
Dužina od 423,5 cm sredinom 60-ih je bila srednja klasa, a danas je kompaktna. Toliko dugačak Renault 16, koji je na tržište stigao početkom februara 1965., odmah je oduševio koncepcijom, pomalo 'baroknim' stilom, udobnošću i funkcionalnošću. A i performanse su, za to vreme, bile veoma dobre, a trošio je manje od konkurencije.
Mada je zvanična promocija bila početkom marta na salonu u Ženevi, mesec dana ranije, pre tačno pola veka, počela je prodaja na francuskom tržištu. Želja je bila da se što bolje pripremi za evropski pohod. Velika očekivanja od nemačkog tržišta su se ostvarila: 16-ica je ubrzo postala najprodavaniji uvozni model u Zapadnoj Nemačkoj.
Renault je usavršio i 'naduvao' koncepciju modela 4 – to je bio drugi njihov auto sa prednjim pogonom, ali i prva kombi-limuzina sa 5 vratima na tržištu, koja je najavila evropski 'bum' takve koncepcije. Imao je disk kočnice na svim točkovima, a prvi je, među velikoserijskim modelima, uveo alternator.
Uspeh je krajem godine potvrdila titula 'Evropskog automobila 1966. godine'. Koliko je popularan bio kod nas, potvrđuje uloga u kultnoj TV-seriji 'Malo misto'. Boris Dvornik, jedan od glavnih glumaca, za snimanje poslednje emisije (izlet u Trst) koristio je svoj privatni Renault 16. Bio je to 'strašan' auto za svoje vreme...
Izvor i više slika na sajtu Autoportal.hr