gde bi trebalo da budu stakla. Završen u martu 1944. godine, bio je predstavljen osnivačima kompanije Assaru Gabrielssonu i Gustafu Larsonu. Nakon pomnog posmatranja, oni su doneli sudbonosnu odluku da automobil krene u proizvodnju.

Tokom izložbe i kratko nakon toga, potpisano je 2.300 predračuna za novi PV444. Ali proći će dosta vremena, pre nego što automobili budu isporučeni kupcima. Tokom sledećih godina, prototipi su bili podvrgnuti opsežnom testiranju, pa je prvi gotov automobil predstavljen tek 3. februara 1947. godine, da bi proizvodnja počela sledećeg meseca.

Volvo PV444 nije samo bio prvi mali Volvo. Bio je i prvi model sa samonosećom karoserijom. Četvorocilindarski 1.4 litarski motor sa 40 konjskih snaga je takođe bio potpuno nov. Prvi primerci su bili ofarbani isključivo u crnu boju, dok su metalni delovi unutar automobila bili u svetlozelenoj boji. Među istaknutim posetiocima inauguracije tog 1. septembra 1944. godine bile su brojne važne ličnosti iz vladajućih strukura Švedske. Izložbu u Stokholmu je za deset dana obišlo 148.437 posetilaca, a zabeleženi su dugački redovi svih zainteresovanih, koji su hteli da vide Volvo novitet. Prihod od karata doniran je Crvenom Krstu.

Kada su PV60 i PV444 predstavljeni, izvoz Volvoa je bio skroman. U magazinu Ratten je između ostalog pisalo da ova dva automobila publiku u Švedskoj čini srećnom, a sigurno bi usrećili i mnoge druge narode, kada rat prestane. I upravo je sa modelom PV444, Volvo uspostavio svoje istorijski najvažnije izvozno tržište - Sjedinjene Američke Države. Prvi primerci su u Los Anđeles isporučeni 15. avgusta 1955. godine, da bi već sledeće godine Volvo postao drugi uvozni automobilski brend u Kaliforniji.

Prvpbitno je planirana proizvodnja 8.000 primeraka modela PV444, što je bio zaista hrabar potez, jer Volvo pre toga nije nikad proizveo više od 2.000 automobila. Ali "mali Volvo" je bio pun pogodak. Ukoliko se uračuna i modernizovani PV544, koji je proizvodio do oktobra 1965. godine, ukupno je proizvedeno čak 440.000 automobila. Od tog broja, 160.000 je prodato van Švedske, a 280.000 primeraka u Švedskoj.

Izvor: PR saopštenje / Klix.ba



čitanja : 1008



Komentari